Gå til innhold

Elendige matlagingstips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk som på død og liv skal bytte ut sukker med sukrin, hvetemel med grovmel, erstatte seterrømme med ekstra mager kesam, drikker cola zero, fun light, bytter ut ekte majones med lettmajones, kutte på sukkermengden i kaker, etc etc etc.... For liksom å «kose seg» med kaker og bakst hele uka. Fysj så stygt det smaker! Kan ikke fordra det! Da spiser jeg heller sunt og «kjedelig» og drikker vann i uka, og så koser jeg meg med verdens beste samvittighet i helga. Får mye mer igjen for det! WHY settle for less?? 

Anonymkode: c6703...44c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Folk som på død og liv skal bytte ut sukker med sukrin, hvetemel med grovmel, erstatte seterrømme med ekstra mager kesam, drikker cola zero, fun light, bytter ut ekte majones med lettmajones, kutte på sukkermengden i kaker, etc etc etc.... For liksom å «kose seg» med kaker og bakst hele uka. Fysj så stygt det smaker! Kan ikke fordra det! Da spiser jeg heller sunt og «kjedelig» og drikker vann i uka, og så koser jeg meg med verdens beste samvittighet i helga. Får mye mer igjen for det! WHY settle for less?? 

Smaker er som baken.

Jeg syns sukker smaker "stygt" (som for øvrig er et ord som beskriver utseende) derfor drikker jeg brus og saft uten sukker.

Men dette har uansett ingenting med trådens tema å gjøre. Det du skriver om er ikke elendige matlagingstips.

Anonymkode: 2cf9f...586

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 11.05):

Kanskje ikke akkurat matlagingstips. Men jeg hater alle disse tipsene om å bytte ut f.eks fint mel med grovere, sukker med sukrin, smør med kesam for å gjøre kaker og bakst sunnere. Og så påstår de at det smaker like godt om ikke bedre enn orginalen. 

Anonymkode: 0ef79...e38

Enig. Jeg jobber et sted med beboere med diabetes og når vi lager noe ekstra godt er det alltid med mandelmel, sesammel,  store mengder egg, kokosmel, cottage cheese,  chiafrø,  kesam,  sukrin,  fiberhusk, grov mel og selvsagt aldri rent sukker og hvitt hvetemel. Det smaker helt ok,  men det er ikke virkelig ikke the real deal selv om kollegaer påstår at de ikke kan smake forskjellen 

Anonymkode: b83e9...eab

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skulle man ikke ha kniver i oppvaskemaskinen?

AnonymBruker
Skrevet

Dummeste rådet jeg vet er å krydre maten til slutt... for at mye av det (allerede smakløse...) norske krydderet på glass skal gi ut smak bør man ha krydderet så nært oljen/smøret som mulig. 

etter at jeg begynte å krydre mye tidligere i prosessen kommer kryddersmakene faktisk frem. Dette er grunnen til at nordmenn har et halvt glass oregano på pizzan til slutt. Den smaker fadermegingenting når du hivern på som siste ingrediens. 

Ha den i varm olje i pannen og så lag ferdig tomatsausen, så skal du se det blir bedre! ❤️

Anonymkode: b0976...bc7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 10.16):

Å bruke lunken væske i gjærbakst! Dreper jo gjæret når det eltes, da eltingen gir mer enn nok temperaturøkning.

Anonymkode: 38908...a1b

Så enig!

bruker aldri lunket vann. 

min beste bakst er med kaldt vann

Anonymkode: 5817b...8b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.4.2021 den 8.26):

Smaker er som baken.

Jeg syns sukker smaker "stygt" (som for øvrig er et ord som beskriver utseende) derfor drikker jeg brus og saft uten sukker.

Men dette har uansett ingenting med trådens tema å gjøre. Det du skriver om er ikke elendige matlagingstips.

Eeeehhh... Jo, etter min mening så er dette elendige matlagingstips, all den tid det florerer av slike «tips» hvor enn man snur seg i disse tider. At DU ikke «liker» sukker gjør ikke mitt svar til et svar utenfor trådens tema. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Eeeehhh... Jo, etter min mening så er dette elendige matlagingstips, all den tid det florerer av slike «tips» hvor enn man snur seg i disse tider. At DU ikke «liker» sukker gjør ikke mitt svar til et svar utenfor trådens tema. 

Uenig - smak og behag har ingenting med elendige matlagingstips å gjøre. Mange liker faktisk magre og sukkerfrie varianter bedre enn fetere og sukkerholdige varianter.

At du drikker vann i uka og "koser deg med verdens beste samvittighet" er smak og behag, ikke et godt matlagingstips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...