Gå til innhold

Gift mann som har flyttet fra kona

Anbefalte innlegg

Gjest Gryteklut
Skrevet (endret)

Jeg møtte en gift mann som sa han skulle gå fra kona. Han flyttet inn i egen bolig fra januar, men er fortsatt gift, og de har ikke foretatt seg noe annet i forbindelse med at de skal skilles. Har noen av dere hørt om lignende situasjoner? Hvor lenge er det rimelig at jeg venter på at han skal skille seg?

Endret av Gryteklut
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, denne varianten har jeg aaaldri hørt om før.

Anonymkode: add6f...dc0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Gryteklut skrev (2 minutter siden):

Jeg møtte en gift mann som sa han skulle gå fra kona. Han flyttet inn i egen bolig fra januar, men er fortsatt gift, og de har ikke foretatt seg noe annet i forbindelse med at de skal skilles. Har noen av dere hørt om lignende situasjoner? Hvor lenge er det rimelig at jeg venter på at han skal skille seg?

Jeg har nulltoleranse for sånne ting, så jeg hadde nok gitt beskjed om at det ikke skjedde noe mer mellom oss før papirene var sendt inn. Men for å la tvilen komme tiltalte tilgode, så er vi midt i en pandemi og hvis det er barn med i bildet så må de til lovpålagt mekling før de kan søke om separasjon. Og mange, kanskje de aller fleste, instanser som driver med sånt er dessverre stengt. Derfor kan prosessen ta litt lenger tid nå for tiden. Men er de derimot barnløse, så er det ingen unnskyldning og jeg hadde satt hardt mot hardt. 

Anonymkode: 0dfa9...f02

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktisk at man bør respektere separasjonstiden, spesielt hvis det er barn inne i bildet. 

Finn deg heller en som faktisk er ledig.

Anonymkode: 8aa87...132

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De har ikke søkt om seperasjon? Hvis de ikke gjør det må de ha bodd fra hverandre i 2 år før en av dem kan kreve skilsmisse. Ellers gjelder 1 år fra innvilget seperasjon etter søknad. Hvordan de gjør det ellers med oppgjør og fordeling er helt opp til dem. Så det er vel opp til deg å finne ut om du gidder stole på en sånn mann, og hvor tålmodig du i tilfelle vil være...

Anonymkode: fc914...fd8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har ikke søkt om seperasjon? Hvis de ikke gjør det må de ha bodd fra hverandre i 2 år før en av dem kan kreve skilsmisse. Ellers gjelder 1 år fra innvilget seperasjon etter søknad. Hvordan de gjør det ellers med oppgjør og fordeling er helt opp til dem. Så det er vel opp til deg å finne ut om du gidder stole på en sånn mann, og hvor tålmodig du i tilfelle vil være...

En tilføying: det er ikke noe som tilsier at de MÅ skille seg etter at seperasjonstiden er ferdig heller. Hvis de ikke gidder så er det lite du får gjort med det.

• Liker 4
Gjest Råååsa
Skrevet (endret)

Har du vært på besøk i den nye boligen? Har du sjekket om han har meldt ny adresse dit?

Har han det kan du gi han til sommeren. Det kan jo være du får han i løpet av 1-3 år, men innen den tid har du blitt et mentalt vrak.

Har du ikke vært i den nye boligen, og/eller han ikke har meldt flytting lyver han.  

Mest sannsynlig bløffer han deg og han blir aldri din. Det skal du være glad for. Skikkelige menn avslutter sine forhold før de går inn i et nytt. Skikkelige menn gjør ikke sine kjærester så usikker som du er heller. Gå videre du. 

Endret av Råååsa
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og x-en gjorde det slutt for 3,5 år siden. Vi fikk innvilget skilsmissen for 2 måneder siden. 🙈 Kun latskap fra vår side egentlig... Vi er gode venner og samarbeider godt, så om vi var gift på papiret hadde egentlig ikke så mye å si. 

Anonymkode: 6295b...832

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke involvert meg med noen som ikke hadde sendt inn separasjonspapirene. 

Er felles bolig solgt? Har eksen også et nytt sted å bo?

Anonymkode: 9881f...538

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg og x-en gjorde det slutt for 3,5 år siden. Vi fikk innvilget skilsmissen for 2 måneder siden. 🙈 Kun latskap fra vår side egentlig... Vi er gode venner og samarbeider godt, så om vi var gift på papiret hadde egentlig ikke så mye å si. 

