AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Nå er det fire uker siden fødsel, og vi har ikke hatt samleie siden før uke 30 pga diger mage, null lyst og angstanfall ved penetrering. Nå nærmer dagen seg vi skal ha samleie og jeg gruer meg. Mannen min nevner det hver dag og vil gjerne at jeg blir med på andre seksuelle aktiviteter, som jeg jo gjør, men skal innrømme at å prøve å presse inn en bj mellom ammingen på natten ikke er helt midt i blinken .. Jeg blir helt svett i hodet av tanken på sex og føler det blir for intens med all denne praten, jeg opplever det som masete .. Men mannen har jo faktisk klart seg med et smil i veldig lang tid.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Det er jeg som er problemet her, for jeg har rett og slett ingen sexlyst. Mannen min er veldig kjekk og pen, og han synes jeg er deilig tross at magen ikke er flat igjen.. Men tbh tror jeg han synes det er utfordrende å leve i et sexløst ekteskap og det er rart om han aksepterer dette noe særlig lenger.. Skal nevne at kroppen er ikke helt med, jeg har vondt i brystene, ammer døgnet rundt, nedentil er litt ekkel pga blødninger enda, og jeg er trøtt, sliten og har alt for mye å tenke på til at jeg skal tenke på sex.. Er det noe jeg kan gjøre for å øke sexlysten? Finnes det noe medisiner jeg kan ta? Bør jeg foreslå at han tar seg en kone til..? Hva bør jeg si til ham? Anonymkode: 58138...b52
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Tror ikke det er du som er problemet hvis mannen din driver og stapper pikk inn i munnen din bare fire uker etter fødselen! Folk er forskjellige, men sex var det siste vi tenkte på de første par månedene. Det du må gjøre er å gi dette TID. "Ta seg en til kone", hva er det for noe tullprat? Dere er et par som har valgt å leve sammen i gode og onde dager og har sammen valgt å få barn. Dette har må mannen din bare takle. Hvis ikke, dump ham og finn noe bedre. Anonymkode: fc58d...938 20
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Husker jeg gruet meg mye selv og det er viktig at dere snakker om det og tar det rolig. første ganger er kanskje ikke så god å når du har vert uten så lenge og er så sliten så er det ikke så rart at lysten ikke er på topp. Men er viktig å komme seg opp på hesten igjen. her tok vi det veldig rolig første gangen med mye glidemiddel. Bare vær forberedt på st første gangen ikke blir så bra og at begge er klar over dette. Men da er det ihvertfall en begynnelse! Også viktig at dere begge er med på at om du syns det er for vondt så stopper dere og heller prøver igjen en annen dag. jeg syns det var veldig vondt første gangen men det ble heldigvis bra etterhvert! Etterhvert ble faktisk sex bedre en det var før graviditeten. Noe jeg syns er veldig godt å vite nå når neste kommer straks 😅 Anonymkode: 713c7...4a6 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tror ikke det er du som er problemet hvis mannen din driver og stapper pikk inn i munnen din bare fire uker etter fødselen! Folk er forskjellige, men sex var det siste vi tenkte på de første par månedene. Det du må gjøre er å gi dette TID. "Ta seg en til kone", hva er det for noe tullprat? Dere er et par som har valgt å leve sammen i gode og onde dager og har sammen valgt å få barn. Dette har må mannen din bare takle. Hvis ikke, dump ham og finn noe bedre. Anonymkode: fc58d...938 Det er nettop det.. Husker før da eldste ble ammet, og jeg måtte løpe for å amme midt under samleiet.. Det er ikke spesielt moro. Det hele blir et stressmoment, for det å skru av og på lysten er ikke lett.. Han sier jo selvsagt at vi kan vente, ta den tiden jeg trenger osv... Men føler det tar mye lengre tid å få lyst når han klår der nede når det blør og stinker død, klår på meg når jeg ammer, forventer at all vår tid sammen når barna sover skal brukes på sex relatert aktivitet når jeg har hundre ting å gjøre og egentlig bare vil spise sjokolade og/eller vaske bort gulp/tiss/morsmelk fra håret. Jeg har ikke fått en eneste massasje på år og dag. Han har bidratt så mye med husarbeid og vært skikkelig god mot meg, så føler jeg ikke kan si så mye.. Men samtidig bør jeg jo snakke med han, for sex er jo noe som er viktig også for forholdet.. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Husker jeg gruet meg mye selv og det er viktig at dere snakker om det og tar det rolig. første ganger er kanskje ikke så god å når du har vert uten så lenge og er så sliten så er det ikke så rart at lysten ikke er på topp. Men er viktig å komme seg opp på hesten igjen. her tok vi det veldig rolig første gangen med mye glidemiddel. Bare vær forberedt på st første gangen ikke blir så bra og at begge er klar over dette. Men da er det ihvertfall en begynnelse! Også viktig at dere begge er med på at om du syns det er for vondt så stopper dere og heller prøver igjen en annen dag. jeg syns det var veldig vondt første gangen men det ble heldigvis bra etterhvert! Etterhvert ble faktisk sex bedre en det var før graviditeten. Noe jeg syns er veldig godt å vite nå når neste kommer straks 😅 Anonymkode: 713c7...4a6 Takk for rådet ❤️ vi har et barn fra før, så har liksom kommet over kneika en gang tidligere, og da tok det tre mnd etter fødsel før det ble bra. Jeg veit ikke hva det er nå, men føler hodet er mer hindring enn selve kroppen.. Har ikke lyst i det hele tatt 😢 Anonymkode: 58138...b52 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 Hva mener du med "dagen nærmer seg" - har dere satt en spesifikk dato? Dere må jo ta dette litt som det kommer. Hvis du fortsatt har blødninger er det vel ikke unaturlig å vente? Foreslår at du snakker med mannen om dette, og legger det frem slik du gjør her. Jeg tipper at mannen din ikke vil gjøre noe som ødelegger sexlysten din over lengre tid eller skaper et pliktforhold til det. Han vil nok at det skal være bra for dere begge. Anonymkode: 2579a...649 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 Det var mas om sex etter fødsel som ødela ekteskapet mitt. Det tok fra meg all lyst og jeg fikk den aldri igjen med ham. Jeg følte meg bare sviktet og alene. Ikke tving deg selv til noe du ikke ønsker, det straffer seg i lengden for dere begge. Anonymkode: c1cec...c71 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 Det tok flere måneder før vi satte i gang etter fødslene. Det var ikke noe mas om noe annet heller. Vi er fremdeles gift i dag 15 år etter førstemann. At mannen oppførte seg hensynsfullt etter fødsel er en medvirkende årsak. Anonymkode: e3461...ed7 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva mener du med "dagen nærmer seg" - har dere satt en spesifikk dato? Dere må jo ta dette litt som det kommer. Hvis du fortsatt har blødninger er det vel ikke unaturlig å vente? Foreslår at du snakker med mannen om dette, og legger det frem slik du gjør her. Jeg tipper at mannen din ikke vil gjøre noe som ødelegger sexlysten din over lengre tid eller skaper et pliktforhold til det. Han vil nok at det skal være bra for dere begge. Anonymkode: 2579a...649 Ja etter seks uker om jeg er ferdig å blø.. Tror jeg bare skal snakke med han, så får han velge selv om han gidder å vente. Jeg tror jo egentlig at han kommer til å vise forståelse.. Han er jo ikke ond 😅 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var mas om sex etter fødsel som ødela ekteskapet mitt. Det tok fra meg all lyst og jeg fikk den aldri igjen med ham. Jeg følte meg bare sviktet og alene. Ikke tving deg selv til noe du ikke ønsker, det straffer seg i lengden for dere begge. Anonymkode: c1cec...c71 Når det kommer til lyst, så har jeg alltid hatt ganske lite lyst, så har bare blitt med på det, men synes det er blitt ekstremt nå, og ja.. Det presset som ligger i luften til enhver tid, gjør det ikke akkurat bedre. Romantisk tid sammen/date osv er døden for meg, for det fører alltid til et spm om sex.. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tok flere måneder før vi satte i gang etter fødslene. Det var ikke noe mas om noe annet heller. Vi er fremdeles gift i dag 15 år etter førstemann. At mannen oppførte seg hensynsfullt etter fødsel er en medvirkende årsak. Anonymkode: e3461...ed7 Snakket dere om begges tanker og følelser om dette? Dette høres jo veldig bra ut ❤️ mannen sier ingenting, og sier alt går bra, men jeg tenker jeg tar livsgleden fra han.. Han har ekstrem apetitt.. Anonymkode: 58138...b52 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 Jeg hadde aldri akseptert at mannen «klådde» på fitta mi som var full av blod og i en renselse etter fødsel 😅 Sist tok det vel 3 mnd før jeg følte meg klar, og det respekterte han. Nå er jeg en uke på overtid, usikker på hvordan det vil føles nå - men det er en stund siden sist og antar at det blir en stund til neste gang å. Der blir iallefall en god stund etter blod og lukten av død er borte 😅 Skjønner at mannen savner nærhet, men både en selv og mannen kommer jo ikke i første rekke mer. Han hørtes sjukt umoden ut. Anonymkode: 94964...9ab 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja etter seks uker om jeg er ferdig å blø.. Tror jeg bare skal snakke med han, så får han velge selv om han gidder å vente. Jeg tror jo egentlig at han kommer til å vise forståelse.. Han er jo ikke ond 😅 Når det kommer til lyst, så har jeg alltid hatt ganske lite lyst, så har bare blitt med på det, men synes det er blitt ekstremt nå, og ja.. Det presset som ligger i luften til enhver tid, gjør det ikke akkurat bedre. Romantisk tid sammen/date osv er døden for meg, for det fører alltid til et spm om sex.. Snakket dere om begges tanker og følelser om dette? Dette høres jo veldig bra ut ❤️ mannen sier ingenting, og sier alt går bra, men jeg tenker jeg tar livsgleden fra han.. Han har ekstrem apetitt.. Anonymkode: 58138...b52 Hvorfor i alle dager er du sammen med en med ekstrem apetitt når du selv har ganske lite lyst? Dere er jo ikke kompatible Anonymkode: cdaf2...41d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i alle dager er du sammen med en med ekstrem apetitt når du selv har ganske lite lyst? Dere er jo ikke kompatible Anonymkode: cdaf2...41d Visste jo ikke det før vi giftet oss.. Vi møtes på halvveien 😊 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde aldri akseptert at mannen «klådde» på fitta mi som var full av blod og i en renselse etter fødsel 😅 Sist tok det vel 3 mnd før jeg følte meg klar, og det respekterte han. Nå er jeg en uke på overtid, usikker på hvordan det vil føles nå - men det er en stund siden sist og antar at det blir en stund til neste gang å. Der blir iallefall en god stund etter blod og lukten av død er borte 😅 Skjønner at mannen savner nærhet, men både en selv og mannen kommer jo ikke i første rekke mer. Han hørtes sjukt umoden ut. Anonymkode: 94964...9ab Nei altså de gangene det skjer at han klår, sier jeg faktisk fra 😂 Anonymkode: 58138...b52
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Snakket dere om begges tanker og følelser om dette? Dette høres jo veldig bra ut ❤️ mannen sier ingenting, og sier alt går bra, men jeg tenker jeg tar livsgleden fra han.. Han har ekstrem apetitt.. Nei, de første månedene etter fødsel var det helt andre ting enn sex i hodene våre. Og jeg sier våre, fordi jeg fikk selvfølgelig barn med en oppegående mann som deltok alt han kunne i omsorgen av barna fra dag 1. Han var nok ganske sliten han også. Hvis mannen din har overskudd til å gå rundt å mase om sex så tror jeg du lar han få slippe for lett unna på andre områder. Anonymkode: e3461...ed7 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 Hva mener du med at du skal se om han gidder å vente? Hva er alternativet? Skal han være utro? Voldta deg? Du har bært fram deres barn i 9 mnd og så født det ut av kroppen din. At mannen din er kåt er vel det minst viktige og ta hensyn til i denne situasjonen. Alt vi kvinner skal gå gjennom asså.. ikke bare skal vi utsette kroppene våre for alt dette for å få barn, i tillegg skal vi bekymre oss for at mannen går hvis vi ikke er våt, kåt og klar igjen med en gang vi slutter å blø. Si til mannen din at dere har sex når du føler deg klar for det. Hvis du ikke ønsker å gi han bjs akkurat nå så dropper du det og det må han fint inne seg i. Gjør han ikke det er han virkelig ingenting å samle på. Jeg og mannen har hatt sex totalt 10 ganger de siste 9 mnd fordi jeg har et veldig krevende svangerskap. Det er ikke kjekt for noen av oss, men kroppen min lager et menneske. Om noe skal taes hensyn til så er det jo meg og min kropp. Snakk med han og ikke press deg selv til noe du ikke er klar for Anonymkode: b7213...33a 10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #14 Skrevet 9. april 2021 Det tok 5mnd før jeg var klar til sex etter fødselen. Og mannen forstod og var støttende. Han var heller ikke klar på en stund, da han syntes det var tungt med jobb og spedbarn. Anonymkode: ac3f7...5d0 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #15 Skrevet 9. april 2021 Sånn som han holder på kommer du nok aldri til å få lyst på han. Ville sagt at nå blir det ikke noe mer snakk om sex før ungen er tre måneder, for det er skikkelig turn-off. Man får jo mer enn nok nærhet med en liten baby, det eneste jeg ville de første månedene var å være i fred i alle fall. Anonymkode: d445b...f8e 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #16 Skrevet 9. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er nettop det.. Husker før da eldste ble ammet, og jeg måtte løpe for å amme midt under samleiet.. Det er ikke spesielt moro. Det hele blir et stressmoment, for det å skru av og på lysten er ikke lett.. Han sier jo selvsagt at vi kan vente, ta den tiden jeg trenger osv... Men føler det tar mye lengre tid å få lyst når han klår der nede når det blør og stinker død, klår på meg når jeg ammer, forventer at all vår tid sammen når barna sover skal brukes på sex relatert aktivitet når jeg har hundre ting å gjøre og egentlig bare vil spise sjokolade og/eller vaske bort gulp/tiss/morsmelk fra håret. Anonymkode: 58138...b52 Altså, dette du beskriver her er jo helt drøyt 😱 Jeg ville sett på dette som et seksuelt overgrep. Anonymkode: fc58d...938 3
Boblerone Skrevet 9. april 2021 #17 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, dette du beskriver her er jo helt drøyt 😱 Jeg ville sett på dette som et seksuelt overgrep. Anonymkode: fc58d...938 Enig. For en ekkel fyr. Skikkelig ekkel. Ikke rart du ikke har lyst. 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #18 Skrevet 9. april 2021 Hadde sagt at jo mer han maser om sex, jo mindre får du lyst. Rett og slett fordi nærhetsbehovet ditt er dekket fra før, og det blir "påtvunget" nærhet om han skal ta på deg når du allerede er opptatt med renselse og amming. Og det medfører at lysten går betraktelig ned for du får ikke følelsen av at kroppen din er "din" om han ikke avstår fra å ta på deg i en liten periode fremover. Kroppen trenger "sexmas-ro". Når du er klar er du klar. Og altså,.. Ingen dør av å gå uten sex en god stund etter fødsel. Du har tross alt vært frem et barn.. Anonymkode: 4d3dd...7f5 3
Cer3s Skrevet 9. april 2021 #19 Skrevet 9. april 2021 Snakk med mannen din. Du skal jo Ikke presse deg selv eller føle deg pressa til seksuelle aktiviteter. Det er jo faktisk overgrep/voldtekt. For noen tar det mange uker før kroppen og hodet er klar for sex og det må bare mannen din respektere. Jeg har ikke lest alt men virker ikke helt som du har fortalt han at du ikke vil, eller misforstår jeg? Uansett, din kropp, din seksualitet og vil du ikke ha sex må mannen din bare nøye seg med hånda inntil videre 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #20 Skrevet 9. april 2021 Var komplett utelukket med sex så tidlig etter fødsel, jeg brukte opp alt nærhetsbehov på baby og vi var like slitne begge to. Puppene mine var off limits til amming var forbi, og det tok vel 6 mnd før vi hadde sex. Hadde han krevd bj av meg hadde jeg bitt ham i stakan! Det er ikke synd i menn som ikke får pult under gravididet og babytid, de får ta seg en runk og vente tålmodig til dama er klar. Synes rett og slett menn som klager på dette er noen patetiske drittunger. Anonymkode: c0e34...80e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå