AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Baby er blitt over 6 mnd, og jeg ammer fortsatt i søvn og har henne sovende på meg en times tid før jeg legge henne i senga. Hun småvåkner litt, men setter på white noise så sovner hun med en gang. Er jeg for tidlig med å legge henne i senga våkner hun og nekter å sove videre i senga. Kan gråte, og kave helt til jeg tar henne opp igjen og må begynne prosessen på nytt. Dette skjer også om jeg prøver å legge henne før hun har sovnet ordentlig. Verken white noise, smokk, koseklut, synging eller noe får henne til å sovne. Det rare er at hun sover hele natten gjennom. Så hun klarer jo å finne søvnen selv om natten. Våkner hun og lager lyd setter jeg bare på drømmesauen så sovner hun med en gang. Savner å ha kroppen for meg selv på kveldstid og ikke være en seng😅 begynner også på jobb igjen i mai så vi må få endret på disse vanene så pappaen også kan legge henne! Noen tips?😊 Anonymkode: 23be9...910
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #2 Skrevet 8. april 2021 Jeg tror det hjelper å dekke trygghets/nærhets behovet på dagtid også. Så jeg bærer min jente mye i bæresele, og føler det fungerer. Men mulig det bare er noe som funker for oss. Det er fortsatt kun jeg som kan legge henne, og er tilbake på jobb. Så det er ikke noe problem, så ikke stress med det ihvertfall:) Anonymkode: 6944e...867 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #3 Skrevet 8. april 2021 Ville bare begynt med å legge henne i senga etter amming. Og sitte med henne, kanskje Holde en hånd på henne sånn sett er du der for henne og støtter henne mens hun må finne ut av det selv også må man «stå i det» men ikke gå fra henne om hun gråter bare sitt der å hold på henne. Dette gjorde vi og funker veldig bra. Jeg ammet og tok de to første dagene. Ammet i stua gikk opp med baby og la henne i senga. Hun grein å styra men jeg sang og strøk på henne dag en brukte hun 2 timer på å sovne dag 2 1 time. de to neste dagene tok pappen, jeg ammet også la pappen og gjorde det samme. Brukte 1.5 time første dagen også 30 andre dagen (4 dagen totalt) heretter tok vi ca annenhverdag og l ettersom hva som passet, det som var viktig for oss var at den som la var den som la den andre kom ikke å blandet seg eller tok over uansett hvor ille eller lang tid det tok. men dere må føle dere frem og gjøre set som føltes rett for dere. vår var 8mnd når vi gjorde dette følte hun var for liten før det. Men sånne ting går ofte mye bedre enn man tror bare man bestemmer seg og står i det noen dager men gi det noen dager før dere eventuelt gir opp. lykke til!❤️ (Hadde klistremerke baby som som på oss på dagtid frem til 10 mnd så var veldig deilig når vi endelig fink nettene og kvelden selv)🙈 Anonymkode: 9439d...292
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå