Gå til innhold

Hundebilsete eller bur festes i bagasjerom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med å finne ut av dette... 

Har som oftest fulle seter i bilen og det hadde vært best for hunden å sitte i bagasjerommet. Enten er burene for store eller så skal de små burene festes i setene med setebelte/isofix.

Det burde vel gå an å kjøpe et sete/bur som egentlig skal festes i sete, og heller feste det i lastekroken(e) i bagasjerommet? 
Kan ikke forstå hvordan det kan bli mer utrygt for hunden, men finner som sagt ingen info om dette.

Anonymkode: 58fb5...140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare kjøpe et bur som er laget på mål? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (3 timer siden):

Hvorfor ikke bare kjøpe et bur som er laget på mål? 

Hvor får man tak i slike?

Anonymkode: 58fb5...140

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hund på snart 2 år som har et bil problem. Når vi kjører bil så uler, piper og bjeffer han, ørene ligger bakover og jeg syntes han virker stresset. Ar prøvd alt av råd vi har komt over, men lite fremgang. Men det som er så forvirrende er at hunden blir kjempe giret når vi sier at vi skal kjøre bil. Han "gjeter" oss ut av huset hvis vi bruker for lang tid, springe ned trappen og ut til bilen mens han logrer med halen. Og ved bagasjerommet sitter han fint å venter til vi åpner for han, og hopper frivillig rett inn i buret å legger seg ned. 

Det vi har funnet ut til nå er at intensiteten på lydene går opp når bilen øker/senker farten, over 50 k\t , i svinger og humper i veien. Kjører på på en vei i jevn fart rundt 50 k\t, uten humper og svinger, så er han helt rolig og ligger seg ned uten et eneste pip. 

Det jeg ikke skjønner er at adferden før vi starter bilen og under kjøreturen samsvarer overhode ikke. Hvordan kan hunden bli såååå giret og glad for at vi skal ut å kjøre, og så fremstå som super stresset når vi begynner å kjøre? Noen smarte hoder som kan hjelpe meg å forstå dette her? 

Anonymkode: 9c54c...c85

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det jeg ikke skjønner er at adferden før vi starter bilen og under kjøreturen samsvarer overhode ikke. Hvordan kan hunden bli såååå giret og glad for at vi skal ut å kjøre, og så fremstå som super stresset når vi begynner å kjøre? Noen smarte hoder som kan hjelpe meg å forstå dette her? 

Anonymkode: 9c54c...c85

Det behøver ikke være negativt stress. Det kan være stress i forbindelse med forventning. Hunder som har stor forventing til at bil er det samme som at det skjer noe gøy når bilen stopper, vil gjerne sette i gang med piping, rå runder i buret, hyling osv. Jeg velger å overse dette på mine. Noen blir bedre med årene, andre slutter aldri. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...