Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi har egentlig vokst nokså jevnt, har brukt alle størrelsene en god stund. 50 brukte hun i ca 4 uker, 56 i 2,5 mnd, 62 i 3 mnd. 68 har vi så og si hoppet over, men det passer nå. Har heller kjøpt mer i 74 så det passer nå nå men er romslig.😊

Hvor lenge kan jeg forvente at 74 og 80 passer? Liker å ha litt plagg klar på forhånd, og lurer på om 80 kanskje passer i sommer? Har lest at mange bruker 80 en stund, men hvor lenge? Gjør jo ingenting om det blir stort, men kjedelig å kjøpe sommerklær hvis de er for små til sommeren🙈

Anonymkode: abe54...4b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår er 2 og passer fremdeles 80, hun har brukt 80 i et år, men bruker nå også 86 i tillegg. Unger vokser så forskjellig, så man vet egentlig aldri hvor lenge størrelsene varer.

Anonymkode: 0e33b...b4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte 68 lenge, og hoppet ganske raskt via 74 til 80 som funket mange måneder. 
Det er jo så stor forskjell på merker og fasonger også, vi bruker fortsatt 74 fra Polarn, 80 fra Lindex, 86 i det meste men 92 i Zara og Lillelam. 
Fikk råd fra ei venninne om å sortere klær etter fysisk størrelse og ikke tallet, vært veldig glad for det rådet, for da fikk vi brukt alle klærne lengst mulig 😊

Anonymkode: ab442...85b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gutten vår er 18 måneder og bruker størrelse 80 nå. (Ikke i Zara - der er 92 omtrent for lite, de er utrolig trange.)

Anonymkode: 2fe04...158

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gutten er 2 år - bruker alt fra 80-92. Stor forskjell på merkene og elastikk i plagget. Han er ikke så høy, så det har sikkert litt å si (men er god og rund).

Anonymkode: 5b13a...fa5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har det vart leenge! Begynte med 74 da hun var ca 8 mnd (dog, da var det jo litt stort), nå er hun 19 mnd. Str. 80 vil jeg tro passer til utpå sommeren i allefall - så totalt 14 mnd kanskje på 74/80? (Nå kjøper jeg i 86/92, men har klær fra 68 til 92 som hun bruker.)

Anonymkode: a0d6a...5ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte å bruke 74 i oktober og bruker fortsatt, på vei inn i 80 nå men fortsatt litt stort, så 74 har vart i omtrent 6 mnd. Men det er stor variasjon på merkene, synes Lindex er store i str mens hm og KappAhl er sånn midt på treet. Name It var litt lite for oss. Ville nesten tro at 74 holder til over sommeren, det går mye saktere med størrelsene etter 68. 

Anonymkode: 15f3b...5db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjette på at 80 passer jenta deres til sommeren, selv om det ikke er mulig å være sikker. Den yngste her begynte så smått å bruke 80 i julen. Det var stort da, og er fortsatt litt langt i armer og bein. Vi har en del sommerklær i 80 etter eldste barn, og jeg regner med de kommer til å passe fint til sommeren hvis det ikke plutselig kommer en skikkelig vekstspurt. 

Man kan kanskje også få en liten pekepinn ved å se på percentil-kurven barnet ligger på, og hvor mange cm det vil være når sommeren kommer hvis det fortsetter å følge sin kurve :) Størrelsene skal typisk passe fra ca. 3 cm under til 3 cm over, men det er en sannhet med store modifikasjoner da, siden det også handler om passform og at størrelsene er ulike for ulike merker som andre nevner. Men hvis man går ut i fra det, skal i hvert fall 80 passe fra ca. 77 til 83 cm. 

Anonymkode: 551fc...312

• Liker 3
Skrevet

Et drøyt halvår på hver av de størrelsene. Var leeenge i 62, kort tid i 68 og så lenge i størrelsene over. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hoppet over 74 på begge ungene. 80brukte vi i nesten 1 år. «Små barn» de hsr begge veid ca 10 kilo ved 12-13 mnd

Anonymkode: 9579a...a72

• Liker 1
Skrevet

Jenta mi er lik som din, her også hoppet vi omtrent over strl 68. 74 brukte hun til hun var 14/15 måneder, 80 til 20/21 måneder og vi pakket nå nylig bort strl 86. Hun blir 2,5 år i juni, og bruker nå 92, men også noe 98. 86 passer fortsatt, men visse klær blir for smått i den størrelsen (kan bruke noen få bukser og bodyer i 86, men mesteparten blir for lite). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brukte 74 fra 3-4 mnd alder på alle 3. 74 og 80 brukte de lengst, var oppe i 86 og 92 litt før 1 års alder.

Anonymkode: 8c43e...1e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, da har jeg en liten pekepinn iallefall😄 Hun er en god og rund baby, nærmer seg 9 kg allerede, ligger helt på gjennomsnittet på lengde. Da satser jeg iallefall på at 80 ikke er for lite i sommer😄 

Anonymkode: abe54...4b2

AnonymBruker
Skrevet

Brukte str.80 i nesen eit år. 86/92 nå. 

Anonymkode: 1e2cc...716

AnonymBruker
Skrevet

Vår gutt er en stor kar, 14mnd og bruker str.92. 86 i noe. 74-80 rakk knapt nok bli brukt

Anonymkode: 82597...547

Skrevet

Vår gutt brukte 80 til han var rundt 2 år da gikk vi til 86. Da han var 2,5 hadde han akkurat bikket 86cm så da gikk vi over til 92. Han hadde en ganske langsom vekstkurve og passet plaggene mye lengre enn det størrelsesguidene tilsa, så er først det siste året at han virkelig har hatt en vekstspurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...