Gå til innhold

Gravide som omtaler stress som noe som kommer utenfra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt lei av lese gravide som omtaler at de er stresset av ting som om man ikke selv har kontroll over eget liv. Stress brukes gjerne som et stort hint for at de vil sykemeldes. Å være stresset er noe man tillater seg å bli. Man må klare å prioritere vekk det som gjør at man opplever seg selv å bli stresset når man er gravid, og ikke sitte helt hjelpesløs og si «jeg har fått høyt blodtrykk og sover ikke pga dette er så stressa!».

skjønner dere ikke...

Anonymkode: 443a5...bf0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er litt lei av lese gravide som omtaler at de er stresset av ting som om man ikke selv har kontroll over eget liv. Stress brukes gjerne som et stort hint for at de vil sykemeldes. Å være stresset er noe man tillater seg å bli. Man må klare å prioritere vekk det som gjør at man opplever seg selv å bli stresset når man er gravid, og ikke sitte helt hjelpesløs og si «jeg har fått høyt blodtrykk og sover ikke pga dette er så stressa!».

skjønner dere ikke...

Neivel da, da har du kanskje aldri opplevd en genuint stressende arbeidssituasjon da 🤷 Fint for deg det. 

Anonymkode: 8b118...95c

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Neivel da, da har du kanskje aldri opplevd en genuint stressende arbeidssituasjon da 🤷 Fint for deg det. 

Jo, jeg har opplevd det og har ikke tenkt at det er naturlig å gå rundt på sin arbeidsplass og være «genuint stresset» og har tatt grep før det har påvirket helsa

AnonymBruker
Skrevet

😆😆😆 Tror du ikke på stress og stressrelaterte plager sånn generelt eller er det bare de gravide som bør tåle alt?

Anonymkode: 82154...d94

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selv om stress kommer innenfra så er det noen situasjoner som fremkaller mer stress enn andre. Og det er bevisst at mye stress er skadelig for foster. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gravide blir fortere stresset enn ikke-gravide, fordi kroppen er opptatt med å produsere ett nytt menneske. Det er drithardt, man skal faktisk LAGE en person! Gravide kan ikke sammenlignes med hvilken som helst annen kvinne. En gravid kvinnes kropp er dypt opptatt med svangerskapet. Selv om hjernen vet ting og kan rasjonalisere, så driter kroppen i det for den er opptatt, selvsagt er gravide mer slitne enn andre. Kroppen jobber dag og natt med å sørge for at fosteret har alt det trenger for en optimal start. HELE døgnet jobber hele kroppen til den gravide, med å gro dette mennesket. Det er på ingen måte unaturlig at de er slitne og derav mer mottagelig for stress. 

Jeg jobbet 100% helt frem til permisjonen, i en stressende jobb. Men det var utelukkende fordi dette var mitt første barn og jeg hadde en mann som tok seg av huset. Det gjorde at jeg kunne gå hjem - legge meg på sofaen - og bli der til jeg la meg om kvelden 😛 Hadde jeg hatt eldre barn, en lat mann, eller en enda mer stressende jobb hadde også jeg blitt sykemeldt. 

Anonymkode: 5c05d...cdd

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...