AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Del Skrevet 9. april 2021 https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/9O19rw/er-gaaturer-i-motbakke-like-bra-som-aa-jogge-lurer-leser-dette-svarer Aftenposten har skrevet om dette, men jeg har ikke abo. Men hva tenker dere? Anonymkode: aa7e9...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Del Skrevet 9. april 2021 Ja, er svaret. Man har f. eks høyere puls over lengre tid når man går, og er i tillegg ofte ute lengre på en gåtur enn en joggetur. Fjellturer er også svært god trening, fordi man får både styrketrening og en jevn høy puls. Det samme gjelder trapper. Det er ganske bra trening for kroppen å dra seg opp mange trappetrinn. Jeg ser selv at jeg kan ha over 160 i puls når jeg går i bakker. Anonymkode: 6aa37...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Del Skrevet 9. april 2021 ....bare husk å ikke overbelaste ledd på vei ned fra fjellet, gå litt sittende😉 Anonymkode: bd24b...68d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, er svaret. Man har f. eks høyere puls over lengre tid når man går, og er i tillegg ofte ute lengre på en gåtur enn en joggetur. Fjellturer er også svært god trening, fordi man får både styrketrening og en jevn høy puls. Det samme gjelder trapper. Det er ganske bra trening for kroppen å dra seg opp mange trappetrinn. Jeg ser selv at jeg kan ha over 160 i puls når jeg går i bakker. Anonymkode: 6aa37...a5c AnonymBruker skrev (1 time siden): ....bare husk å ikke overbelaste ledd på vei ned fra fjellet, gå litt sittende😉 Anonymkode: bd24b...68d Takk!! 😄 Anonymkode: aa7e9...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Del Skrevet 9. april 2021 Såklart! Jogging på flat vei er for pingler. Intervall i motbakke er for tøffinger Anonymkode: dcd46...b97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Del Skrevet 9. april 2021 Det kommer vel helt an på hva som er målet? Anonymkode: 42b6d...499 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 9. april 2021 #7 Del Skrevet 9. april 2021 Kommer an på flere ting: hvor god form du er i, hvor fort du går og hvor lenge sammenlignet med hvor lang og lenge du ville jobbet dersom du løp, pulsnivå osv PLUSS: hva liker du best? Er det slik at du vi hater å løpe er kanskje motbakke et bedre valg dersom de et gjør at du faktisk klarer å ha en god kontinuitet i treningen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #8 Del Skrevet 10. april 2021 Jeg bruker fjellturer eller raske gåturer i terreng til sone 1-2 trening. Jeg driver med løping, og syns det er så kjedelig å jogge så rolig som jeg må for å ha lav nok puls. Anonymkode: 86564...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå