Gå til innhold

Ugh, fant et insekt inne! Skjeggkre?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne kom pilende ut fra badet, jeg tror det er et sølvkre, men er livredd for at det er skjeggkre! Kan noen av dere som kanskje har hatt dette gjenkjenne dyret?

Er ganske stresset nå, måtte ta et glass vin😅

20210408_212914.jpg

Anonymkode: 0b4fb...32a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som sølvkre

Anonymkode: 87eb8...7dc

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, det der er skjeggkre. Ser det på de lange haletrådene. Sølvkre har kortere. 

Anonymkode: d5681...7ca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager, det der er skjeggkre. Ser det på de lange haletrådene. Sølvkre har kortere. 

Vi har hatt det selv, derfor jeg er 110% sikker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser dessverre ut som skjeggkre, lange hår foran og bak. Sølvkre har kortere. 

Anonymkode: 4967b...7ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke ekspert, men lurer på om dette er skjeggkre. Pga lang hale 

Anonymkode: e6f42...b49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt sølvkre selv, det der er dessverre skjeggkre. 

Anonymkode: 66512...5a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sølvkre er veldig små, I hvert fall de jeg har sett, max 1 cm og kort hale.

Anonymkode: 5bfff...b46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har hatt det selv, derfor jeg er 110% sikker. 

Vi har også hatt det og jeg er enig med deg. Definitivt skjeggkre.

Anonymkode: 23ca7...51e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ts her. Tror dessverre dere har rett. Jeg er redd det ser ut som skjeggkre, et ungt et, før skjegget osv. 

Må ringe skadedyrkontroll imorgen. Bor i helt nybygget blokk, er redd dette kommer fra naboer, da jeg er nazi på rengjøring og ikke har sett et eneste annet her inne.

Dere som har hatt skjeggkre;  hvor kan man "overrumple" de? Hvor bør jeg sjekke nå?

Glemte anonym, men who cares nå, skjeggkre😭😭😭

Endret av Flisespikker
AnonymBruker
Skrevet

Skjeggkre, uten tvil. Var plaget av det for to år siden, men etter styret i sameiet bestilte skadedyrfirma som la ut noe greier (husker ikke hva det heter, gule klumper av giftstoff) så har jeg ikke sett noen. Hadde limfeller stående i ett år uten fangst, så det går an å bli kvitt dem. Men da må hele blokken være med ellers kommer de inn fra naboer. 

Anonymkode: a5949...9a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe av problemet med disse krypene er at de ikke har noe "bol". De bor ikke noe spesielt sted, de trives der det er mørkt. Det kan være under vaskemaskinen på badet, bak lister, under sofaen... De kan være overalt. 

Vi haddr desidert flest på badet. Du kan jo ta en kikk nedi sluk (de bor ikke der, men de gjemmer seg gjerne der fordi det er mørkt) og bak søppelbøtta. 

Men ring skadedyrfirma. Det er ikke så vanskelig å bli kvitt det hvis du tar det tidlig. Feller og gift gjør susen det. 

De er ikke farlige. Ikke skadelige heller. Bare ekle. 

Flisespikker skrev (9 minutter siden):

Ts her. Tror dessverre dere har rett. Jeg er redd det ser ut som skjeggkre, et ungt et, før skjegget osv. 

Må ringe skadedyrkontroll imorgen. Bor i helt nybygget blokk, er redd dette kommer fra naboer, da jeg er nazi på rengjøring og ikke har sett et eneste annet her inne.

Dere som har hatt skjeggkre;  hvor kan man "overrumple" de? Hvor bør jeg sjekke nå?

AnonymBruker
Skrevet

Puuuust. Dette går bra. Se linken jeg la ut. Det ordner seg. 

Anonymkode: 31147...592

Gjest Lommerusk
Skrevet
Flisespikker skrev (20 timer siden):

Kjøp gift og legg det inntil listene(husker ikke hva giften heter) , 1m mellom hver giftklump! Limfellene tok noen hos oss, men giften tok alle. La skjeggkre som er døde ligge, de er kanibaler og spiser de døde, da får de giften i seg og dør. 

viktig at det er helt rent overalt før du legger gift. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...