AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #1 Skrevet 9. april 2021 Hei, jeg er førstegangs gravid og lurer på hvilken tegn hadde du før du fødte? Jeg er nå i uke 35 om 3 dager, og er helt udugelig og ukomfortabelt sliten og vondt i hode. Jeg har tomt jern lager og lav blodprosent som jeg vet kan være med på å gjøre meg sliten og gi hodeverk. Men går på 200mg jern hver dag nå, uten bedring. Jeg er de 2 siste dagene blitt løs i magen, siste uken tisser jeg mer en dobbelt så mye ( har ikke uvi ) har vondt i ryggen og en rar følelse i magen. Jeg kjenner liv, magen har sunket, dobbelt så mye kynnere, noen ganger får jeg som om jeg har et stramt strøm belte over magen, mensen murring i rygg og mage hvor jeg desperat prøver å finne en annen stilling å sitte/ligge/stå i for å komme unna. Er også mye kvalm som jeg ikke har vært i det hele, gjennom hele svangerskapet. Jeg vil ikke være en paranoid førstegangs fødende, men jeg er så sikker på at lille kommer før termin. Alle søsknene mine har født før termin, mamma har født 7 barn før termin og ved jernmangelanemi kan man risikere fortidlig fødsel.. Anonymkode: 85eb8...6ed
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Skrevet 9. april 2021 Du har nok mange uker igjen. Bare å stålsette seg. Anonymkode: a8fee...751 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #3 Skrevet 9. april 2021 Dette høres ikke unormalt ut på siste innspurten.. Det kan fortsatt drøye 5-6 uker før barnet kommer, eller den kan komme før, umulig å si.. Men lykke til og prøv å slapp av! Husk å ta c vitamin med jern tablettene dine for optimalt opptak. Anonymkode: 78d3e...a74
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #4 Skrevet 9. april 2021 Altså i teorien nærmer fødselen seg. Og det kan jo hende du føder før termin mtp at det ligger i familien. Jeg hadde også tanker som dette nå med nr to, men han kom på termindato 😊 jeg opplevde mye flere kynnere, løs mage av og på, magen hadde sunket, vondt her og der og følte meg rar. Løs mage skjønte jeg altså hva var, da jeg satt med modningsrier. Kjente at NÅ må jeg på do, og ut kom eksplosjon av en diaré jeg aldri har hatt før. Rett etterpå gikk vannet. Bare pass på å ta det med ro, slapp av og kos deg. Snakk med jordmor eller lege om dine tanker og bekymringer, så kommer nok lille babyen snart ❤️ Anonymkode: 79e70...480
Cer3s Skrevet 9. april 2021 #5 Skrevet 9. april 2021 Ganske vanlige plager i slutten av ett svangerskap. Høres ut som det er modning på gang og disse kan pågå i flere uker. Hvil deg så godt du kan, jo mer du hviler og samler krefter jo mer klar blir kroppen din for en fødsel, så får vi håpe du slekter på slekta og føder før termin men da ett fullgått svangerskap 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå