Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Lurte på om noen hadde erfaringer med en missed abortion ca i uke 6, hvor kroppen kvittet seg med fosteret naturlig? Tok det lang tid? Hvordan foregikk det? 

Takker for svar! 

Anonymkode: 99322...cc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke 8 og da hadde embryo sluttet å utvikle seg i uke 5. Tok medisinsk abort. Kroppen min gjorde absolutt ingen tegn til å ordne opp selv. 

I uke 6 er det vel kanskje litt for tidlig å konkludere med MA, da det kan bare være at man er kortere på vei enn man trodde. Er hCG målt? Det vanlige er å vente en uke og ta ny ultralyd hvis det er noe usikkerhet. 

Anonymkode: f9cf0...515

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde MA i uke 10, fosteret sluttet å utvikle seg i uke 8. Legen trodde kroppen ville støtt det ut etter et par uker dersom vi ikke hadde oppdaget det. Tok tablettabort. 

Anonymkode: 293ad...189

AnonymBruker
Skrevet

Hei, og takk for svar. Jeg tok ultralyd i uke 11 og fikk da konstatert et foster med størrelse på ca uke 6, så er nok en missed abortion ja... Har foreløpig bare fått smertestillende av legen men synes det er rart at jeg ikke burde gjøre mer ettersom det da i såfall har gått 5 uker uten at noe har kommet ut naturlig.. Derfor jeg lurte på om noen har opplevd at det gikk naturlig men tok lang tid? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei, og takk for svar. Jeg tok ultralyd i uke 11 og fikk da konstatert et foster med størrelse på ca uke 6, så er nok en missed abortion ja... Har foreløpig bare fått smertestillende av legen men synes det er rart at jeg ikke burde gjøre mer ettersom det da i såfall har gått 5 uker uten at noe har kommet ut naturlig.. Derfor jeg lurte på om noen har opplevd at det gikk naturlig men tok lang tid? 

Så trist! Det er en vond situasjon. Skal legen følge deg opp, da? Skal du på ny sjekk neste uke? SA i uke 6 er som regel udramatisk rent fysisk, så kanskje derfor legen ikke gjør noe akkurat nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette må du få oppfølging på! Jeg opplevde også at fosteret døde da det var ca 6 uker, og jeg var på ultralyd i uke 11. Det ble ansett som lite sannsynlig at kroppen ville rydde opp selc. 

Har du ikke fått noe mer info fra legen eller der du tok ultralyd? Det er hårreisende... Jeg ville tro det var en selvfølge å få abortpiller og god informasjon når slike ting skjer. Du må ringe til der du tok ultralyd og be om å bli fulgt opp. 

Uansett, føler med deg i tapet❤

Anonymkode: 9c14e...670

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så spesielt at du ikke har blitt fulgt opp mer! Det er jo en utrolig trist beskjed å få, ihvertfall såpass sent og da er det jo viktig at man følges godt og tett opp slik at man kommer seg videre.  Jeg var som sagt i uke 8 da det ble oppdaget MA på en ultralyd hos en gynekolog en ettermiddag. Hun henviste meg direkte til sykehuset tidlig morgen dagen etter, de bekreftet MA og jeg fikk tabletter for å provosere frem abort med en gang. Har du blitt henvist til sykehus? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter på svar på blodprøver i dag så får sikkert noe mer beskjed da, kan evt etterspør behandling da. Men hvordan var det å gå på den tablett kuren? Gikk det greit? Måtte dere sykemeldes? 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg venter på svar på blodprøver i dag så får sikkert noe mer beskjed da, kan evt etterspør behandling da. Men hvordan var det å gå på den tablett kuren? Gikk det greit? Måtte dere sykemeldes? 

Man får en del smertestillende i "pakken", så rent fysisk gikk det greit. Man får et skriv der det står mye informasjon om når tablettene skal tas. Jeg sloknet klokken 6 på kvelden den kvelden. Jeg fikk 3 dagers sykemelding. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ulike erfaringer med medisinsk abort, akkurat som at man har ulike erfaringer med mensen, graviditet og fødsel. Jeg har tatt medisinsk abort to ganger og det var ulike erfaringer, en var vondt og blødde lite etterpå og en var ikke vondt, men blødde lenge og mye etterpå. Noen har behov for sykemelding, noen har ikke. 

Pass på at du spør om alt du lurer på på sykehuset!  Og lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...