AnonymBruker Skrevet 12. september #41 Skrevet 12. september Gjest Elder Millennial skrev (På 9.4.2021 den 10.04): Jeg har👋 Først 3mnd på arbeidstrening, så hadde jeg prosjektarbeid i ca ett år og har nå vert fast ansatt i 7 år . Oi så fint! ❤️ hva lærte du under de 3 mnd ?? så hyggelig å høre sånne historier også.. så man må ikke søke på lik linje med alle andre hvis de utlyser stilling offentlig? for da er man jo evig nybegynner ift alle andre som kommer til å søke på stilling med langt mer erfaring i offentlig sektor Anonymkode: 07fba...72e
AnonymBruker Skrevet 12. september #42 Skrevet 12. september Titania skrev (På 9.4.2021 den 10.08): Har hatt 2 praksisplasser der det ikke ble jobb (den ene i en kommune som lovte alle som var i praksis at det kommer jobbmuligheter - noe som aldri skjedde), og var i praksis i 1 år i bedriften jeg nå er fast ansatt Så det er fullt mulig Åh så fint . Var du i praksis det 1 året i offentlig sektor eller ? Anonymkode: 07fba...72e
Titania Skrevet 12. september #43 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Åh så fint . Var du i praksis det 1 året i offentlig sektor eller ? Anonymkode: 07fba...72e Husker ikke helt rekkefølgen nå, men var i praksis i ca 1 år i en privat bedrift, der det ikke ble mulighet for jobb videre, og senere ca 6 mnd i en kommune, der praksisplassen omtrent ble avsluttet på da jeg ble sykemeldt (de utnyttet praksisordningen maks…). Mens der jeg var 1 år i praksis og nå er ansatt, er privat sektor 😊 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september #44 Skrevet 12. september Jeg fikk jobb relatert til der jeg hadde praksisplass. Samme etat, men ulik avdeling. Så det er absolutt mulig. Anonymkode: 7fe28...941 1
AnonymBruker Skrevet 12. september #45 Skrevet 12. september Søkte ordinært jobb mens jeg var i praksis og fikk fast jobb. Brukte veileder i nav og leder i praksis som referanse. I kommunen! Anonymkode: 48ffc...591 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september #46 Skrevet 12. september Jeg hadde lønnstilskudd i en prosjektstilling, men imponerte tydeligvis, for de opprettet en 100% fast stilling til meg! Det er seks år siden jeg fikk fast jobb, og er der fremdeles. Moro å yte på et sted hvor de faktisk setter pris på dine ferdigheter! Anonymkode: a5a50...f42 1
AnonymBruker Skrevet 12. september #47 Skrevet 12. september På en av mine tidligere arbeidsplasser var det en som kom inn via Nav og fikk fast jobb. Anonymkode: 38b00...9b5
AnonymBruker Skrevet 12. september #48 Skrevet 12. september Jeg gikk på NAV fra 2010 til 2014. Det var absolutt ingen hjelp å få med tanke på jobb. Veilederen sa til meg at jeg kjenner markedet bedre enn dem, så kanskje jeg kan hjelpe dem. Latterlig. (Nei, dette er ikke tull.) Fikk meg til slutt jobb på egen hånd. Anonymkode: bd802...c33
AnonymBruker Skrevet 12. september #49 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg gikk på NAV fra 2010 til 2014. Det var absolutt ingen hjelp å få med tanke på jobb. Veilederen sa til meg at jeg kjenner markedet bedre enn dem, så kanskje jeg kan hjelpe dem. Latterlig. (Nei, dette er ikke tull.) Fikk meg til slutt jobb på egen hånd. Anonymkode: bd802...c33 Men NAV er da ikke noen rekrutteringsbyrå?! Det er din prosess som du også må ta ansvar for. Det er forresten mye større sjanse for at du får praksisplass om du stiller opp og presenterer deg selv kontra om en Nav-veileder ringer og hører om de kan ta imot en bruker. Så høyt arbeidspress som Nav-ansatt har, så må de jobbe slik! Anonymkode: 95905...a58 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. september #50 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 16.58): At de innvilger en form for trygd til deg som sikrer deg mat og tak over hodet😊 Nei, det er ikke så lett å forstå hvorfor du må avklares for ulike jobber som man på forhånd skjønner at du ikke vil fungere i, typ butikkjobb hvor du ikke kan være alene pga du må løpe på do i tide og utide. Det er bl.a dette jeg mener tyder på at mye av systemet driftes kun for å sysselsette ulike nav-avdelinger og tiltaksarrangører. Hvis du avklares mot en type kontorjobb vil du jo i praksis være avklart mot alle typer kontorjobber, må vel verken oftere eller sjeldnere på do om man sitter på kontoret hos nav eller Felleskjøpet liksom😊 Skjønner heller ikke nødvendigheten av å avklares opp mot administrativt arbeid i ditt tilfelle når det er soleklart at dine helsemessige problem løses ved at du har tilgang til toalett og arbeidsoppgaver du kan legge til side når behovet oppstår. Når du i tillegg er såpass positiv at du mener du vil greie full jobb hvis du har denne muligheten mener jeg du bør slippe denne avklaringen. Anonymkode: 655c1...0f5 Man kan jo fritt søke jobb, og finne seg en jobb selv om man ikke ønsker arbeidspraksis. Det er jo ikke sånn at nav tvinger deg til å bli i systemet. De prøver bare å gi deg den hjelpen du trenger til du klarer det selv. Du får det til å høres som nav tvinger folk til å være I nav og motta hjelp når de egentlig klarer seg selv. Det er jo ikke slik det skal fungere. Anonymkode: e611c...e55
AnonymBruker Skrevet 13. september #51 Skrevet 13. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg gikk på NAV fra 2010 til 2014. Det var absolutt ingen hjelp å få med tanke på jobb. Veilederen sa til meg at jeg kjenner markedet bedre enn dem, så kanskje jeg kan hjelpe dem. Latterlig. (Nei, dette er ikke tull.) Fikk meg til slutt jobb på egen hånd. Anonymkode: bd802...c33 Ja, det er jo også meningen at du skal finne jobb selv om du klarer det.høres ut som nav vurderte smdeg som ressursterk nok til å ta ansvar for deg selv, og de hadde de jo reii i e i og med du fant deg jobb selv da du prøvde. Høres ut som folk tror nav skal fungere som mamma og pappa, ikke rart man blir skuffa over systemet da. Anonymkode: e611c...e55
AnonymBruker Skrevet 16. september #52 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 13.9.2025 den 10.53): Ja, det er jo også meningen at du skal finne jobb selv om du klarer det.høres ut som nav vurderte smdeg som ressursterk nok til å ta ansvar for deg selv, og de hadde de jo reii i e i og med du fant deg jobb selv da du prøvde. Høres ut som folk tror nav skal fungere som mamma og pappa, ikke rart man blir skuffa over systemet da. Anonymkode: e611c...e55 Jeg forventet på ingen måte noen hjelp. Jeg informerer bare om min erfaring. Anonymkode: bd802...c33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå