Gå til innhold

Hvis du er stappmett og det er mat igjen på tallerkenen, prioriterer du å spise grønnsakene da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det.

Anonymkode: 3dff8...207

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Viss jeg er stappmett er jeg stappmett, da prioriterer jeg å ikke spise noe mer.

Anonymkode: 1daaa...b01

• Liker 13
Skrevet

Tvinger ikke i meg mat hvis jeg er mett. 

Skrevet

Spiser ikke mer når jeg er stappmett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser jevnt og like mye av alt på tallerkenen. Men stort sett er det nesten bare grønnsaker der uansett. 

Anonymkode: 0e5da...cce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser alltid opp alt på tallerken. 

Anonymkode: 4bf8e...60b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg gjør det.

Anonymkode: 3dff8...207

Nei, da lar jeg være å spise mer. Vil du ha klapp på skulderen fordi du er "flink"? Jeg syns det "flinke" å gjøre er å spare restene til senere, evt lunsj dagen etter. ;)

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på hva det er, men kjøttet/fisken har jeg alltid plass til uansett hvor mett jeg er 🤤 Deretter spises grønnsakene/saus og det som kan droppes er ris/pasta/potet, det er ikke så viktig 😂

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg er hjemme, lar jeg talerken bli stående så spiser jeg resten etter en halvtimes tid.

Anonymkode: c3f92...02c

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Jeg spiser ikke mer når jeg er mett. Da sparer jeg det heller til senere, blir dårlig om jeg overspiser. 

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Nei, spiser det som er dyrest av gammel vane fra da jeg hadde lite penger. 

Anonymkode: cde99...862

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser aldri så mye at jeg blir stappmett. Tenker det er bedre at maten havner i søpla, enn i magen min, uansett hvor mye den koster. Borte blir den jo uansett løsning, bare at løsningen med søpla ikke fører til dårlig form og økt vekt hos meg. 

Anonymkode: 397dd...d6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser det dyreste først. Altså, typisk kjøttet. 

Anonymkode: e9fc9...d05

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst med at man alltid spiser opp kjøttet, pga pris og fordi det har vært et levende vesen. 

Anonymkode: 76cb8...959

• Liker 3
Skrevet

Er jeg hjemme så spiser jeg opp resten etter at jeg har latt maten synke litt, det samme gjør jeg vel egentlig borte også om man blir sittende rundt bordet en stund, jeg er aldri kjempe mett lenge av gangen og dermed forsvinner alt😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pakker det ned i en boks og spiser når jeg er sulten igjen.

Anonymkode: 09436...2a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg spiser aldri så mye at jeg blir stappmett. Tenker det er bedre at maten havner i søpla, enn i magen min, uansett hvor mye den koster. Borte blir den jo uansett løsning, bare at løsningen med søpla ikke fører til dårlig form og økt vekt hos meg. 

Hvorfor kaster du mat du ikke spiser? Eier du ikke kjøleskap? :klo: 

Selv på benken holder mat seg uansett fint i 4-5 timer (selv pasta og ris!) så du kan fint sette maten til side heller enn å kaste den. 

Til Ts: er jeg mett så pakker jeg resten inn i kjøleskapet til neste måltid. Er jeg ute et sted så ber jeg om å få det med hjem. :) 

Det eneste som MÅ kastes etter et måltid er mat man har slevet i, fordi slev inneholder masse bakterier. Men jeg slever jo ikke i maten min (skulle tatt seg ut i midagsselskap..) så dette punktet gjelder kun små barns mat. 

Anonymkode: 119cc...2f3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så glad i at det er mer kjøtt/fisk enn tilbehør. Så jeg prioriterer heller å spise opp grønnsakene fordi det er lettere å spise. Jeg har vel og merke lært meg å ikke ta mer på tallerkenen enn jeg klarer.

Anonymkode: 2fd3e...0f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvorfor kaster du mat du ikke spiser? Eier du ikke kjøleskap? :klo: 

Selv på benken holder mat seg uansett fint i 4-5 timer (selv pasta og ris!) så du kan fint sette maten til side heller enn å kaste den. 

Til Ts: er jeg mett så pakker jeg resten inn i kjøleskapet til neste måltid. Er jeg ute et sted så ber jeg om å få det med hjem. :) 

Det eneste som MÅ kastes etter et måltid er mat man har slevet i, fordi slev inneholder masse bakterier. Men jeg slever jo ikke i maten min (skulle tatt seg ut i midagsselskap..) så dette punktet gjelder kun små barns mat. 

Anonymkode: 119cc...2f3

Hvor står det at jeg kaster mat?

Jeg lager ikke mer mat enn jeg vet jeg trenger, har ikke noe behov for å legge "ekstra" på tallerkenen. Om dette er utgangspunktet til de som svarer i denne tråden må jeg si det er ganske sjokkerende, på grensen til et problematisk forhold til mat. 

Og spiser man hos andre... det å be vertskapet om å ta med restene hjem er jo frekkere enn å ikke spise opp maten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...