Gå til innhold

Korona-bryllup. Hva skrives i invitasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss i juni. Har lest at det er snakk om vaksinepass og testing for å f.eks kunne delta på diverse arrangement til sommeren. Tror dere det er en sannsynlighet for at det er innført før juni? Og tror dere avstand på 1m vil opprettholdes selv om alle er vaksinert/testet? Og hvordan gjør man det med invitasjoner dersom ikke alle kan delta pga. restriksjoner? Skrives det i invitasjonen?

Anonymkode: e755f...f0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det ikke vært bedre å vente til situasjonen har stabilisert seg? Alt er jo så usikkert nå at man vet ikke hvordan ting er i juni.

Skal du virkelig sende ut invitasjoner med forbehold? For eksempel: Dere som ikke er vaksinerte, får ikke komme, har du vært i utlandet , får du heller ikke komme. Bor du i et område med høy smittespredning, får du i hvert fall ikke komme. Dere som kommer, må påregne å holde enten 1 eller 2 meters avstand, alt etter hvilke smittevernregler som gjelder på den tiden. Osv., osv., osv.

Ting skjer jo på kort varsel, så i verste fall må du betale for et bryllup som ikke lar seg gjennomføre. Enten hele greia eller deler av det, fordi gjestene ikke har mulighet til å møte opp. 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ventet til forholdene er mer normale. 

AnonymBruker
Skrevet

Ha bryllupet ute om det er i Juni. Det hjelper i allefall.

Anonymkode: fc234...801

AnonymBruker
Skrevet

Vi planlegger et lite bryllup i mai, og vet naturlig nok ikke hvor mange vi kan invitere enda. Skal uansett ikke har flere enn maks 20 om det blir lov.

Vi har muntlig sagt til de vi ønsker å ha i bryllupet at de kan holde av datoen, og så gir vi beskjed til dem så raskt vi kan om hvem som kan komme. Ingen fysisk invitasjon fra oss, så ikke poenget når det er umulig å si noe om hvem som faktisk får lov å komme. Worst case blir det oss og forlovere liksom :) 

Anonymkode: fa42e...715

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er invitert i bryllup i sommer og vi har fått beskjed om at det kommer info nærmere dagen, og at de må ta forbehold om antall osv.

Anonymkode: 75baa...703

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 3.58):

Vi skal gifte oss i juni. Har lest at det er snakk om vaksinepass og testing for å f.eks kunne delta på diverse arrangement til sommeren. Tror dere det er en sannsynlighet for at det er innført før juni? Og tror dere avstand på 1m vil opprettholdes selv om alle er vaksinert/testet? Og hvordan gjør man det med invitasjoner dersom ikke alle kan delta pga. restriksjoner? Skrives det i invitasjonen?

Anonymkode: e755f...f0c

Jeg ville ha skrevet:

"Vi fraskriver all ansvar, dersom du skulle bli smittet i vårt bryllup".

Anonymkode: 7e893...313

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...