Sånn var det med meg også.. var gift i tre år etter vi avsluttet ekteskapet. Vi tenkte ikke over det engang før den nye samboeren hans påpekte det og ønsket at vi i hvert fall separerte oss 😅

Gjest Gryteklut
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde ikke involvert meg med noen som ikke hadde sendt inn separasjonspapirene. 

Er felles bolig solgt? Har eksen også et nytt sted å bo?

Anonymkode: 9881f...538

Eksen skal bli boende i felles bolig

Gjest Gryteklut
Skrevet
Råååsa skrev (14 minutter siden):

Har du vært på besøk i den nye boligen? Har du sjekket om han har meldt ny adresse dit?

Har han det kan du gi han til sommeren. Det kan jo være du får han i løpet av 1-3 år, men innen den tid har du blitt et mentalt vrak.

Har du ikke vært i den nye boligen, og/eller han ikke har meldt flytting lyver han.  

Mest sannsynlig bløffer han deg og han blir aldri din. Det skal du være glad for. Skikkelige menn avslutter sine forhold før de går inn i et nytt. Skikkelige menn gjør ikke sine kjærester så usikker som du er heller. Gå videre du. 

Jeg har vært på besøk i ny bolig ja, så vet at dette er sant.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke de som vil ha en som går direkte fra ei seng til neste over natten . 
Hva med å gjøre seg ferdig med gammel dritt før en engasjerer seg i noe nytt ? 

Anonymkode: cf1d1...849

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke de som vil ha en som går direkte fra ei seng til neste over natten . 
Hva med å gjøre seg ferdig med gammel dritt før en engasjerer seg i noe nytt ? 

Anonymkode: cf1d1...849

Unødvendig kommentar. Du kjenner ikke til historien som ligger bak. 

• Liker 6
Skrevet
Gryteklut skrev (4 minutter siden):

Eksen skal bli boende i felles bolig

Jeg ble boende i felles bolig, men seperasjonssøknaden var sendt inn og eksen var kjøpt ut av boligen før han rakk å finne seg ny bolig. Tok 2,5 mnd fra det ble snakk om skilsmisse. Vi somlet litt med å fullføre skilsmissen da, så var vel separert i over1,5 år før vi var offisielt skilt. Men det var jo kun selve papiret som manglet. Men det kan jo ta litt lengre tid hvis det er vanskeligere økonomisk situasjon e.l. selvfølgelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har ihvertfall flyttet ut. Jeg ventet på en mann som lovde gull og grønne skoger i tre år. Han bor fremdeles sammen med konen sin... 

Anonymkode: 400e6...822

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes faktisk at man bør respektere separasjonstiden, spesielt hvis det er barn inne i bildet. 

Finn deg heller en som faktisk er ledig.

Altså... jeg lever ikke i sølibat i to år når jeg vet det ikke er noen vei tilbake. Bare for å tilfredsstille gammeldagse holdninger som det der. I de fleste tilfeller, så har det vært en lang prosess fram til bruddet, og da er det ingen som skal fortelle meg når jeg kan gå videre eller ikke. Hadde jeg vært samboer, hadde vi ikke trengt å separere oss heller. Mye enklere. Og ingen hadde reagert. 

Anonymkode: e8ebf...870

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her omtrent. Både eks og jeg hadde nye partnere, og «søren, vi må sende inn skilsmisse-papirene og vi». 😂😅 

Anonymkode: 496d4...eed

• Liker 2
Skrevet

Rødt, rødt og atter rødt! Er et levende eksempel på at dette ikke er lurt! Send p.m om du ønsker mer info.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså... jeg lever ikke i sølibat i to år når jeg vet det ikke er noen vei tilbake. Bare for å tilfredsstille gammeldagse holdninger som det der. I de fleste tilfeller, så har det vært en lang prosess fram til bruddet, og da er det ingen som skal fortelle meg når jeg kan gå videre eller ikke. Hadde jeg vært samboer, hadde vi ikke trengt å separere oss heller. Mye enklere. Og ingen hadde reagert. 

Anonymkode: e8ebf...870

Separasjonstiden er 1 år, ikke 2. Når man først har lovet troskap livet ut så synes jeg faktisk ikke at et år i sølibat er så lenge.

Noen ganger trenger folk bare litt avstand for å se ting i et annet perspektiv. Det er det separasjonstiden er ment å være. 

Det er ikke alltid det har vært noen prosess. Nok av historier om menn som flytter direkte fra konen til elskerinnen, mens familien står igjen i sjokk. Ikke vær den elskerinnen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...