AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Jeg er i uke 34 nå Og skal på vekstkontroll på mandag. Kan jeg få dato for igangsettelse da? Eller får man ikke det før rett før man skal settes i gang? Anonymkode: 800df...f33
Skylines Skrevet 8. april 2021 #2 Skrevet 8. april 2021 Jeg fikk dato i uke 36. Blir satt i gang i uke 38+5, mye pga eget ønske. Barnet har det bra og er normalt stor.
Sofaki Skrevet 8. april 2021 #3 Skrevet 8. april 2021 På vekstkontroll i uke 34 fikk jeg vite at barnet var normalt stor og at jeg skulle på ny kontroll i uke 37, men at jeg uansett ville bli satt i gang 1-2 uker før termin. På vekstkontroll i uke 37 hadde barnet vokst veldig og jeg ble satt i gang dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4 Skrevet 8. april 2021 Jeg hadde igangsettingsamtale / fødselsplanlegging 38+0. Fikk da velge hvilken dag den kommende uken jeg skulle settes i gang. Var hele veien kommunisert at det kom til å bli igangsetting i løpet av uke 38. Baby var estimert til +10 %. Anonymkode: f3671...585
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #5 Skrevet 8. april 2021 Hvorfor blir man satt i gang fordi man bruker insulin? Har ikke hørt noe om dette!! 😳😳 Er 35+5 Anonymkode: ca564...027
tussi84 Skrevet 8. april 2021 #6 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor blir man satt i gang fordi man bruker insulin? Har ikke hørt noe om dette!! 😳😳 Er 35+5 Anonymkode: ca564...027 Fordi insulin kan påvirke veksten til fosteret slik at vekten blir høy. De prøver å unngå at enn må ty til keisersnitt fordi baby er svær. Derfor foretar de vekst kontroller i siste trimister, med mulig vurdering av igangsettelse i uke 38. Men godt eksempel er bare meg selv. Uke 37 var beregnet kg på foster ca 3700 g, uka før 3400 ca. I uke 37 veide babyen like mye som en baby som er født ca til termin og hadde et vekst avvik på 27 prosent. Jeg ble satt i gang i uke 38+3, baby kom ut 38+6 og veide nesten 4,1 kg Vekst avvik er ikke alltid like presist, men det gir et pekepinn. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 tussi84 skrev (12 minutter siden): Fordi insulin kan påvirke veksten til fosteret slik at vekten blir høy. De prøver å unngå at enn må ty til keisersnitt fordi baby er svær. Derfor foretar de vekst kontroller i siste trimister, med mulig vurdering av igangsettelse i uke 38. Men godt eksempel er bare meg selv. Uke 37 var beregnet kg på foster ca 3700 g, uka før 3400 ca. I uke 37 veide babyen like mye som en baby som er født ca til termin og hadde et vekst avvik på 27 prosent. Jeg ble satt i gang i uke 38+3, baby kom ut 38+6 og veide nesten 4,1 kg Vekst avvik er ikke alltid like presist, men det gir et pekepinn. Okei. Da er jeg med. Ble helt stresset da min fødselslege ikke har sagt noe om dette. Men jeg ligger litt under kurven og har vekstkontroller jevnlig. Har også gått med masse i vekt i svangerskapet. Så da er det vel derfor kanskje 🤔 Bruker kun insulin på natt, da det er det fastende som er for høyt, eller det var for høyt Anonymkode: ca564...027
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #8 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Okei. Da er jeg med. Ble helt stresset da min fødselslege ikke har sagt noe om dette. Men jeg ligger litt under kurven og har vekstkontroller jevnlig. Har også gått med masse i vekt i svangerskapet. Så da er det vel derfor kanskje 🤔 Bruker kun insulin på natt, da det er det fastende som er for høyt, eller det var for høyt Anonymkode: ca564...027 Bruker å kun 8 enheter langtid på kveld mtp fastende er for høyt. baby under snittet men skal bli satt igang 38+2 😊 Anonymkode: 0dde8...fce
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bruker å kun 8 enheter langtid på kveld mtp fastende er for høyt. baby under snittet men skal bli satt igang 38+2 😊 Anonymkode: 0dde8...fce Og jeg brukte bare 4 enheter langtids på kveld. Ble satt igang 38+2. AB#4 Anonymkode: f3671...585
myMa Skrevet 9. april 2021 #10 Skrevet 9. april 2021 Ble satt i gang uke 38. Fikk vel vite det halvannen uke før, på vekstkontroll (som forøvrig var fin og uten avvik). Tror du kan belage deg på igangsettelse rundt uke 38 om du bruker insulin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå