gmail Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Jeg er så fortvilet og irritert og forbannet at jeg vet ikke hvilken fot jeg skal stå på men ingenting hjelper uansett hva jeg gjør. Saken er den at jeg måtte få tilsendt bunaden min etter at den har vært inne til reparasjon og innsyning, og jeg hadde også bestilt nytt sølv da jeg mistet en del biter av sølja og slike ting. Pakken blir sendt fra oslo for 2 mnd siden, og den kommer til kr.sand. Etter det forsvinner den rett og slett. Dette er ikke en billig bunad og mye sølv. Den ble sendt på dyreste måte men etter at den var i kr.sand er den rett og slett bare sporløst borte. Jeg etterlyser den, snakker med posten, posten sier at den er dessverre borte og at jeg må ta det med forsikringen min som sier at jeg må ta det med posten. Dette er en arvebunad, so jeg har arvet etter min oldemor. Så da står jeg der da, buaden er vekk, men hvordan er det mulig? Jeg kjenner at jeg er lei meg for det vil jo ikke nytte å kjøpe ny, det er jo ikke den samme bnaden, hu hadde jo tross alt sydd den selv. Hva kan jeg egentlig gjøre?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Dessverre forsvinner pakker fra tid til annen. Enten pga feil eller pga tyverier. Posten har forskjellig forsikringsdekning avhengig av hvordan pakken er sendt. F.eks. er Norgespakker forsikret inntil kr 10 000. Er du heldig dukker den plutselig opp. Anonymkode: a0ae6...7a8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Den må være stjålet. Det der er bare ikke tilfeldig. Kjipt Anonymkode: b186e...130 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Det du nå har lært, og som sikkert mange andre også burde lært, er følgende: Hvis noe er uerstattelig for deg, så må du ikke ta unødvendig risiko med det. Å sende noe i posten KAN (i sjeldne tilfeller) medføre at det blir borte. (Stjålet, forsvunnet, utlevert feil eller noe.) I slike tilfeller er det lurt om noe er sendt med forsikring. Da kan du få verdien av det som er forsvunnet erstattet, slik at du kan kjøpe deg tilsvarende. Om noe er uerstattelig (Som bunaden bestemor har sydd selv.) så henter og leverer du selv, eller får hjelp av noen du stoler ordentlig på. Om ting aldri hadde blitt borte eller skadet i posten, hadde det ikke vært behov for forsikring på pakkene. Anonymkode: dfaf0...ce0 1
gmail Skrevet 9. april 2021 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det du nå har lært, og som sikkert mange andre også burde lært, er følgende: Hvis noe er uerstattelig for deg, så må du ikke ta unødvendig risiko med det. Å sende noe i posten KAN (i sjeldne tilfeller) medføre at det blir borte. (Stjålet, forsvunnet, utlevert feil eller noe.) I slike tilfeller er det lurt om noe er sendt med forsikring. Da kan du få verdien av det som er forsvunnet erstattet, slik at du kan kjøpe deg tilsvarende. Om noe er uerstattelig (Som bunaden bestemor har sydd selv.) så henter og leverer du selv, eller får hjelp av noen du stoler ordentlig på. Om ting aldri hadde blitt borte eller skadet i posten, hadde det ikke vært behov for forsikring på pakkene. Anonymkode: dfaf0...ce0 Jeg gikk fint å sende den ned dit, og den var merket med mottager. Når jeg da skal få den i retur er det plutselig vekk. Nei jeg kan ikke kjøre 200 mil for å hente den pga ulike grunner. posten mener at jeg må dekke selv
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 gmail skrev (5 minutter siden): posten mener at jeg må dekke selv Men hvorfor mener de det, hva sier pakkesporingen? Siden de i utgangspunktet har erstatningsansvar må de jo ha en grunn for at de ikke tenker å oppfylle dette. Har du sendt skriftlig klage? Anonymkode: 81340...aae 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå