AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Hei alle, Jeg står litt fast i situasjonen min. Jeg er 40 år, fått de barn jeg skal. har stabilt liv med mann, barn og fast jobb. Jeg er utdannet Sosionom og har alltid hatt ønske om å jobbe med barn og ungdom. Etter endt utdanning jobbet jeg en periode i institusjon med barn/ungdom. .. men så fikk jeg kontor jobb i en offentlig administrativ stilling og har jobbet der i ca 15 år. Trives greit men kjenner jeg ikke trives så godt faglig og føler det dødt og lite motiverende. Gleder meg ikke til å gå på jobb, finner ikke fagområdet i interessant nok og er vel litt lei, rett og slett. Ble sykmeldt ett år og går nå på AAP ved siden av å jobbe. Fant en utlyst stilling som er retningen til utdannelsen min. Stilling med barn/ungdom. En stilling som jeg kjenner motiverer meg og som jeg kanskje skulle søkt på? Jobben jeg har nå er fast, trygg, god lønn . Men jeg sliter med motivasjon og føler jeg har vært der for lenge. jobben jeg har nå, har jeg er godt nettverk med gode venner og kolleger. Så terskelen er stor for å ta steget, si opp og prøve noe helt nytt. Den nye stillingen krever nok mer av meg, men på en annen måte. Savner jobbe med mennesker og ikke bare sitte på kontor og bli borte i papirer. Helsen min er ikke helt på topp, men ville helsen blitt bedre med en jobb man trives i? Jeg blir nok litt umotivert av å ikke trives så godt.. Jeg er heldig som har den jobben jeg har nå og vanskelig å få en sånn jobb igjen/umulig.. men skal det liksom veie opp for at jeg ikke trives i jobblivet 🤷🏻♀️ Hva hadde deres gjort? Anonymkode: ba69d...a9c
Gjest ti10 Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Jeg synes du skal søke. Det er sikkert mange som søker, og du får innblikk i hvordan du ligger an på jobbmarkedet. Og hvis du skulle få jobben, og har ombestemt deg underveis i søknadsprosessen, må du jo ikke takke ja hvis du ikke vil. Du kommer sikkert til å angre på å ikke søke, så det er bare å hoppe i det! Tenk om dette er drømmejobben!
Brevkniven Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Om du savner å jobbe med mennesker og får mulighet til det i den nye jobben er det bare å søke. Livet er kort og jobb er jobb. Du har ingenting å tape på å søke. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå