AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #41 Del Skrevet 9. april 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Men jeg er usikker på om jeg har grunn nok til å gjøre det Jeg finner ingen åpenbar mishandling på lista mi, men om det er fordi det faktisk ikke er noen, eller fordi jeg er så vandt med det, vet jeg ikke selv lenger. Anonymkode: 30a3b...07b Jeg går ut i fra at du ikke er utdannet barnevernspedagog, så da er det ikke opp til deg å vurdere hva som er mishandling og ikke, det tar barnevernet seg av 5 hours ago, AnonymBruker said: Men HVA skal jeg skrive for noe?! Det jeg har skrevet her er jo ikke så ille at barnevernet kommer til å bry seg stort, og det er problemet! Ja, vi er psykisk redde for henne, men hun er aldri voldelig. Mange ganger når jeg er på besøk så er hun trivelig (mot meg). I tillegg til det så mistrives ikke gutten SÅ mye. Han kan jo le og prate (bare ikke med stemor). En ting jeg kanskje ville sagt er at jeg og min stebror har lært oss å lese tegn i stemors adferd for å se om hun er sint eller ikke. Deretter velger vi med omhu hva vi sier og gjør slik at vi ikke gjør henne sinna. Men dette er jo ikke i nærheten av nok! Tenk om ikke gutten mener det samme, da! Da henlegger de saken, alt går tilbake til normalt, og relasjonen til min mor er ødelagt. Jeg må ha noe å "ta henne på", jeg bare vet ikke hva det er... Anonymkode: 30a3b...07b Du kan sende det du har skrevet her Anonymkode: 9e530...3ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 9. april 2021 #42 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og ja, jeg snakker om MIN mor. Det er mor, bror og meg, og stefar og stebror. Jeg er voksen og besøker ikke særlig ofte, blir derfor enda mer bekymret for hva som skjer alle de ukene jeg IKKE er der! - Hun kjefter på han for alt mulig – velter et glass, søler, eller ikke gjør noe i det hele tatt; får kjeft. - Hun kjefter på ham fordi han spør om ting (?). - Hun nekter å hjelpe med leksene. - Hun synes han er uforskammet om han ikke kan spise opp middagen sin (heller ofte en stor porsjon til ham). - Hun nekter å la han passe på eller bære lillesøster (2). - Hun sender ham stygge blikk over middagsbordet. - Om lillesøster gjør noe galt i nærvær av ham, får han ALLTID skylda. - Om storebror ødelegger ting (Han har ødelagt Switch, TV, en kontroller og mer som har vært i barnas felleseie) får stesønn alltid skylda. Fører til at stesønn ikke kan være i nærheten av elektroniske duppeditter uten tilsyn. - Hun nekter å kjøpe ham mobil, selv om han er mellom 10 – 15. Han har ikke en eneste måte å kontakte andre på. - Han har et knøttlite rom, og mor ga det større rommet til lillesøster selv om stesønn er mye større. Her snakker vi BØTTEKOTTSTORT. - Nekter å utvide «bøttekottet» ved å rive veggen til deres walk-in closet, selv om foreldrene har et gigantisk soverom med masse plass. - Nekter å la ham delta på teater, selv om drømmen hans er å bli skuespiller. - Prøver å presse ham til å gi opp fødselsretten sin til lillesøster. - Sier mye sånt som «den buksa var stygg!» eller ler av hvordan han kler seg (igjen, fordi de aldri har brydd seg med å lære ham hvilke klær man tar på seg). Jeg blir oppriktig bekymret for han, fordi han virker sint og lei seg nesten hele tiden når jeg er på besøk. Sitter stort sett inne hos meg hele tiden, fordi storebror nekter ham å være på sitt rom (hvor de elektroniske duppedittene er) og rommet hans er så lite. Han har også begynt å bruke veldig grovt språk og omtaler stemor som «f*tte» og at «han vil skyte henne med en rifle». Sier gjentagende at han vil flytte, men har ikke hjertet til å dra fra faren sin (skikkelig tøffel). Faren bare aksepterer dette, selv om sønn har sagt ifra flere ganger. Sier hun er «trøtt» og «sliten», og at «når X snakker til deg, bare vær stille. Hun liker ikke at folk sier imot henne». Hva skal jeg gjøre? Han kan da ikke ha det sånn! … Snakk om (ste)mor fra helvete. Anonymkode: 30a3b...07b Jeg hadde ringt barnevernet og faren hans. HVOR FAEN er biologiske foreldrene i denne situasjonen? Du må ta tak, du har ett ansvar ved å få denne gutten til å få et bedre liv. Hvis du bare står å ser på, er det akkurat det samme som å bare la det skje.. Kjenner jeg blir forbanna. Dette er grunnen til at vi får mordere og kvinne-hatere i denne verden. MOREN DIN burde du også sette noe jævlig på plass, jeg hadde ikke klart å holde kjeften min i nærheten av hun. Ærlig talt! Mann deg opp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cer3s Skrevet 9. april 2021 #43 Del Skrevet 9. april 2021 Her er det jo omsorgssvikt. Jeg hadde meldt til barnevernet hvis jeg var deg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #44 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og ja, jeg snakker om MIN mor. Det er mor, bror og meg, og stefar og stebror. Jeg er voksen og besøker ikke særlig ofte, blir derfor enda mer bekymret for hva som skjer alle de ukene jeg IKKE er der! - Hun kjefter på han for alt mulig – velter et glass, søler, eller ikke gjør noe i det hele tatt; får kjeft. - Hun kjefter på ham fordi han spør om ting (?). - Hun nekter å hjelpe med leksene. - Hun synes han er uforskammet om han ikke kan spise opp middagen sin (heller ofte en stor porsjon til ham). - Hun nekter å la han passe på eller bære lillesøster (2). - Hun sender ham stygge blikk over middagsbordet. - Om lillesøster gjør noe galt i nærvær av ham, får han ALLTID skylda. - Om storebror ødelegger ting (Han har ødelagt Switch, TV, en kontroller og mer som har vært i barnas felleseie) får stesønn alltid skylda. Fører til at stesønn ikke kan være i nærheten av elektroniske duppeditter uten tilsyn. - Hun nekter å kjøpe ham mobil, selv om han er mellom 10 – 15. Han har ikke en eneste måte å kontakte andre på. - Han har et knøttlite rom, og mor ga det større rommet til lillesøster selv om stesønn er mye større. Her snakker vi BØTTEKOTTSTORT. - Nekter å utvide «bøttekottet» ved å rive veggen til deres walk-in closet, selv om foreldrene har et gigantisk soverom med masse plass. - Nekter å la ham delta på teater, selv om drømmen hans er å bli skuespiller. - Prøver å presse ham til å gi opp fødselsretten sin til lillesøster. - Sier mye sånt som «den buksa var stygg!» eller ler av hvordan han kler seg (igjen, fordi de aldri har brydd seg med å lære ham hvilke klær man tar på seg). Jeg blir oppriktig bekymret for han, fordi han virker sint og lei seg nesten hele tiden når jeg er på besøk. Sitter stort sett inne hos meg hele tiden, fordi storebror nekter ham å være på sitt rom (hvor de elektroniske duppedittene er) og rommet hans er så lite. Han har også begynt å bruke veldig grovt språk og omtaler stemor som «f*tte» og at «han vil skyte henne med en rifle». Sier gjentagende at han vil flytte, men har ikke hjertet til å dra fra faren sin (skikkelig tøffel). Faren bare aksepterer dette, selv om sønn har sagt ifra flere ganger. Sier hun er «trøtt» og «sliten», og at «når X snakker til deg, bare vær stille. Hun liker ikke at folk sier imot henne». Hva skal jeg gjøre? Han kan da ikke ha det sånn! … Snakk om (ste)mor fra helvete. Anonymkode: 30a3b...07b For ei jævla fittemor du har! Tør du å stå opp mot henne? Kjenner jeg blir sååå provosert over oppførselen hennes, og er veldig bekymret for stebroren din... Men bare vent. Når stebroren din blir voksen kommer moren din til å få igjen. Karma pleier å slå tilbake 10 ganger så hardt. Anonymkode: 76318...