Gjest Starya Skrevet 29. september 2002 #1 Del Skrevet 29. september 2002 Hvordan er dette med ip-adresser egentlig? Er det ikke slik at alle har en unik adresse eller noe slikt? Jeg fik nettopp en tilbakemelding fra et annet forum jeg er på, om at jeg g en annen person ser ut til å ha samme ip..? Dette er et utenlandsk forum, og denne andre personen er også norsk. Gode teorier trengs.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. september 2002 #2 Del Skrevet 29. september 2002 Hvilken tilkobling har du? Hvis du f.eks har ADSL så vil du få en tilfeldig IP-adressen når du kobler til. Neste gang kan denne adressen bli tildelt en annen. Er ikke BOMBESIKKER på dette altså, men det er sånn jeg har forstått det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Terje Skrevet 29. september 2002 #3 Del Skrevet 29. september 2002 Det er rikig som sistnevnte sier at du får en egen ip-adresse hvis du f.eks. har bredband fra Nextgentel, men at denne adressen kan ha vært i bruk av en annen tidligere. Hos Nextgentel kan det gå flere uker mellom hver gang ip-adressen din byttes. Avhengig av hvordan du kommer deg på internett, så vil du få tildelt en offentlig eller privat ip-adresse. I et nettverket så kan alle brukerne dele samme offentlig ip-adresse. Selv har de bare en privat ip-adresse. Dvs. at utad så ser det ut som om all trafikk fra denne bedriften kommer fra den offentlige ip-adressen. Her kan du sjekke hvilken ip-adresse du har: http://www.showip.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. september 2002 #4 Del Skrevet 29. september 2002 Terje, hva pokkern er det den frosken på den sida holder på med...? :o Jeg har adsl fra telenor. Men skal det ikke et pokkers utrolig sammentreff til for at jeg og en annen (vi er tre nordmenne der borte) havner i en slik situasjon? Jeg er bare glad for at den andre personen ikke har drevet og slengt med kjeften... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2002 #5 Del Skrevet 30. september 2002 Terje, hva pokkern er det den frosken på den sida holder på med...? :o Jeg har adsl fra telenor. Men skal det ikke et pokkers utrolig sammentreff til for at jeg og en annen (vi er tre nordmenne der borte) havner i en slik situasjon? Jeg er bare glad for at den andre personen ikke har drevet og slengt med kjeften... :o Neeeu..For at en abuse avdeling skal ta henvendelsen din "seriøst" så må de angi tidpunkt den ip adressen gjorde noe galt..og da kan de se i loggene sine hvem som var oppkoblet me den ipn da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 30. september 2002 #6 Del Skrevet 30. september 2002 Teori om samme IP-adresse: De fleste som ikke har ADSL fra NextGenTel har det fra Telenor. Mange som har ADSL liker å følge med på amerikanske forum. Telenors kunder får tildelt IP-adresser. Synes ikke det er sååå fantastisk at samme IP-adresse er tildelt to forskjellige Telenorkunder, og at disse er på samme sted. Lurer på om du ikke kan selv kommandere modemet ditt til å ta en ny IP-adresse, ved å gjøre en /ipconfig release og /ipconfig renew fra command prompt. Da skal det byttes. Sjekk med Telenor om det er sånn det funker. Vi gjorde det da vi brukte UPC og stadig hadde problemer med oppkoblingen... Ellers kan du betale litt ekstra i måneden, og få din egen IP-adresse. Funker fra NextGenTel i hvertfall. Så slipper du hele problemet. Men det er kanskje litt voldsomt. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 30. september 2002 #7 Del Skrevet 30. september 2002 Ellers kan du betale litt ekstra i måneden, og få din egen IP-adresse. Funker fra NextGenTel i hvertfall. Så slipper du hele problemet. Men det er kanskje litt voldsomt. Nei, det blir nok ikke aktuelt.. Får bare håpe vår kjære webmaster der borte tar vårt (mitt, hun andre har vært borte en stund) gode ord. Likevel pussig, for det er et lite forum, med få medlemmer i det hele tatt... Men hvordan er dette med registrering av ip, registreres denne på ny for hvert innlegg, eller er det den som gjaldt ved første registrering det er snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dr. ian Skrevet 30. september 2002 #8 Del Skrevet 30. september 2002 Uten å vite noe som helst om akkurat denne saken: Hvis du sitter bak en firewall, eller hvis ip'en din går via en proxy, kan det ofte hende at flere brukere har samme ip - det spørs åssen dette forumet henter ip'en for sjekking. dorina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest John Doe Skrevet 30. september 2002 #9 Del Skrevet 30. september 2002 Hvis du skriver hvilken IP adresse de referer til er det en smal sak å finne ut hva som har skjedd. Uansett kan jeg ikke se hvorfor dette skulle være noe negativt. Brukere på forumet vil ikke differensieres med IP adresse - men derimot deres brukernavn. Feks. hvis du sitter på en skole vil ofte alle studentene ha akkurat samme IP adresse når de bruker Internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 1. oktober 2002 #10 Del Skrevet 1. oktober 2002 Tja, jeg har sendt en mail til telenor som mener det må være den der proxy grei dr. ian nevner... Når det gjelder hvorvidt dette er et problem eller ikke, så er jo enkelte forum på tå hev på grunn av slike som regger seg med flere navn bare for å lage kvalm.. Men siden jeg er snill pike (always..) er ikke det et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå