Gå til innhold

coop mega eller meny?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

hvis du skal handle på en av disse butikkene med bedre utvalg, hvilken fortrekker du ?

Anonymkode: 17b26...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alt etter hva jeg skal ha.

Meny må jeg reise et stykke for å komme til, men de har noen ting de er bedre på en mega. Men de er like dårlig på ferske urter som absolutt alle andre matbutikker. Mega er sen som har vært best, men bare såvidt. Sliter med å finne fersk persille uansett hvor jeg går, mega er de som kanskje har inne 🤪

Blir oftere Mega pga plassering av Meny, men Meny velges om jeg skal ha spesielle ting.

Anonymkode: e6d2e...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her jeg bor, finnes ingen av disse butikkene. Nærmeste Meny er omtrent 2 mil unna, og nærmeste Coop Mega er rundt 4,5 mil unna. Jeg klarer meg som regel kun med kiwi, men dersom det er noe jeg absolutt MÅ ha som jeg ikke finner på butikkene rundt her, så kjører jeg fort en tur til Meny. 

Når det er sagt, så syns jeg det er rart at det ikke er bedre "fordeling" av matbutikker her jeg bor. Vi har én kiwi-butikk, én coop extra og to Rema 1000 butikker. Ingen av disse butikkene har heller noen ferskvareavdeling.
Rema 1000 unngår jeg bevisst å handle i, siden jeg syns utvalget er utrolig dårlig, samt at "fordelsprogrammet" deres (hvis det i det hele tatt kan kalles for det, Æ) er en forbanna vits. Jeg er kun medlem av trumf og handler derfor 99% på butikker som jeg får trumfbonus på. Hvorfor er jeg ikke medlem av coop også? Fordi jeg ikke gadd å betale inn 200 kr for å bli det. Jeg handler uansett så lite på andre butikker, at det ikke hadde lønnet seg på mange år. Det er hvis Kiwi er utsolgt for en bestemt vare jeg MÅ ha, at jeg går innom en av de andre butikkene. 

Okei, langt svar og kanskje litt utenom det du lurte på (🤣), men svaret er at hvis jeg måtte velge mellom Meny og Coop Mega, hadde jeg uansett valgt Meny pga trumfbonusen! 

Anonymkode: dd3c2...499

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Meny, uten tvil. Sitter litt med inntrykk av at Mega er ENDA dyrere enn Meny? 🤔

Anonymkode: 83768...a35

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mega, de har så fin ferskvare! Og økologisk kjøtt!

Anonymkode: 7712e...f0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny! Føles mega her føles så "billig", men kassa sier noe helt annet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er som regel ett fett for meg. Handler både på Meny og Mega, liker selve butikken til Mega bedre og utvalg av øl osv. er fantastisk :) Men Meny har hakket bedre utvalg.

Anonymkode: 7169d...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

hvis du skal handle på en av disse butikkene med bedre utvalg, hvilken fortrekker du ?

Anonymkode: 17b26...df9

Ganske enkelt den butikken som er mest tilgjengelig mtp parkering. Om en av butikkene er lokalisert i en egen bygning, altså ikke i et kjøpesenter, så blir den brukt mest.  Veldig sjelden det er vareutvalget som avgjør da de stort sett fører det samme.  Har iallfall syv butikker som enten er Meny eller Mega maksimalt 15 min med bil unna. 

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Meny er nærmest og er også den butikken jeg synes er ryddigst og triveligst. Mega handler jeg hos kanskje en gang i året.

Anonymkode: bd1b6...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Coop Mega. Jeg har ikke vært på Meny på mange år.

Anonymkode: e548c...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Meny, siden det ikke er noen Mega i nærheten her. Bruker ofte hjemlevering fra Meny også, synes det er helt greit å handle fra sofaen😅

Anonymkode: aa495...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mega ligger få meter fra jobb, så der er jeg ofte. Meny er langt unna, men de oppsøker jeg alltid når jeg er i en by for å se etter ting jeg aldri finner her i utkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her jeg bor nå er meny elendig (dårlig utvalg, gamle varer ol), men mega er veldig bra. Der jeg bodde før var det helt omvendt, meny var mye bedre enn mega. Så tror egentlig at butikksjefen har mye å si for hvor bra butikken er. 

Anonymkode: ade08...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...