AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Noen her som eier tre katter eller flere? Jeg eier to katter nå, men vurderer å kjøpe katt nummer tre. er det mye arbeid med to kontra tre katter? Alle kattene er selvsagt sterilisert. Anonymkode: 8b010...43b 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #2 Skrevet 8. april 2021 Har 4 katter. Det går mer mat og kattesand. Men mer jobb er det forsåvidt ikke. Nå er mine utekatter. Anonymkode: f57a6...339 2
Minya Skrevet 8. april 2021 #3 Skrevet 8. april 2021 Vi har tre. Det er ikke så veldig mye mer arbeid med to enn med tre, avhengig av personligheten til kattene. 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4 Skrevet 8. april 2021 Er vell kostnadene(spes veterinær. Mat og dokasse blir ikke sååå mye dyrere.) Og litt mer å tømme i dokassene. Kattene trenger jo da minst 3 dokasser (egentlig 4) Noe å tenke på er jo også om du har plass. Anonymkode: 62cd3...814 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #5 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er vell kostnadene(spes veterinær. Mat og dokasse blir ikke sååå mye dyrere.) Og litt mer å tømme i dokassene. Kattene trenger jo da minst 3 dokasser (egentlig 4) Noe å tenke på er jo også om du har plass. Anonymkode: 62cd3...814 Og mer i forsikring. Lurt å ha en bufferkonto å sette av penger til sparing om det skulle dukke opp noe. Anonymkode: 62cd3...814 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #6 Skrevet 9. april 2021 -sjansen for at de ikke kommer overens er der -dyrere med forsikring, veterinær, mat, utstyr osv Har du tid til gi de nok oppmerksomhet? Jeg har selv to. Den ene er en oppmerksomhetssyk skrikhals som krever MYE oppmerksomhet og kos. Jeg har lyst på nr3, men tror ikke jeg har tid til det😅😂 Anonymkode: 6dc75...cb9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #7 Skrevet 9. april 2021 Er mange oppdrettere som har flere enn tre katter. Så lenge man har god nok plass, og har god hygiene i katteholdet, så er ikke flere katter nødvendigvis noe negativt. Du kommer til å merke det økonomisk, mer enn noe annet. Jeg kunne tenkt meg nr. 3 selv, men tenker at jeg har litt knapt med plass (toroms leilighet), så må evt. flytte til noe større først. Og så må jeg være helt sikker på at jeg har råd til det. Mye dekkes av forsikring, men ikke alt. Og forsikring koster jo litt det og Anonymkode: f4c35...55c 2
Gjest Smeltemann Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 Har vel aldri vært noe jobb å ha katter.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 Glemte å skrive MER HÅR. Overalt 😂 Smeltemann skrev (52 minutter siden): Har vel aldri vært noe jobb å ha katter. Det er litt jobb å ha katter jo. De krever faktisk litt oppmerksomhet og aktivisering. Du må jo følge med på helsen, veterinær 1 gang i året(eller mer), bytte vann hver dag osv. Har du innekatt så kan du firedoble «jobben» med aktivisering + tømme dokasse, klippe klør osv. Det er verdens beste jobb da. Og ja kan være det blir mye jobb og få de til å trivest ilag (se jackson galaxy) Anonymkode: 62cd3...814 2
horsey Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 Har tre katter, alle kastrerte. To rasekatter og en huskatt, alle er innekatter men får være ute det de vil på dagtid. Har tre baser til de så sånn sett tar det jo litt tid (tre do, tre vannskåler, tre matskåler osv) men tenker ikke så mye over det. Men kommer nok ikke til å ha tre katter igjen når de begynner å falle i fra. Hadde foressten fire en stund, men måtte desverre avlive en for noen år siden. Det var litt stress faktisk med fire.
Gjest Smeltemann Skrevet 9. april 2021 #11 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Glemte å skrive MER HÅR. Overalt 😂 Det er litt jobb å ha katter jo. De krever faktisk litt oppmerksomhet og aktivisering. Du må jo følge med på helsen, veterinær 1 gang i året(eller mer), bytte vann hver dag osv. Har du innekatt så kan du firedoble «jobben» med aktivisering + tømme dokasse, klippe klør osv. Det er verdens beste jobb da. Og ja kan være det blir mye jobb og få de til å trivest ilag (se jackson galaxy) Anonymkode: 62cd3...814 Har du flere katter aktiviserer de seg selv. Dyrlege 1 gang i året er vel ikke noe jobb,det er det heller ikke å gi vann,mat å tømme kassen heller.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #12 Skrevet 9. april 2021 Hadde to før noe skjedde og nå har vi seks! Det går faktisk kjempebra, for de to eldste holder sammen og de fire unge søsknene leker og aktiverer hverandre. Vi har stort hus med god plass, men det er mer støv og hår enn før så vi kjøpte en automatisk støvsuger som går annenhver dag. Seks katter gir seksdoblet glede! 😻Jeg tror det går bra med flere katter om man er villig til tilrettelegge litt. Anonymkode: df4b6...f2a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 Smeltemann skrev (1 time siden): Har du flere katter aktiviserer de seg selv. Dyrlege 1 gang i året er vel ikke noe jobb,det er det heller ikke å gi vann,mat å tømme kassen heller. Sant, men det finnes jo unntak. Har du to gamle katter og så får du deg en kattunge feks vil kattungen trenger mer aktivisering enn den får fra kattene, er ikke alle katter som går overens slik at de leker sammen heller. Man kan også være uheldig å få en kronisk syk katt som må mye ut og inn av veterinæren. Har man 3 katter så er man jo heldig om man bare må til veterinær en gang i året. Har du tre katter så bør du ha 3(helst 4) matstasjoner/vann og dokasse. Jeg synes det er ekstra jobb når man bytter vann/fyller på mat og tømmer dokasse hver dag. Det følger jo også med en del ekstra støvtørking og støvsuging med katt. Men vi er jo forskjellige. Anonymkode: 62cd3...814
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #14 Skrevet 10. april 2021 Hadde 3 katter, det var helt supert. Dynamikken de imellom var nydelig. Samholdet og leking, de passet sykt godt sammen. Måtte avlive mellomste grunnet pkd, og eldstemann og minstemor fant liksom ikke helt ut av det de 2. Kjøpte en sibirkatt som er mildt sagt, utrolig mye. Han sliter ut begge kattene, hunden, ungen og oss, før han finner på noe faenskap. Eldste og minste(nå mellomste) har funnet hverandre på nytt oppi det hele da. Sibiren er snart ett år, så vil tro han kommer til å roe seg med tiden. Dynamikken nå er en helt annen, men de har glede av hverandre. Man vet aldri hvilket individ man får, men nå var begge kattene mine fra før vant til andre katter, og flokken vår er fin den. 😊 Anonymkode: a6edf...49e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #15 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde 3 katter, det var helt supert. Dynamikken de imellom var nydelig. Samholdet og leking, de passet sykt godt sammen. Måtte avlive mellomste grunnet pkd, og eldstemann og minstemor fant liksom ikke helt ut av det de 2. Kjøpte en sibirkatt som er mildt sagt, utrolig mye. Han sliter ut begge kattene, hunden, ungen og oss, før han finner på noe faenskap. Eldste og minste(nå mellomste) har funnet hverandre på nytt oppi det hele da. Sibiren er snart ett år, så vil tro han kommer til å roe seg med tiden. Dynamikken nå er en helt annen, men de har glede av hverandre. Man vet aldri hvilket individ man får, men nå var begge kattene mine fra før vant til andre katter, og flokken vår er fin den. 😊 Anonymkode: a6edf...49e Konklusjonen er vell at med han nye ble det ganske mye heftigere med 3 katter, enn det var med den som måtte avlives. Det er ikke sikkert man merker forskjell. Men her kunne vi nok kvittet oss med både hunden og de 2 kattene vi hadde fra før, og fortsatt hatt hendene fulle 😅😅 Anonymkode: a6edf...49e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå