Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen kan svare meg på dette. Jeg skal ta opp to eksamener denne våren. I det ene faget har jeg fra før 5 i standpunktkarakter, mens jeg har 3 i eksamenskarakter. I det andre faget har jeg 4 i standpunkt og 3 på eksamen. Om jeg er heldig å klarer å få 4 på begge eksamenene har jeg lest at de beste karakterene for snittet blir tellende. Er det slik da at standpunktkarakteren i det ene faget hvor jeg fikk 5 kan bli stående samtidig som den nye eksamenskarakteren blir stående fra privatisteksamen? Fordi om standpunktkarakteren ikke blir tellende vil snittet mitt gå ned med 0.1 poeng da jeg har en god karakter i standpunkt i faget og dette kan jo ha litt å si. Eller er det slik at de bare fjerner standpunktkarakteren uansett og kun bruker eksamenskarakteren fra privatisteksamen i beregningen? Da vil jo snittet mitt bli dårligere enn det hadde blitt med begge karakterene i det ene faget. I det andre faget vil det telle mer om bare eksamenskarakteren blir gjeldende og ikke standpunktkarakteren. Er dette noe de ser på når de skal finne ut hva som blir det beste snittet for meg? 

Anonymkode: 7e103...0e3

Videoannonse
Annonse
Gjest Kastanjefrø
Skrevet

Om det bare er muntlig (praktisk) eksamen i faget vil bare den karakteren stå.

om du har biologi 1 og har 5 i standpunkt, og 3 på eksamen, tar opp eksamen og får 5, vil begge de tidligere karakterene dine strykes.

Du kan ikke beholde både standpunkt og eksamenskarakteren på vitnemålet. Men du beholder det alternativet (enten begge de gamle eller bare den nye) som gir deg høyest snitt.

Om det eks er biologi 2 vil både muntlig praktisk og skriftlig eksamenskarakter stå.

Skrevet (endret)

.

Endret av heiheihallo1234
AnonymBruker
Skrevet

TS. Er skriftlig eksamen jeg skal ha. Nynorsk og medie- og informasjonskunnskap 2. 

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS. Er skriftlig eksamen jeg skal ha. Nynorsk og medie- og informasjonskunnskap 2. 

I nynorsk vil du beholde enten den ene nye karakteren eller begge gamle avhengig av hva du kommer best ut av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...