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #45 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men jeg er usikker på om jeg har grunn nok til å gjøre det Jeg finner ingen åpenbar mishandling på lista mi, men om det er fordi det faktisk ikke er noen, eller fordi jeg er så vandt med det, vet jeg ikke selv lenger. Anonymkode: 30a3b...07b Alt på lista er psykisk mishandling. Vet du ikke hvor skadelig det er å få en stygg bemerkning og et stygt blikk? Stebroren din må ha det helt forjævlig inni seg. Jeg har selv erfart det fra min stefar, og er idag uføretrygded pga årevis med psykisk mishandling, og det var sånn som du beskrev i hovedinnlegget. Kan du prate med mora di? Anonymkode: 76318...496 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #46 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Faren hans da?? Han bare ser på at dette skjer uten å gripe inn?? Jeg hadde tatt et realt oppgjør med min mor! Og jeg hadde tatt det foran en samlet familie. Jeg hadde sagt rett ut at dette stopper nå! Jeg følger med, og skjer det èn ting til melder jeg til barnevernet. Jeg hadde forklart henne at det hun holder på med ødelegger gutten! Anonymkode: 46665...890 Den gutten er allerede ødelagt, men man kan fortsatt redde han. Om man krøller og et fint papir, så er det vanskelig å få det helt fint igjen. De psykiske arrene vil alltid være der. Anonymkode: 76318...496 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #47 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Far er en skikkelig tøffel, og begynner å bli veldig gammel. Helt siden min mor (da stemor i denne situasjonen) flyttet inn, har hun gjort en rekke endringer der de bor som krever at man følger opp dyr og pusser opp, vasker osv, og det har ikke far overskudd til. Han jobber heltid som lærer (stemor er ufør) og lever på hestene sine. Han kan ikke ta vare på alle de nye dyra som har kommet, en full jobb og da minst to barn (stebror (hans sønn) og lillesøster). Og ja, hun forskjellsbehandler veldig. Til jul fikk storebror Xbox (den nyeste), lillesøster fikk et gigantisk dukkehus, og jeg (er voksen) fikk normale ting, mens stebror? Et switch-spill som var lagd i 1999. Switchen er jo ødelagt, så han får jo ikke spilt det... Anonymkode: 30a3b...07b Switch-spill fra 1999...? Hvis det her ikke er tull, har du skannet hardt til faren hans? Jeg hadde spurt rett ut, om han bare har tenkt til å sitte å se på, mens stemor behandler guttungen hans dritt. Anonymkode: 3032b...8bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #48 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Switch-spill fra 1999...? Hvis det her ikke er tull, har du skannet hardt til faren hans? Jeg hadde spurt rett ut, om han bare har tenkt til å sitte å se på, mens stemor behandler guttungen hans dritt. Anonymkode: 3032b...8bd Snakket* Anonymkode: 3032b...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #49 Del Skrevet 9. april 2021 Psykisk vold er like ille som fysisk vold.. Anonymkode: 8fbf3...3d1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasse Nøff Skrevet 9. april 2021 #50 Del Skrevet 9. april 2021 (endret) Dette høres tøft ut! Går du til psykolog fortsatt (siden du skrev etter psykolog)? I tilfelle kan du kanskje ta opp problemet med ham eller henne? I mine ører høres det ut som moren din ikke er helt frisk, men har en form for personlighetsforstyrrelse eller sykdom. Men du har jo tross alt vokst opp med henne, og er vant til det, så da er det veldig vanskelig å vite hvor grensen for normal oppførsel går, og hvordan man ikke behandler barn. Kanskje har du selv også funnet deg i alt for mye opp gjennom årene? Ingen skal trenge å gå rundt på eggeskall. At du sier at hun finner seg menn som er "tøffel" er jo også et signal på at hun kanskje er vanskelig å leve med. Kan du eventuelt snakke med faren din om hvordan han oppfattet henne, og hva han tror om situasjonene? Lykke til! Endret 9. april 2021 av Nasse Nøff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #51 Del Skrevet 9. april 2021 Dette er jo grusomt, din mor driver psykisk vold rett og slett. Og du kan få slutt på det med å melde fra til bv. Og det bør du gjøre. Hadde jeg vært vitne til dette slik du beskriver det så hadde jeg gjort noe, hadde ikke sittet å sett på at det foregikk slik du beskriver. du skrev at du har truet med å melde fra i flere år. At du ikke har gjort noe på flere år er skremmende. Du kan gjøre noe for gutten så ikke han blir ødelagt resten av livet. har du ikke dårlig samvittighet? Jeg fatter det ikke. skremmende hvor lite folk bryr seg og tør å gjøre for å hjelpe andre. Anonymkode: 187a8...