Polyester Skrevet 8. april 2021 #1 Del Skrevet 8. april 2021 Jeg har lyst til å gjøre om et kjøkkenbord og kjøkkenstoler slik at de kan brukes ute, er dette mulig med lakk eller maling som for eksempel brukes på utsiden av hus eller terrasse? Noen av dere som har erfaring med dette? Utemøbler er dyrt og jeg finner ikke noe som jeg synes er fint nok og som samtidig er i min prisklasse. Jeg vil jo også ha noe som varer lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 9. april 2021 #2 Del Skrevet 9. april 2021 Kommer an på hva slags møbler du snakker om. Hva er de laget av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurrahei Skrevet 9. april 2021 #3 Del Skrevet 9. april 2021 Jeg skal gjøre det med et furubord! Det er lakket, så jeg må slipe lakken av. Så tenkte jeg å male det med oljemaling som vi har brukt på husveggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 9. april 2021 #4 Del Skrevet 9. april 2021 Det kan fungere. Eneste forskjellen på bordet og husveggen er at sistnevnte står loddrett slik at vann renner av, mens på et bord vil vann samles på bordplaten. Så det kan tenkes treverket blir litt fuktig allikevel. Men det finner du ut iløpet av sommeren. Worst case må du ta det inn, pusse det ned igjen og finne på noe nytt. Bordbeina må du gjøre noe lurt med. De vil jo utsettes for vann fra undersiden, som kan trekkes opp i treverket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #5 Del Skrevet 9. april 2021 Vi har malt våre utemøbler med Shipolin. Anonymkode: ff979...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Del Skrevet 9. april 2021 Hvis det er tre som du kan pusse ned og olje, så er det bare å kjøre på med flere lag Liberon Treolje for utendørsbruk. De utemøblene vi har hatt, har holdt seg veldig godt ved bruk av denne. Og jeg kan ikke se at det ikke skulle virket på andre tremøbler også. Anonymkode: 36165...4c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 11. april 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 11. april 2021 newman01 skrev (På 9.4.2021 den 12.32): Bordbeina må du gjøre noe lurt med. De vil jo utsettes for vann fra undersiden, som kan trekkes opp i treverket. Ja, jeg tenkte kanskje å forsøke med litt epoxy resin nederst på beina, det burde jo funke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 11. april 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 15.57): Vi har malt våre utemøbler med Shipolin. Anonymkode: ff979...4ea Veldig bra tips, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå