Gå til innhold

Å spørre før man kysser eller er intim med en person

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om det å bli spurt om dette? Jeg synes egentlig det bare er positivt (jeg tenker ikke i "vanlige" situasjoner nå, men i tilfeller der man er i ferd med å kanskje være intime. På en date for eksempel). Man vet liksom med det, at denne personen vil gjøre noe men bryr seg om hva jeg vil også, og det er ikke noe press. Vet at noen synes det ødelegger en slags stemning å spørre rett ut, men selv synes jeg ikke det gjør det. Jeg synes heller det kan gjøre at man blir mer avslappet til situasjonen og den andre personen. Synes ikke det er noe negativt med det, men enten dere er enige med meg her eller tenker helt annerledes, så vil jeg gjerne høre. 

Anonymkode: 8bfe8...0be

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menn elsker at kvinnene bare kysser dem. Men går igjennom en stor risiko ved å gjøre det samme

Anonymkode: 4ac29...1ff

• Liker 3
Skrevet

Synes det er kleint. Bare kyss meg med mindre det ee åpenbart at jeg ikke er interessert

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (6 minutter siden):

Synes det er kleint. Bare kyss meg med mindre det ee åpenbart at jeg ikke er interessert

Hvorfor blir det kleint for din del tror du? 

Skrevet

Man skal da vel ikke ødelegge magien med at to lepper møtes med forvarsel...  det blir jo like kleint som å planlegge sex når svigermor hører på.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Menn elsker at kvinnene bare kysser dem. Men går igjennom en stor risiko ved å gjøre det samme

Tro hva det kommer av? Hummhh....

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner bør jo uansett være de som først tar initiativet til å bli fysiske, så slipper man problemer

Anonymkode: 43d23...aa6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvorfor blir det kleint for din del tror du? 

Fordi jeg personlig synes det er et teit spørsmål og st det skaper klein stemning. Bare gjør det liksom😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt litt 😳 om mannen min hadde spurt om det var greit at han kysset meg nå..eller spurt om det første gang han kysset meg eller vi var intime..det hadde ødelagt stemningen for min del 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 48558...3d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Obligatorisk om man ikke har sosiale antenner. Du ville blitt overrasket over hvor mange som mangler det. 

Anonymkode: 52c7d...88d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Obligatorisk om man ikke har sosiale antenner. Du ville blitt overrasket over hvor mange som mangler det. 

Anonymkode: 52c7d...88d

Da vil jeg si du står for nært og er tilgjengelig for et kyss, reaksjonsevnen spiller nok også et pluss...

AnonymBruker
Skrevet

Har sett «the good doctor» på sumo nå, et sykehus drama om med en autistisk lege i hovedrollen.

Der er det mye kan jeg klemme deg, kan vi kysse, skal vi ta på hverandre, skal vi ha sex. Det er del av humoren der, og alle de merkelige situasjonene han kommer opp i.

Mulig autister trenger å ha det slik, resten av oss greier å lese andre mennesker og kroppsspråk, ulike situasjoner, og takler å rette opp det vi må ha misforstått.

Anonymkode: 79b2f...b79

Skrevet

Synes det ødelegger magien i det. Vil heller at det skal gå naturlig uten ord. Bare følge instinkter på en måte

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at jeg er i mindretall, men synes ikke det dreper stemningen jeg. Synes heller ikke det er noe rart å spørre om det går bra/er greit når man gjør noe nytt. Det er bare fint at vedkommende bryr seg, og jeg personlig synes dette er bedre enn om personen er for røff. Det er faktisk en egen magi i å vite at noen bryr seg. 

Hvis det blir mange spørsmål er jeg enig i at det kan bli kleint, men å spørre så smått for å vite at det er greit, synes jeg ikke er rart. Derfor er det interessant å høre hvorfor noen mener annerledes (selv om jeg skjønner man ikke alltid vet hvorfor man føler det blir kleint). 

• Liker 2
Skrevet

Hvis man er usikker, skjønner jeg at det kan være lurt å spørre. Personlig syns jeg likevel det er litt turn off. Liker bedre at det «bare skjer», avhengig av hvem som tar initiativet. Har dog aldri opplevd at noen har feiltolket situasjonen og kysset meg mot min vilje. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Menn som har spurt først, har alltid fått nei fra meg. Å være intim bli noe annet. Man ikke bare begynne å kle av seg selv, eller den andre og håpe han/hun sier ja. 

Anonymkode: c77d2...0af

AnonymBruker
Skrevet

Om han er sjenert og tar lite initiativ har det hendt seg at jeg spør. Og det har fungert bra. Dater en nå som er sånn. Men spør kun første gangen så klart - når den første runden er over går det jo naturlig fra begges sider. 

Anonymkode: 3176a...694

AnonymBruker
Skrevet

Det er overgrep hvis han ikke har spurt om tillatelse først.

Bare et ja er et ja.

Og andre ting feministene har fortalt oss.

Anonymkode: 3a374...9ea

Skrevet

Om vi ikke har kysset, eller hatt sex før, setter jeg pris på at dem spør om samtykke.
Kjenner dem meg, og hvordan kroppen min reagerer på ting som gjøres, og signalene mine. Trenger man ikke spørre lengre. 
Men jeg setter pris å få samtykke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff, det er et nei fra meg... Det har bare skjedd én gang at en kar spurte om han kunne kysse meg, og jeg ble så klein at jeg kysset han med det samme, både for å unngå å le og for å få han til å holde kjeft. Det løste seg jo og han fikk det han ville, men jeg har angret i etterkant.. Der forsvant liksom den magien 😂 Det ble aldri noe mer etter den kvelden. Jeg vil ha en mann som klarer å lese situasjonen godt nok til å gripe tak i ansiktet mitt og kysse meg lidenskapelig når det faller seg naturlig. 

Anonymkode: 64cbd...88f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...