NorthernLight Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 (endret) Russlands ambassade sier at Norge ikke har vist noen interesse for Sputnik-vaksinen. Russiske representanter har ved minst to anledninger kontaktet den norske regjeringen om Sputnik-vaksinen. Sitat Ambassaden: Fraværende interesse – Norske myndigheter til nylig har ikke vist interesse for samarbeid med Russland om vaksineringen mot coronaviruset og har ikke kontaktet ambassaden, skriver presseattaché ved den russiske ambassaden i Norge Timur Chekanov i en e-post til VG. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R90Vd5/russlands-ambassade-norge-har-ikke-vist-noen-interesse-for-sputnik-vaksinen Noen som er overrasket ?? Endret 9. april 2021 av NorthernLight
mr. Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 (endret) Ikke sant. Selvfølgelig at Norge kan ikke hente vaksiner fra Russland eller Kina for den saks skyld. Da blir den store bror (usa) sint og skuffa. Nei ,bedre sånn da. Vi kan vente i 5 år til slik at vi får nok vaksiner fra vest. Norge liksom ...... Endret 9. april 2021 av mr. 3
NordicViking Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 NorthernLight skrev (3 timer siden): Russlands ambassade sier at Norge ikke har vist noen interesse for Sputnik-vaksinen. Russiske representanter har ved minst to anledninger kontaktet den norske regjeringen om Sputnik-vaksinen. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R90Vd5/russlands-ambassade-norge-har-ikke-vist-noen-interesse-for-sputnik-vaksinen Noen som er overrasket ?? Hvorfor skulle vi vise noen interesse for den russiske Sputnik-vaksinen? Det bor rundt 145 millioner mennesker i Russland, og kun rundt 5% er vaksinert så langt i følge Reuters. Russerne burde heller konsentrere seg om å vaksinere egen befolkning før de forsøker å score politiske poeng ved å selge denne vaksinen til andre land. 6
NorthernLight Skrevet 9. april 2021 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2021 (endret) NordicViking skrev (58 minutter siden): Hvorfor skulle vi vise noen interesse for den russiske Sputnik-vaksinen? Det bor rundt 145 millioner mennesker i Russland, og kun rundt 5% er vaksinert så langt i følge Reuters. Russerne burde heller konsentrere seg om å vaksinere egen befolkning før de forsøker å score politiske poeng ved å selge denne vaksinen til andre land. Regjeringen gjorde avtale med EU som bestilte få vaksiner i begynnelsen og var rimelig trege med å godkjenne vaksiner. Regjeringen vil også ikke svare på flere ting om hva de gjorde før avtalen med EU. Syns du Norge har gjort en bra jobb med å skaffe vaksiner eller? Tror du ikke Norge kunne hatt mange flere vaksiner om de hadde betalt endel milliarder mer direkte til en produsent feks? Endret 9. april 2021 av NorthernLight 2
clyde Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 NordicViking skrev (2 timer siden): Hvorfor skulle vi vise noen interesse for den russiske Sputnik-vaksinen? Det bor rundt 145 millioner mennesker i Russland, og kun rundt 5% er vaksinert så langt i følge Reuters. Russerne burde heller konsentrere seg om å vaksinere egen befolkning før de forsøker å score politiske poeng ved å selge denne vaksinen til andre land. At russere generelt er skeptiske til vaksiner betyr ikke at Sputnik er dårlig. Norge bør skamme seg som ikke tar den imot! 3
Justlooking Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 Jaja, problemer med Sputnik også. Tydeligvis ikke bra med hastevaksiner: https://www.nettavisen.no/nyheter/lekkede-dokumenter-fire-dode-kort-tid-etter-sputnik-vaksinen/s/12-95-3424112266 4
Gjest LadyTrouble Skrevet 10. april 2021 #7 Skrevet 10. april 2021 Mer overraskende at Russland er overrasket over at hele verden er redd for det meste som har med dem å gjøre sånn som de holder på.
parmanoia Skrevet 10. april 2021 #8 Skrevet 10. april 2021 Men hvordan er dokumentasjonen på den russiske vaksinen? Jeg hørte bare ett eller annet fra en som har mye peil på vaksiner, at det var noe der.