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjæk Skrevet 9. april 2021 #52 Del Skrevet 9. april 2021 Kjære TS, du er jo helt ødelagt selv, etter å ha vokst opp med denne personen. Det er den eneste forklaringen jeg kan tenke meg på at du ikke ser hvor utrolig skadelig denne oppveksten er for denne stakkars gutten. 💔 Du skal ikke BEVISE noe som helst for barnevernet. Du melder en BEKYMRING, og så er det opp til dem å undersøke og konkludere. Og du har strengt tatt langt mer enn en bekymring å fare med: du har dyrekjøpt ERFARING med å vokse opp med det samme mennesket som din stakkars stebror. Meld fra I DAG! Her må du rett og slett få deg en ryggrad! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #53 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Men HVA skal jeg skrive for noe?! Det jeg har skrevet her er jo ikke så ille at barnevernet kommer til å bry seg stort, og det er problemet! Ja, vi er psykisk redde for henne, men hun er aldri voldelig. Mange ganger når jeg er på besøk så er hun trivelig (mot meg). I tillegg til det så mistrives ikke gutten SÅ mye. Han kan jo le og prate (bare ikke med stemor). En ting jeg kanskje ville sagt er at jeg og min stebror har lært oss å lese tegn i stemors adferd for å se om hun er sint eller ikke. Deretter velger vi med omhu hva vi sier og gjør slik at vi ikke gjør henne sinna. Men dette er jo ikke i nærheten av nok! Tenk om ikke gutten mener det samme, da! Da henlegger de saken, alt går tilbake til normalt, og relasjonen til min mor er ødelagt. Jeg må ha noe å "ta henne på", jeg bare vet ikke hva det er... Anonymkode: 30a3b...07b Det du skriver er absolutt ille nok til at barnevernet vil bry seg, det er psykisk vold. Du har ikke en bevisbyrde på deg, men du har en plikt til å melde ifra om din bekymring. Deretter er det barnevernets oppgave å undersøke saken. Jeg ville skrevet en melding der du omtaler alt du har gjort i denne tråden: at stemor kommer med stygge kommentarer/mobber (bruk gjerne eksempler), forskjellsbehandler, gir han skylden for ting, at han er redd for å gjøre henne sint, at hun verbalt utskjeller, samt beskrevet denne syklusen som er typisk for alle typer vold (det bygger seg opp, så eksploderer det, så er det "hvetebrødsdager"/fiksing, så bygger det seg opp igjen). Anonymkode: 1e43e...5d7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skalperud Skrevet 9. april 2021 #54 Del Skrevet 9. april 2021 Gjør noe TS, vær så snill! Kopier akkurat det du har skrevet her, lim inn og meld til BV! Stakkars gutt 😢😢😢 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #55 Del Skrevet 9. april 2021 Du tør altså ikke besøke din egen mor, om ikke stebror er der som buffer....? Det alene bør si deg at dette er noe du må melde inn. Barnevernet er ikke kun til for å beskytte mot fysisk mishandling. Det må ikke være grov vold for at hjemmet er skadelig for barn. Det vet du jo selv? Regner med din psykologbehandling henger sammen med barndommen? Og uansett beskriver du jo tydelige traumeskader hos denne gutten. Barnevernet bryr seg om hvordan barnet blir ivaretatt. At det blir sett og hørt, får støtte og kjærlighet. De vurderer relasjonen mellom barn og voksne. Opplever barnet utrygghet i eget hjem? Det er en feiloppfatning, som er utbredt, at det må være vold, rus eller seksuelle overgrep om barnevernet blir involvert. En stor del av sakene deres handler om andre forhold. Du er nok preget av å ha vokst opp med denne moren selv. Er du klar over sykt det høres ut for oss