Gå til innhold

Dere som har hatt britisk mutert korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var sykdomsforløpet ditt? Symptomer? Ble du svært syk? 

Fikk symptomer søndag, påvist smitte mandag, og sitter her torsdag kveld med få symptomer. Er det for tidlig å si om jeg blir alvorlig syk? Eller er det noen som slipper unna? 

Er kvinne i trettiårene. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
*nordby* skrev (36 minutter siden):

Hvordan var sykdomsforløpet ditt? Symptomer? Ble du svært syk? 

Fikk symptomer søndag, påvist smitte mandag, og sitter her torsdag kveld med få symptomer. Er det for tidlig å si om jeg blir alvorlig syk? Eller er det noen som slipper unna? 

Er kvinne i trettiårene. 

Har ikke hatt det, men nysgjerrig på hva slags symptomer du har og hvordan du mistenkte at du hadde viruset? Uansett, riktig god bedring til deg 😌

• Liker 3
Skrevet

Ei jeg kjenner fikk det. Hadde overhodet ikke symptomer. Hadde det ikke vært for mannen som ble syk så hadde hun aldri testet.

• Liker 5
Skrevet

Mine symptomer er feber, på 38-tallet. Bittelitt sår hals, men ikke vondt å svelge. Har mye mere plager ved feks forkjølelse! 

Men mannen min som er like gammel har skyhøy feber, alltid rundt 41, og hoster som en med kols. Sier at lungene verker. I går ville fastlegen legge han inn på sykehuset, da mannen min er så tungpustet at han må ta pause på vei til do. Er på sjekk hos legevakten nå, og vi er forberedt på at han kanskje kjøres til sykehuset. 

• Liker 4
Skrevet
zemer skrev (4 timer siden):

Ei jeg kjenner fikk det. Hadde overhodet ikke symptomer. Hadde det ikke vært for mannen som ble syk så hadde hun aldri testet.

Var det det muterte viruset? 

Skrevet
Little Diva skrev (10 timer siden):

Har ikke hatt det, men nysgjerrig på hva slags symptomer du har og hvordan du mistenkte at du hadde viruset? Uansett, riktig god bedring til deg 😌

Tusen takk 😊❤️

Skrevet

En jeg kjenner hadde den "vanlige" varianten. Den kan nok kanskje ikke sammenlignes helt, men noe

Hun var slapp litt vondt i halsen og det hun kalte "god form hjemme" den første uken. Og så kom det, høy feber, noe tungpustet, smak/lukt forsvant og hun var helt slått ut i halvannen uke. Hun fikk tidlig beskjed fra fastlegen sin i starten at hun skulle bare ta det med ro, for det var vanlig at det var først den 2. uken man ble dårlig. 

Så ikke for å ta motet fra deg, men tenk selv om du er i fin form nå at du ikke skal overdrive noe som helst, så kanskje du slipper greit unna 😄 Du kan fortsatt bli dårligere enn du er nå. 

Min venninne var syk i ca 3 uker, inkl den første uken, og var ganske slapp etc i ytterligere noen uker, men er nå helt frisk igjen, tilbake i jobb, på trening og alt som før!  Min venninne var i midten av 30-årene og i god fysisk form. Hun sa at det var som en influensa, hverken mer ell mindre for hennes del.

• Liker 3
Skrevet
DrueSmoothie skrev (1 time siden):

En jeg kjenner hadde den "vanlige" varianten. Den kan nok kanskje ikke sammenlignes helt, men noe

Hun var slapp litt vondt i halsen og det hun kalte "god form hjemme" den første uken. Og så kom det, høy feber, noe tungpustet, smak/lukt forsvant og hun var helt slått ut i halvannen uke. Hun fikk tidlig beskjed fra fastlegen sin i starten at hun skulle bare ta det med ro, for det var vanlig at det var først den 2. uken man ble dårlig. 

Så ikke for å ta motet fra deg, men tenk selv om du er i fin form nå at du ikke skal overdrive noe som helst, så kanskje du slipper greit unna 😄 Du kan fortsatt bli dårligere enn du er nå. 

Min venninne var syk i ca 3 uker, inkl den første uken, og var ganske slapp etc i ytterligere noen uker, men er nå helt frisk igjen, tilbake i jobb, på trening og alt som før!  Min venninne var i midten av 30-årene og i god fysisk form. Hun sa at det var som en influensa, hverken mer ell mindre for hennes del.

Takk for svar, er vanskelig å oppdrive relevant informasjon 😊👍

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mannen min hadde det for et par måneder siden. Han hadde knapt symptomer, var litt småforskjøla og følte seg trøtt, men det var det hele. Han tenkte ikke å teste seg engang før en kollega fikk påvist korona, og da testet han seg også for sikkerhetsskyld. 

Jeg fikk det heller ikke av han, selv om vi kysset og var som før siden vi tenkte det bare var en forskjølelse. 
Edit: Han er forresten i 20-årene. 

Endret av Clefable
  • Liker 1
Skrevet

Kjæresten min har vært skikkelig dårlig. Hes, feber, svimmel, slapp, mistet matlyst, fortsatt tap av smak og luktesans. Til sammen vært syk i rundt 10 dager.

Skrevet

Her startet det med litt irritasjon øverst i luftveiene, tørrhoste og litt vondt i halsen. Hadde intens hodepine hele første perioden og mye vondt i ryggen, særlig korsryggen. Gikk etterhvert over til mer influensa med tett nese, nedsatt smak og luktesans og litt feber. Generelle vært mye utmattet gjennom hele perioden, og sliter fortsatt idag 4 uker etter med utmattelse og hodepine. Er 24 år. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Legen min antar at jeg hadde den britiske varianten da den var aller mest utbredt da jeg var syk.

Jeg hadde litt feber, følte meg tett i nesen, forkjølet, litt lav feber et par dager og litt slapp form. Mistet luktesansen i ca en dag.

Av de som  var av samme smitte som meg fikk:

- to av oss milde symptomer

- èn ble innlagt på sykehus, i koma og veldig alvorlig. Denne personen har underliggende symptomer og er eldre

- én fikk influensafølelse, litt feber og mistet smak- og luktesans i ca én uke

- én ble ganske dårlig form, hoste og influensa. Sykmeldt lenger enn isolasjonstiden.

Endret av K@tt
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Interessant å lese om. Vet om bare en, fikk den første uten noen symptomer. (Har selv hatt to infeksjoner hvor jeg har blitt skikkelig dårlig. En for mange år siden som endte med sykehusinnleggelse og en i utlandet før corona var påvist i det landet.) 
Det er interessant hvor forskjellig corona virker på folk. Noen er «heldige» og noen ikke.. Det aller viktigste er at man blir bra igjen om man blir syk, og det blir heldigvis de aller fleste 😊

Endret av Justlooking
Skrivefeil
Skrevet

Takk for svar og delte erfaringer. Har fremdeles ikke blitt syk 🤞🤞🤞🤞 Er på dag fem av isolasjonen, så mye kan jo fremdeles skje.. 

Skrevet
*nordby* skrev (1 minutt siden):

Takk for svar og delte erfaringer. Har fremdeles ikke blitt syk 🤞🤞🤞🤞 Er på dag fem av isolasjonen, så mye kan jo fremdeles skje.. 

Det er nok liten sjanse for at du blir syk nå, men man vet jo aldri. Jeg var i alle fall bare syk i begynnelsen og ikke noe mer. :) 🤞

Skrevet
K@tt skrev (47 minutter siden):

Det er nok liten sjanse for at du blir syk nå, men man vet jo aldri. Jeg var i alle fall bare syk i begynnelsen og ikke noe mer. :) 🤞

Jeg håper på det 🤞🤞🤞

• Liker 1
  • Opprett ny...