GrønnNellik68 Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 LadyTrouble skrev (6 timer siden): Mer overraskende at Russland er overrasket over at hele verden er redd for det meste som har med dem å gjøre sånn som de holder på. Og usa har ikke holdt på med noe?? Der tror jeg du tar feil 3
GrønnNellik68 Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 parmanoia skrev (28 minutter siden): Men hvordan er dokumentasjonen på den russiske vaksinen? Jeg hørte bare ett eller annet fra en som har mye peil på vaksiner, at det var noe der. Sikkert ikke noe verre enn de andre vil jeg tro. 2
clyde Skrevet 10. april 2021 #11 Skrevet 10. april 2021 (endret) Justlooking skrev (7 timer siden): Jaja, problemer med Sputnik også. Tydeligvis ikke bra med hastevaksiner: https://www.nettavisen.no/nyheter/lekkede-dokumenter-fire-dode-kort-tid-etter-sputnik-vaksinen/s/12-95-3424112266 Folk kan daue av alle covidvaksinene, betyr ikke at man skal slutte å vaksinere folk. Da kommer vi absolutt ingen vei. Endret 10. april 2021 av clyde
clyde Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 LadyTrouble skrev (7 timer siden): Mer overraskende at Russland er overrasket over at hele verden er redd for det meste som har med dem å gjøre sånn som de holder på. Ikke alle er redde for russere eller Russland selv om en god del tullinger er det. 1
Capt. Obvious Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 (endret) Justlooking skrev (7 timer siden): Jaja, problemer med Sputnik også. Tydeligvis ikke bra med hastevaksiner: https://www.nettavisen.no/nyheter/lekkede-dokumenter-fire-dode-kort-tid-etter-sputnik-vaksinen/s/12-95-3424112266 Ja, vi kan jo stanse den også. Samt JJ som også har et par sjeldne tilfeller av alvorlige bivirkninger. Ja, la oss stanse alle vaksinene slik at vi er sikre på at absolutt ingen opplever sjeldne bivirkninger av noen av dem når vi først er i gang! Så kan vi se verden brenne om noen tiår i stedet! Endret 10. april 2021 av Capt. Obvious 2
GrønnNellik68 Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 Capt. Obvious skrev (39 minutter siden): Ja, vi kan jo stanse den også. Samt JJ som også har et par sjeldne tilfeller av alvorlige bivirkninger. Ja, la oss stanse alle vaksinene slik at vi er sikre på at absolutt ingen opplever sjeldne bivirkninger av noen av dem når vi først er i gang! Så kan vi se verden brenne om noen tiår i stedet! Helt enig nå må vi få ut vaksine.. folk er så rare.... nå er folk redde for å dø av vaksiner... men da er det ikke så farlig at man dør av korona... det er kolara eller pest..sånn er livet noen ganger. Jeg vet jeg ikke vil leve sånn som nå. Jeg tar heller vaksine om det så er sputnik eller noe annet. For slik livet er nå er det ingen livskvalitet. Man føler seg ikke glad og man går bare i en grå boble hver dag. Og ingenting å se frem til. Sånn ønsker jeg ikke leve i mange år fremover. Jeg har ikke tid til det. Jeg er over 50 og vil nyte de siste årene jeg har igjen ikke sitte innestengt. Det blir jo som å hoppe fallskjerm. Det går som regel bra men hender ulykker innimellom. LItt sjanser må en ta her i livet.
