Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var svangerskapene like eller ulike? Hvilke plager hadde du i de ulike? 

Vurderer to tette, men usikker på hvordan det vil gå å være gravid med en liten fra før. Var i relativt grei form sist, hadde nok bare de vanlige plagene. Slet veldig med søvnen de siste månedene bare😴

Anonymkode: d0468...1ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De var like. Lette med få plager. 

AnonymBruker
Skrevet

2 år mellom. 

Første gikk veldig fint. Bekkenløsning og plager med det på slutten av sangerskapet. 

Andre graviditet går også fint (2 mnd til termin), men bekkenløsning og store plager med det fra uke 20. Det er kjipt og hemmende når jeg er sammen med første barnet. Dårlig samvittighet for jeg ikke kan leke og gå turer som vi pleier. 

Anonymkode: 3617d...4cf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3 svangerskap og alle var ulike. Nr 1 ingen kvalme, nr 2 spydde som fy....., nr 3 kun kvalme.

Anonymkode: 1110b...f50

Skrevet

1: kastet opp til uke 20 , ellers i god form ut svangerskapet. 

2: 8 år etter. Ikke noe kvalm,  kastet opp en gang. Fin form til uke 30, da kom kynnere /nedpress og vondt i lysken.

3: 9 mnd etter nr 2. Ekstremt kvalm og dårlig de første 16 ukene. Tøft med en liten i tillegg, men heldigvis var han en "enkel " baby som sov, spiste og var i godt humør. Fra uke 16-26 var jeg i god form. Etter det har jeg slitt med kynnere ,nedpress og vondt i bekkenet. Er fortsatt gravid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Andre graviditet var mye verre for meg, mye mer kvalm og sliten i første trimester, antagelig fordi jeg hadde mye mindre tid til å slappe av og hvile meg, og det var veldig plagsomt med dårlig nattesøvn på grunn av graviditeten kombinert med enda dårligere nattesøvn fordi nummer 1 sov dårlig og bekkenløsning som gjorde at det var tungt å ta meg av nummer 1. 

Anonymkode: 7fa4d...cbb

AnonymBruker
Skrevet

Første svangerskap var en lek. omtrent ingen plager utover litt mer sliten i første trimester og sure oppstøt i tredje trimester. Fødselen gikk raskt og uproblematisk. Jeg er nå i tredje trimester med nr 2 og dette har vært jævlig hele veien. Kjempekvalm, hodepine, ekstremt utslitt, sover dårlig, tidlig bekkenløsning som er veldig vondt og gjør at jeg er veldig begrenset (100%sykemeldt), mye nedpress og generelt dårlig form - mye småsjuk. Nøyaktig 2 år mellom graviditetene. Dette er definitivt siste barn ihvertfall!

Anonymkode: f5c2a...a25

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 10 år mellom mine 2 svangerskap

Første svangerskap var jeg veldig dårlig. Var kvalm og spydde mye gjennom hele 1 og 2 trimester. Slet mye med bekkenløsning og kynnere.

Andre svangerskap som var 10 år senere var jeg i kjempe god form. Var i jobb hele svangerskapet og var ikke kvalm en eneste dag.

Hører flere fortelle at når man får tette barn er det større sannsynlighet for å bli veldig dårlig enn hvis man venter flere år på neste

Anonymkode: c52e0...ae4

AnonymBruker
Skrevet

2 år i mellom, helt ulikt første var gutt og spøy som en gris fram til uke 13, da ga det seg over natta. Var verdens mest stabile hormonmessig men hadde mye bekkenløsning. 

Baby 2 var jente og var småkvalm helt til uke 18, av og på etter dette. Hodepine, var ett hormonelt uvær og ble kvitt bekkensmerter etter ett par runder hos kiro. 

Anonymkode: 71aac...451

AnonymBruker
Skrevet

Vært gravid fem ganger, vært like dårlig alle gangene. 

Anonymkode: 768e9...f5a

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1: kun plaget med halsbrann 

nr 2 (ble gravid når første var 6 mnd): kvalm fra start til slutt, men kastet aldri opp. Bekkenløsning, gikk på krykker. Sliter fortsatt med bekkenet mange mnd etterpå. Mye svimmel og hodepine. Og halsbrann som var 5 ganger verre enn første. 

Anonymkode: a8d90...1b1

AnonymBruker
Skrevet

5 svangerskap og de var like. Trøtt de tre første mnd. etter det hadde jeg ingen plager.

Anonymkode: 50094...cd4

AnonymBruker
Skrevet

Mye verre andre svangerskap (2 år mellom barna). Kjedelig å ikke kunne være mammaen jeg ville være særlig siste halvdel (og nå som #2 er her er det bedre, selv om hun selvsagt krever sitt). 

Anonymkode: a01c1...c72

AnonymBruker
Skrevet

Første og andre svangerskap var fine, ingen plager og i fin form. Det tredje, som nå er en uke på overtid, er grunnen til at jeg aldri skal ha fler barn 😅 

Anonymkode: 33a25...dd9

AnonymBruker
Skrevet

Første svangerskap - null kvalme, bekkenløsning fra uke 16, ellers i god form frem til termin

Andre svangerskap 2 år etter - null kvalme, vond bekkenløsning fra uke 13, mye kynnere! I tredje trimester har jeg hatt mye nedpress, konstant sliten, trøtt, kynnere hele tiden... 3 uker til termin. 

Anonymkode: dc9de...34a

AnonymBruker
Skrevet

Tre svangerskap med tre år mellom hvert. Samme kjønn. Ikke vært kvalm en dag. Slet med bekkenet med siste, ellers ingen plager. 

Anonymkode: ceece...344

AnonymBruker
Skrevet

Kvalmen og utmattelsen var mye verre med nr 2. Et råd mot kvalme er å hvile, og det går dårlig når man har svært aktive småtroll å ta seg av..

Anonymkode: a380a...62d

AnonymBruker
Skrevet

Første svangerskap var tøft som faen.

Andre svangerskap gikk som en drøm, hadde absolutt ingen plager med unntak av at jeg var veldig trøtt en kort periode. 

Anonymkode: ba914...9dd

Skrevet

Jeg har vært gravid fire ganger og har fått fire barn.

Jeg spiste sunt og trente igjennom alle svangerskapene. Jeg kom meg fort tilbake til idealvekten min etterpå.

Siden jeg lever et sunt liv så opplevde jeg ikke noen problemer med graviditene mine.

Skrevet

Jeg har hatt tre tette (2 år mellom) svangerskap. Nr 1 var grei. Få plager annet enn grusom halsbrann.  Nr 2 var slitsom. Jeg hadde ingen energi, hadde endeløse forkjøleser avløst av bihulebetennelse eller bronkitt og halsbrann + massevis av kynnere og nedpress hele tredje trimester. Nr 3 var også ganske grei med unntak av kvalmen første trimester og den forferdelige halsbrannen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...