Ukjent. Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Terje Tvedt tar opp mange interessante punkter i denne kronikken, merk dere spesielt kommentarene rundt planer for pandemihåndtering FØR korona, den la opp til at det kunne bli opptil 13 000 døde, dette skulle helsevesenet takle. Nå påstår Høie at det er umulig å gjøre noe som helst med kapasiteten. Som Tvedt skriver: de har ikke engang forsøkt å gjøre noe med antall sykepleiere. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/41wPPV/makt-og-frihet-i-smittejaktens-tid Hva faen er det egentlig som skjer?? Jeg er ingen konspirasjonsteoretiker, men nå føler jeg det rabler fullstendig for meg. Jeg blir sprø av å være vitne til dette absurde makkverket av en håntering som myndighetene driver med. Nå skal Erna åpne for mer arbeidsinnvandring FØR det engang er snakk om åpning av butikker? Og mens ungene våre må på hjemmeskole. Hva i svarte helvete tenker hun med?! 8
Gjest Optimo Skrevet 8. april 2021 #2 Skrevet 8. april 2021 Ukjent. skrev (5 minutter siden): Nå skal Erna åpne for mer arbeidsinnvandring FØR det engang er snakk om åpning av butikker? Og mens ungene våre må på hjemmeskole. Hva i svarte helvete tenker hun med?! Det der er helt ubegripelig. Nesten. Det er vel gjerne industri- og næringstoppene som har pushet litt igjen, slik som i sommer. Må ikke glemme hvor Høire har kjernevelgerne sine. https://www.aftenposten.no/norge/i/eKGgml/sms-er-hoeyt-politisk-spill-og-faglige-raad-som-ble-vraket-slik-aapnet
Example Skrevet 8. april 2021 #3 Skrevet 8. april 2021 Terje Tvedt er alltid interessant å lese. Han utfordrer her på en måte som det er rart vi ikke ser mer av. Jeg tror ikke pandemihåndteringen ser veldig god ut i et historisk lys. Jeg håper man lærer av dette på sikt, når de enorme konsekvensene begynner å vise seg. 4
Anonymus1986 Skrevet 8. april 2021 #4 Skrevet 8. april 2021 Spesielt å lese at det er uaktuelt å øke lønnsnivået til intensivsykepleiere og øke intensivkapasiteten ifølge Høie.. Da er det null visjon om korona man går for da? 2
Little Diva Skrevet 8. april 2021 #5 Skrevet 8. april 2021 Guile skrev (49 minutter siden): Det der er helt ubegripelig. Nesten. Det er vel gjerne industri- og næringstoppene som har pushet litt igjen, slik som i sommer. Må ikke glemme hvor Høire har kjernevelgerne sine. https://www.aftenposten.no/norge/i/eKGgml/sms-er-hoeyt-politisk-spill-og-faglige-raad-som-ble-vraket-slik-aapnet Hva skal man si? Den linken din fortjener egentlig en egen tråd, helt horribelt å tenke på hva slags spill for galleriet dette egentlig er. Høie, Sunde, Høyre mfl. burde egentlig ta hatten sin å gå av! Det finnes ikke tillit til slike mennesker som skal styre landet. Det hadde vært interessant å se faktiske tall på hvor mange som har blitt syke og dødd på grunn av denne dumskapen. Hva betyr vel et liv kontra status og makt? Folk lar seg bedra. Stortinget burde forlengst fremmet mistillitsforslag mot regjeringen! 7
Little Diva Skrevet 8. april 2021 #6 Skrevet 8. april 2021 Ukjent. skrev (1 time siden): Terje Tvedt tar opp mange interessante punkter i denne kronikken, merk dere spesielt kommentarene rundt planer for pandemihåndtering FØR korona, den la opp til at det kunne bli opptil 13 000 døde, dette skulle helsevesenet takle. Nå påstår Høie at det er umulig å gjøre noe som helst med kapasiteten. Som Tvedt skriver: de har ikke engang forsøkt å gjøre noe med antall sykepleiere. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/41wPPV/makt-og-frihet-i-smittejaktens-tid Hva faen er det egentlig som skjer?? Jeg er ingen konspirasjonsteoretiker, men nå føler jeg det rabler fullstendig for meg. Jeg blir sprø av å være vitne til dette absurde makkverket av en håntering som myndighetene driver med. Nå skal Erna åpne for mer arbeidsinnvandring FØR det engang er snakk om åpning av butikker? Og mens ungene våre må på hjemmeskole. Hva i svarte helvete tenker hun med?! Mange gode poeng tatt opp i denne kronikken. Skulle tro at Erna Solberg var inhabil i de enkelte rollene hun inntar som landets Statsminister? Når det er sagt er det jo ikke akkurat noe nytt hvordan ting foregår i kulissene og da spesielt i politikken, men også i næringslivet. Det er heller ikke så veldig rart at neste smittebølge kan planlegges så godt i detaljer når landet blir styres mot det. Neste pandemi? Om 10 år i følge Høie. 4
Sportydame Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 Dette er noe av det bedre jeg har lest i løpet av hele "pandemien". Håper virkelig alle ihuga tilhengere av tiltak leser og lærer av dette. Både makten som WHO har påberopt seg, støttet av foretak med egne interesser og hvordan vi skal leve våre liv i fremtiden, med nye virus hvert 10.år, er rett og slett tragisk. Folk må våkne opp fra massehypnosen og protestere mot denne håndteringen, som overhodet ikke står i stil til det de opprinnelig planla i 2006, eller dødeligheten av viruset. Et virusutsatt samfunn er et sunt samfunn. 4
Stormxx Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 De mistet meg for lenge siden. Flere av tiltakene har ikke hengt på greip. - Hvorfor var det ikke blitt innført obligatorisk testing tidligere ved ankomst fra utlandet? - Hvorfor lette på restriksjoner for arbeidsinnvandrere hvis de er så redde for økt smitte? - Hvorfor legge så mye vekt på smittetall og ikke antall innleggelser ved innføring av tiltak? - Hvorfor velge å stenge diverse foretninger helt ned i stedet for å moderere åpningstider, antall kunder etc - Hvorfor vaksinererer man ikke i de områdene med størst smitte først for å få bukt ned mye av smitten? 4
Anbefalte innlegg