Gå til innhold

Tips til noen som er ny assistent i barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe i barnehage og ønsker i den sammenheng tips. Det er første gangen jeg jobber i barnehage og jeg skal jobbe på en avdeling med 5 åringer. Hvordan møter man barna på en best mulig måte? Hva er greit å vite om? 

Anonymkode: 49263...5f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skal begynne å jobbe i barnehage og ønsker i den sammenheng tips. Det er første gangen jeg jobber i barnehage og jeg skal jobbe på en avdeling med 5 åringer. Hvordan møter man barna på en best mulig måte? Hva er greit å vite om? 

Vær blid, imøtekommende og ta initiativ, både mot voksne og barn. Presentere deg med navn og si at du er ny vikar. Om du er usikker på om du skal gjøre noe så spør de andre ansatte. Vær interessert og engasjert med barna. Siden det er 5 åringer du skal være sammen med kommer de nok til å synes det er spennende med ny voksen og ta kontakt med deg, mens yngre barn kan være mer reserverte og da kan det være greit at de kommer til deg først, at de blir trygg på deg. 

Lykke til! Det er en kjempefin, men også slitsom jobb. :) 

Anonymkode: 54b2c...147

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

5 åringer? Du MÅ balansere evnen til å være streng og snill. Med andre ord så må du sette grense asap, og etter hvert være ustreng med barna. Prøv å få med deg rutiner som måltid, ute lek, inne lek osv. Det gjør jobben mye lettere både for deg, de andre voksne og barnan.   

Anonymkode: 16bb2...34b

AnonymBruker
Skrevet

Hva får du i lønn?

Fikk selv 410.000 i året da jeg begynte i privat barnehage i Oslo.

Anonymkode: 52f79...a30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva får du i lønn?

Fikk selv 410.000 i året da jeg begynte i privat barnehage i Oslo.

Anonymkode: 52f79...a30

som assistent?

Anonymkode: 16bb2...34b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...