Capt. Obvious Skrevet 10. april 2021 #15 Skrevet 10. april 2021 Bente1234 skrev (8 minutter siden): Helt enig nå må vi få ut vaksine.. folk er så rare.... nå er folk redde for å dø av vaksiner... men da er det ikke så farlig at man dør av korona... det er kolara eller pest..sånn er livet noen ganger. Jeg vet jeg ikke vil leve sånn som nå. Jeg tar heller vaksine om det så er sputnik eller noe annet. For slik livet er nå er det ingen livskvalitet. Man føler seg ikke glad og man går bare i en grå boble hver dag. Og ingenting å se frem til. Sånn ønsker jeg ikke leve i mange år fremover. Jeg har ikke tid til det. Jeg er over 50 og vil nyte de siste årene jeg har igjen ikke sitte innestengt. Det blir jo som å hoppe fallskjerm. Det går som regel bra men hender ulykker innimellom. LItt sjanser må en ta her i livet. Ja, enig. Først begynte det med at ingen skulle dø, så skulle ingen bli syke, så skulle ingen bli smittet...Vent til man får vaksiner ble det sagt, de kom...Men da har det blitt at ingen skal oppleve bivirkninger heller. Når man hele tiden dytter på disse grensene så betyr det at man aldri kan får et normalt samfunn igjen.
GrønnNellik68 Skrevet 10. april 2021 #16 Skrevet 10. april 2021 Capt. Obvious skrev (1 minutt siden): Ja, enig. Først begynte det med at ingen skulle dø, så skulle ingen bli syke, så skulle ingen bli smittet...Vent til man får vaksiner ble det sagt, de kom...Men da har det blitt at ingen skal oppleve bivirkninger heller. Når man hele tiden dytter på disse grensene så betyr det at man aldri kan får et normalt samfunn igjen. Akkurat..hva blir det neste?? Kan ikke de som vil og som ikke er redd for bivirkninger få ta vaksiner da så får disse pinglene stå igjen å vente da og se... helt fair syns jeg da. 1
Capt. Obvious Skrevet 10. april 2021 #17 Skrevet 10. april 2021 Bente1234 skrev (9 minutter siden): Akkurat..hva blir det neste?? Kan ikke de som vil og som ikke er redd for bivirkninger få ta vaksiner da så får disse pinglene stå igjen å vente da og se... helt fair syns jeg da. Ja, jeg håper at AZ vaksinene og sikkert JJ vaksinene (som sikkert blir stoppet) ikke blir kastet ut av landet eller destruert. Får håpe de tilbys de som ønsker å ta en marginalt høyere risiko. 1
GrønnNellik68 Skrevet 10. april 2021 #18 Skrevet 10. april 2021 Capt. Obvious skrev (6 minutter siden): Ja, jeg håper at AZ vaksinene og sikkert JJ vaksinene (som sikkert blir stoppet) ikke blir kastet ut av landet eller destruert. Får håpe de tilbys de som ønsker å ta en marginalt høyere risiko. ja jeg tar glatt en av dem ... da blir det jo som det man ikke ønsker ..at folk kan velge type vaksine... men jeg syns det er helt greit det så hopper vi litt fortere frem i køa. 1
Pterinochilus Skrevet 10. april 2021 #19 Skrevet 10. april 2021 Capt. Obvious skrev (35 minutter siden): Ja, jeg håper at AZ vaksinene og sikkert JJ vaksinene (som sikkert blir stoppet) ikke blir kastet ut av landet eller destruert. Får håpe de tilbys de som ønsker å ta en marginalt høyere risiko. Dette er en løsning som alle burde være fornøyd med. Selv ønsker jeg ikke å ta hverken AZ eller Janssen og venter heller lenger i kø for BioNTech eller Moderna, men jeg forstår godt at noen heller ønsker å bli vaksinert raskere med en av de andre vaksinene. 3
NordicViking Skrevet 10. april 2021 #20 Skrevet 10. april 2021 NorthernLight skrev (15 timer siden): Syns du Norge har gjort en bra jobb med å skaffe vaksiner eller? Tror du ikke Norge kunne hatt mange flere vaksiner om de hadde betalt endel milliarder mer direkte til en produsent feks? Nei, Norge gjorde en elendig jobb med å skaffe nok vaksiner. Jeg mener vi burde gitt blaffen i EU, og at vi heller burde gått sammen med de andre nordiske landene og bestilt minst 60 millioner doser (nok til å fullvaksinere 30 millioner mennesker). Vi kunne lett ha betalt dette selv, og fått de andre nordiske landene til å betale inn etterpå. Men det er lett å være etterpåklok. 2
Anbefalte innlegg