Gå til innhold

Melatonin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

noen som har testet små doser (0,1-0,3 MG) melatonin til små barn i kort periode? Jeg har lest endel om det. Siden det ikke er regulert andre steder enn i Norden er det lite forskning på det, sørlig på barn, men når leger skal di mormor hvor mye så sier de fra 0,3 MG - 3 MG til barn mellom 3-6 år. Jeg har en gutt på 1 år som enda ikke sover gjennom natten. Jeg begynner å bli ganske sliten.. han er veldig glad i puppen. Jeg føler jeg har prøvd det meste, pappaen har også tatt han noen netter og jeg har vært borte, men pappaen har ikke holdt ut gråtingen og har gitt han melk på flaske, og det har gått greit, men gutten sover veldig lite og sliter med å falle til ro og i søvn. Vi bruker sånn tyngdepose på han, det hjelper litt. Vi vil ikke bruke skrikekurer eller slike metoder. Har prøvd å legge han ned og la han finne søvnen selv, han klarer det men våkner om nettene fordet og jeg venter og prøver å bare legge en hånd på han, trygge han med at jeg er der men gan hyler som bare det helt til han blir tatt opp.. 

Hvis han hadde bare fått en liten dose melatonin i en kort periode, kanskje det hadde hjulpet han å skape ett godt søvnmønster tenkte jeg bare, at han vil venne seg av med på våkne da også uten noe tilskudd, eller er det bare deømmetenkning? Og er det uansvarlig? Uff... noen med erfaring? 

Anonymkode: 472a0...2f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert ikke det du vil høre, men at en ettåring ikke sover natta gjennom er ikke så veldig uvanlig.

Ingen av mine tre har sovet natta gjennom på den alderen. De har vel vært rundt to når det å sove hele natta begynte å bli normalen. Den yngste av mine var den som sov best og han som stort sett natta gjennom fra 1 år, men var ikke uvanlig med perioder der han hadde flere oppvåkinger gjennom natta. Eldste som nå er 12 har alltid hatt og har fortsatt dårlig søvn.

Å gi de noe "å sove på" har aldri vært et alternativ. Selv til 12 åringen kvier jeg meg på det. Selv om han sikkert hadde hatt det bedre i hverdagen med bedre søvn, så føles det feil.

Anonymkode: 4c691...554

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Chantielle  mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...