Gå til innhold

Hva kan jeg bruke rødbetepulver til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte å spontankjøpe rødbetepulver og jeg vet virkelig ikke hva det kan brukes til annet enn å samle støv i skapet..

-Smoothies drikker jeg sjeldent, så på denne måten blir det aldri brukt opp

-Egen pasta lager jeg ikke

-Jeg baker sjeldent kaker (kjeks og andre bakverk lager jeg), så å ha oppi litt rødbetepulver istedenfor konditorarge blir det veldig sjeldent av 

Noen tips? :) Jeg tenker å kanskje lage fletteloff med to røde deigemner og en vanlig, men utenom det så jeg blank. Det kan gjerne benyttes til litt hverdagslige ting som er raske å lage. Kan det være godt oppi yoghurt til frokost mon tro?

Anonymkode: 8d27b...929

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje blande med vann, en slags saft? Strø på musli? Eksemplene dine hørtes gode ut :)

Anonymkode: eae21...94f

AnonymBruker
Skrevet

Putte det i pannekakerøre/vaffelrøre? 

Anonymkode: 24a44...5d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt om rødbetpulver før - hvordan ser pakken ut?

Anonymkode: 12c9f...ea2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri hørt om rødbetpulver før - hvordan ser pakken ut?

image.png.0b75a63de01fd0e4ffe70617336d1ef8.png

Sånn her. Den er 200 gram. Rødfargen er lik den som på pakken og det er et veldig fint pulver som lukter som rødbeter 

AnonymBruker
Skrevet

Pannekake og vaffelrøre. Smoothie, bakst, drikke. 
Jeg drikke alltid et stort glass vann med sitron eller eplecidereddik hver morgen, kunne tilsatt 1 ts rødbetpulver til det.

Anonymkode: 8b2c5...113

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sånn her. Den er 200 gram. Rødfargen er lik den som på pakken og det er et veldig fint pulver som lukter som rødbeter 

Takk :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 21.36):

Hvor fant du den?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 14.50):

Jeg klarte å spontankjøpe rødbetepulver og jeg vet virkelig ikke hva det kan brukes til annet enn å samle støv i skapet..

-Smoothies drikker jeg sjeldent, så på denne måten blir det aldri brukt opp

-Egen pasta lager jeg ikke

-Jeg baker sjeldent kaker (kjeks og andre bakverk lager jeg), så å ha oppi litt rødbetepulver istedenfor konditorarge blir det veldig sjeldent av 

Noen tips? :) Jeg tenker å kanskje lage fletteloff med to røde deigemner og en vanlig, men utenom det så jeg blank. Det kan gjerne benyttes til litt hverdagslige ting som er raske å lage. Kan det være godt oppi yoghurt til frokost mon tro?

I røra til linsepannekaker

160 g tørre røde splittlinser (= ca 2 dl)
4 dl vann (til koking av linsene)
6 dl vann (til røra)
2 ss sukker
2 ts bakepulver
1/2 ts salt
300 g hvetemel
1-2 se rødbetepulver
1. Ha linsene + 4 dl vann i en kjele og småkok på lav varme under lokk i ca 10 min, eller til de er gjennomkokte.
2. Ha de kokte linsene over i en stor bolle. PS: Ikke sil av kokevannet, alt skal være med.
3. Tilsett de 6 desiliterne med vann. Kjør blandingen kjapt med stavmikser, til linsene er most og det er en jevn blanding. Dette gjør at linsene blir helt kamuflert i røra. (Ev. bruk en blender til dette).
4. Visp inn sukker, bakepulver, salt,rødbetepulverog hvetemel. Kanskje det trengs bittelitt mer vann i røra.
5. Stek pannekaker i bittelitt olje i panna til de er gylne og lekre på begge sider.

Chiapudding 

2 ss chiafrø 
2 dl kokosmelk 
1/2 ts vanilje ekstrakt 
1 ts lønnesirup 
1 ss rødbete pulver 
1 håndfull blåbær 
1 håndfull hakkede mandler

Slik gjør du:

Ha chiafrø, rødbetepulver, vanilje, lønnesirup og kokosmelk i en krukke med lokk.Rør godt om så alle ingredienser er godt blandet. Krukken settes i kjøleskap til dagen etter.Ha så i den ferdige chiapudding i ett glass, ca halv fullt. Legg hakkede nøtter og blåbær på toppen.

I appelsinjuice 

I rundstykker sammen raspet gulrøtter

I havregrøt 

Anonymkode: e0bf8...878

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...