andre, at du vil heller at denne gutten får bli ødelagt av din mor, enn at du - som er voksen - skal risikere å miste kontakten med din mor? Du tør ikke besøke henne uten buffer. Han må bo der, hele tiden. Kvinn deg opp og gjør det som må gjøres nå. Både gutten og faren utsettes for mental mishandling av din mor. En kan ikke forvente at mishandlingsofre tar affære selv. En blir brudt ned over tid. Anonymkode: 0b3cb...cb5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #56 Del Skrevet 10. april 2021 Dette er nok en sånn ting som kan komme til å plage deg resten av livet hvis du ikke gjør hva du kan. Guttens psykiske helse er viktigere enn å bevare forholdet mellom dere to. Han trenger mer enn en stesøster som av og til er på besøk. Både du og gutten kan etterhvert forstå at dere ikke har ansvar i den grad for foreldrene deres (han for faren sin, du for moren din som evt blir alene). Anonymkode: 29d7e...ef1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #57 Del Skrevet 10. april 2021 Switch kom i 2017 I 1999 var Nintendo 64 tingen Anonymkode: 02c7b...476 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #58 Del Skrevet 10. april 2021 Hvis du er voksen, ta ham med deg og la ham bo hos deg isteden. Eller i det minste, kjøp ham en mobil slik at han ikke faller totalt utenfor hos sine jevnaldrende i tillegg. Hvis ikke står han i fare for å bli en ung, sint mann uten nettverk og venner. Da har han dårlige forutsetninger for å klare seg videre. Anonymkode: 39156...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #59 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Switch kom i 2017 I 1999 var Nintendo 64 tingen Anonymkode: 02c7b...476 De gjør spillene kompatible for switch nå Anonymkode: 30a3b...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #60 Del Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du tør altså ikke besøke din egen mor, om ikke stebror er der som buffer....? Det alene bør si deg at dette er noe du må melde inn. Barnevernet er ikke kun til for å beskytte mot fysisk mishandling. Det må ikke være grov vold for at hjemmet er skadelig for barn. Det vet du jo selv? Regner med din psykologbehandling henger sammen med barndommen? Og uansett beskriver du jo tydelige traumeskader hos denne gutten. Barnevernet bryr seg om hvordan barnet blir ivaretatt. At det blir sett og hørt, får støtte og kjærlighet. De vurderer relasjonen mellom barn og voksne. Opplever barnet utrygghet i eget hjem? Det er en feiloppfatning, som er utbredt, at det må være vold, rus eller seksuelle overgrep om barnevernet blir involvert. En stor del av sakene deres handler om andre forhold. Du er nok preget av å ha vokst opp med denne moren selv. Er du klar over sykt det høres ut for oss andre, at du vil heller at denne gutten får bli ødelagt av din mor, enn at du - som er voksen - skal risikere å miste kontakten med din mor? Du tør ikke besøke henne uten buffer. Han må bo der, hele tiden. Kvinn deg opp og gjør det som må gjøres nå. Både gutten og faren utsettes for mental mishandling av din mor. En kan ikke forvente at mishandlingsofre tar affære selv. En blir brudt ned over tid. Anonymkode: 0b3cb...cb5 Jeg mener ikke at min stebror skal få skylda mens jeg er der slik at ingenting skjer med meg, men han er min eneste trygghet der borte. Vi skjønner hverandre og er veldig gode venner. Jeg er usikker på om "ødelagt" er det riktige ordet for det. Han er jo bare sint på henne når hun gjør sånne ting. én ting hadde vært om stebror var på ferie et sted og jeg skulle til min mor alene. da hadde det gått helt fint. En annen ting er om jeg involverer barnevernet, han bor mer hos sin mor, og deretter besøker jeg alene. DET tørr jeg ikke. Jeg kan ikke skrive som anonym til barnevernet - de vil vise meldingen min til min mor uansett, og oppgi meg ved navn. Anonymkode: 30a3b...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå