AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Jeg lurer på om kvinner som er gift med menn som er transpersoner, ser på sin mann som en venninne når mannen er kledd og sminket som dame? Jeg har en kollega som er gift med en mann som har kommet ut som transe, og hen har begynt å kle seg som kvinne både hjemme og på jobb. Jeg har ikke lyst å spørre for mange dumme og private spørsmål, men jeg lurer på om hun og mannen oppfører seg som to venninner? Hva er vanlig? Anonymkode: f212a...e21 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Jeg skjønner ikke om du mener transperson eller transvestitt, siden du snakker om å kle seg ut. «Transe»?????? Det er en tilstand du er i når du er hypnotisert, det! Uansett, transvestitt eller transperson, så regner jeg med at de er langt mer aksepterende enn du virker til å være, og har forståelse for at personen ikke endres. De er den samme. De er fortsatt kjærester? Tror du alle lesbiske lever som venninner? Anonymkode: 103bc...709 10
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Jeg er sammen med en transvestitt. Han er sexy som mann og enda finere som dame. Jeg er bifil og liker begge uttrykkene hans som kjæreste. Vi er ikke venninner. Men han er iblant dama mi. Btw jeg har visst om denne sida ved ham sia før vi traff hverandre og har oppmuntra ham. Det er en del av både vår seksuelle lek og vår gjensidige kjærlighet og aksept. Anonymkode: fb0e0...6af 13
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Forstår ikke hva du mener... en trans mann, er jo noen født kvinne som føler seg som mann. Men føler du beskrivelsen din er om en «transvestitt». Det finnes kvinner som er i et fint forhold med en trans mann. Som det flotte paret, Jamie (jammidodger) og Shaaba (shaaba) på youtube. Anonymkode: 51ade...984 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er sammen med en transvestitt. Han er sexy som mann og enda finere som dame. Jeg er bifil og liker begge uttrykkene hans som kjæreste. Vi er ikke venninner. Men han er iblant dama mi. Btw jeg har visst om denne sida ved ham sia før vi traff hverandre og har oppmuntra ham. Det er en del av både vår seksuelle lek og vår gjensidige kjærlighet og aksept. Anonymkode: fb0e0...6af Så vakker kjærligheten kan være Anonymkode: a32a4...4cf 12
Hannah80 Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 Esben Esther Pirelli Benestad er kun venninne med kona si, når han er kvinne. 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Forstår ikke hva du mener... en trans mann, er jo noen født kvinne som føler seg som mann. Men føler du beskrivelsen din er om en «transvestitt». Det finnes kvinner som er i et fint forhold med en trans mann. Som det flotte paret, Jamie (jammidodger) og Shaaba (shaaba) på youtube. Anonymkode: 51ade...984 tror ikke TS selv forstår helt... Mannen/Kvinnen TS snakker om "kler seg ut" som kvinne både på jobb og hjemme, altså hele tiden? derfor vil jeg kanskje tro det er en transkvinne, men igjen da blir det jo helt feil å si at mannen kler seg ut som en kvinne, hun ER en kvinne<3 Anonymkode: bae49...d4c 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): tror ikke TS selv forstår helt... Mannen/Kvinnen TS snakker om "kler seg ut" som kvinne både på jobb og hjemme, altså hele tiden? derfor vil jeg kanskje tro det er en transkvinne, men igjen da blir det jo helt feil å si at mannen kler seg ut som en kvinne, hun ER en kvinne<3 Anonymkode: bae49...d4c Ts her. Jeg skrev ikke at han kler seg ut, jeg skrev at han kler seg som kvinne. Mannen min kollega er gift med er født som mann men har følt seg som kvinne i perioder av livet, men har levd et liv som mann og stiftet familie. Til slutt har kvinnen i han tatt mer og mer plass, og til slutt valgte han å fortelle kona/ familie at han følte seg like mer som kvinne enn mann, og at han ønsket å utforske dette ved å kle seg i kvinneklær og å få et mer feminint utseende ved hjelp av sminke og hårfrisyre. Nå kler han seg 80% som kvinne, men har stunder der han er 100% mann. Han bor med kona/ barna. Ts Anonymkode: f212a...e21 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Jeg skrev ikke at han kler seg ut, jeg skrev at han kler seg som kvinne. Mannen min kollega er gift med er født som mann men har følt seg som kvinne i perioder av livet, men har levd et liv som mann og stiftet familie. Til slutt har kvinnen i han tatt mer og mer plass, og til slutt valgte han å fortelle kona/ familie at han følte seg like mer som kvinne enn mann, og at han ønsket å utforske dette ved å kle seg i kvinneklær og å få et mer feminint utseende ved hjelp av sminke og hårfrisyre. Nå kler han seg 80% som kvinne, men har stunder der han er 100% mann. Han bor med kona/ barna. Ts Anonymkode: f212a...e21 Altså en trans kvinne og ikke en trans mann. Anonymkode: 51ade...984 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså en trans kvinne og ikke en trans mann. Anonymkode: 51ade...984 det er vel ikke en transperson hvis han/hun fortsatt er mann innimellom? da kalles det vel transvisitt? Anonymkode: bae49...d4c
Perelandra Skrevet 11. april 2021 #11 Skrevet 11. april 2021 Tråden er ryddet for nedsettende innhold, brukerdebatt og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #12 Skrevet 11. april 2021 Har en bekjent/tidligere venninne som er gift med en transe. Han var født jente, nå heter han Kristian. De har ikke sex og det er ikje det forholde dems handler om.. Tror hun bare ville ha barn, men hun er lesbisk. De var lesbiske sammen i starten. Anonymkode: 70219...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #13 Skrevet 11. april 2021 Hannah80 skrev (På 9.4.2021 den 21.56): Esben Esther Pirelli Benestad er kun venninne med kona si, når han er kvinne. Nei, han har sagt at Esben er heterofil mann og Esther er lesbisk kvinne. Anonymkode: 19ba2...e9f 2
Hoppetaujenta Skrevet 11. april 2021 #14 Skrevet 11. april 2021 Uansett betegnelse og utfoldelse; JA til et mangfoldig og rikt kjærlighetsliv! 1
Zzyzx Skrevet 12. april 2021 #15 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 16.12): Jeg lurer på om kvinner som er gift med menn som er transpersoner, ser på sin mann som en venninne når mannen er kledd og sminket som dame? Jeg har en kollega som er gift med en mann som har kommet ut som transe, og hen har begynt å kle seg som kvinne både hjemme og på jobb. Jeg har ikke lyst å spørre for mange dumme og private spørsmål, men jeg lurer på om hun og mannen oppfører seg som to venninner? Hva er vanlig? Anonymkode: f212a...e21 Først så kan jeg jo påpeke at ordet "transe" er ganske negativt ladet. Jeg bruker det ikke, og selv om jeg ikke kan snakke for alle transpersoner så vet jeg at de jeg kjenner ikke synes det er et hyggelig ord. Transperson, transkjønnet, transmann, transkvinne, ikke-binær, eller foretrukket pronomen (han/hun/hen) og selvsagt navn. Hvilke ord og benevnelser man bruker kommer an på konteksten de brukes i. Spørsmålet jeg sitter med er hvorfor du lurer på dette? Jeg oppfører meg som en venn med min partner 90% av tiden, selv om vi har sex og kjærtegner hverandre. Jeg ville opplevd spørsmålet som veldig rart og upassende i alle sammenhenger, egentlig. Og kanskje spesielt i et forhold der en av partene utforsker sin egen kjønnsidentitet, fordi de står midt i en prosess der de selv kanskje ikke helt vet hvordan dette ender. Det er et veldig privat spørsmål. Det er ikke til å komme bort fra. Det er antageligvis også hensiktsmessig å stille seg selv spørsmålet om hvorfor det er noe man trenger svar på.
Bamseklemmer Skrevet 12. april 2021 #16 Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 21.23): Jeg er sammen med en transvestitt. Han er sexy som mann og enda finere som dame. Jeg er bifil og liker begge uttrykkene hans som kjæreste. Vi er ikke venninner. Men han er iblant dama mi. Btw jeg har visst om denne sida ved ham sia før vi traff hverandre og har oppmuntra ham. Det er en del av både vår seksuelle lek og vår gjensidige kjærlighet og aksept. Anonymkode: fb0e0...6af Tenk å bli elsket av en slik fantastisk og forståelsesfull kvinne❤️ takk, du fikk nettopp en mann på snart 50 år til å bli rørt... 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #17 Skrevet 12. april 2021 Personlig hadde det ikke plaget meg dersom min mann kom ut med et ønske om å skifte kjønn, eller å kle seg som en kvinne på heltid/deltid. Vi måtte ha utforsket nye tenningsmønstre og lek i senga, men jeg tror vi skulle klart det. Jeg tenner på han som person, ikke kun på kroppen, og jeg ønsker å være en del av hans liv. Uansett hvem han ønsker å være, så lenge han har kjærlighet, respekt og omsorg for meg. Anonymkode: a908e...a2f 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #18 Skrevet 12. april 2021 Zzyzx skrev (7 timer siden): Først så kan jeg jo påpeke at ordet "transe" er ganske negativt ladet. Jeg bruker det ikke, og selv om jeg ikke kan snakke for alle transpersoner så vet jeg at de jeg kjenner ikke synes det er et hyggelig ord. Alle betegnelser blir etterhvert negativt ladet når de brukes om en gruppe majoritetsbefolkningen ikke liker atferden til. Det kommer nok ikke til å gå lang tid før «transmann» også blir en «forbudt» betegnelse. Anonymkode: f9444...66a 1
Perelandra Skrevet 12. april 2021 #19 Skrevet 12. april 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå