lillesky Skrevet 29. august 2005 #1 Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Har lest om en "stålsåpe" som skal fjerne vond lukt fra hendene etter at man f.eks. har hakket løk. Noen som har prøvd den? Funker den?? Fant bidle av den på internett: Skal visst koste ca. 99 kr. Endret 30. august 2005 av lillesky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2005 #2 Del Skrevet 29. august 2005 Sitron fjerner også vond lukt, og er mye billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 29. august 2005 #3 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg har fått demonstrert den, og jeg synes egentlig den fjernet lukt mye bedre enn sitron klarer. Dessuten er hendene mine fulle av eksem, og jeg tåler ikke så veldig mye. Derfor var den ganske genial. De fleste kjøkkenbutikker med godt utvalg har slike. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 29. august 2005 #4 Del Skrevet 29. august 2005 Sitron fjerner også vond lukt, og er mye billigere. ← Eller salt! Gni hendene med salt omtrent som du bruker såpe rett etter du er ferdig med løk-håndteringen. Fungerer supert på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 29. august 2005 #5 Del Skrevet 29. august 2005 jernia har en til ca 40 kr trur jeg men det er egentlig bare oppskryt.. krana fungerer like bra den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. august 2005 #6 Del Skrevet 30. august 2005 Synes ikke den er oppskrytt. Genial når man lager fisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 30. august 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 30. august 2005 Sitron fjerner også vond lukt, og er mye billigere. ← Jo, men hvis man skal kjøpe sitron hver gang man lager noe med løk eller fisk..? :klø: Jeg har fått demonstrert den, og jeg synes egentlig den fjernet lukt mye bedre enn sitron klarer. Dessuten er hendene mine fulle av eksem, og jeg tåler ikke så veldig mye. Derfor var den ganske genial. De fleste kjøkkenbutikker med godt utvalg har slike. ← Skal sjekke! Har du kjøpt en slik? men det er egentlig bare oppskryt.. krana fungerer like bra den ← Krana? Gni hendene på krana? Da blir jo den skitten? Det høres ut som om den stålsåpa fungerer bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 30. august 2005 #8 Del Skrevet 30. august 2005 Sunlight har en slik luktfjernersåpe som også funker veldig bra. Også har Badeglæde-butikkene en kaffesåpe som også er til det bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 30. august 2005 #9 Del Skrevet 30. august 2005 Krana? Gni hendene på krana? Da blir jo den skitten? ← vaske henda på vanlig måte først--- poenget mitt var at det egentlig er bortkastet penger å kjøpe en liten dings av stål.. når man har vask og kran av stål... ...men det er jo masse andre ting som man kjøper som egentlig er helt bortkastet.. så da kan man like gjerne kjøpe en såpe av stål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. august 2005 #10 Del Skrevet 30. august 2005 vaske henda på vanlig måte først--- poenget mitt var at det egentlig er bortkastet penger å kjøpe en liten dings av stål.. når man har vask og kran av stål... ...men det er jo masse andre ting som man kjøper som egentlig er helt bortkastet.. så da kan man like gjerne kjøpe en såpe av stål ← Ikke meningen å være vanskelig, men jeg tror ikke jeg helt forstår hva du mener.. Mener du at man like gjerne kan gni hendene på krana og vasken..? Blir nesten dårlig av å tenke på hvor mye bakterier det finnes i en oppvaskkum Det fine med denne stålsåpen er at man slipper å bruke såpe. Så lenge man lukter såpe på hendene, så avgir den gasser, ergo smak. Ikke så veldig praktisk når man lager mat med fingrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2005 #11 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg er veldig fornøyd med min stålsåpe. Den tilfører ikke ny lukt, slik som såper gjør, men fjerner lukta! Å gni henda på krana og vasken tror jeg ikke gir samme effekt, ettersom du skal holde såpa under rennende kaldt vann mens du gnir henda rundt! (Ser ikke helt hvordan jeg skulle klart det med krana! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 30. august 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 30. august 2005 Skal se etter den såpa i morra! Så en kjekk en i et blad som kom i posten (for den såpa hadde eget lite "stativ" man hang på veggen), men gidder ikke bestille via postordre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 31. august 2005 #13 Del Skrevet 31. august 2005 Jeg er veldig fornøyd med min stålsåpe. Den tilfører ikke ny lukt, slik som såper gjør, men fjerner lukta! Å gni henda på krana og vasken tror jeg ikke gir samme effekt, ettersom du skal holde såpa under rennende kaldt vann mens du gnir henda rundt! (Ser ikke helt hvordan jeg skulle klart det med krana! ) ← jeg har verken stålsåpe eller for vane og gni hendene mine på krana men hadde en gang en kunde som foreslå dette (ville ikke betale penger for en stål-klump)... og bare for moro skyld prøvde jeg dette en gang jeg skar løken for hånd (pleier å bruke maskin jeg.. er litt lat )... og det virket det også faktisk... og jada. jeg vasket over krana etterpå.. (og krana var nyvasket med min flotte dampmaskin..og minimalt med bakterier...satser vi på) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 31. august 2005 Forfatter #14 Del Skrevet 31. august 2005 jeg har verken stålsåpe eller for vane og gni hendene mine på krana ← Jeg synes det var et artig forslag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 1. september 2005 #15 Del Skrevet 1. september 2005 Jeg er veldig fornøyd med min som jeg kjøpte på Traktøren. Husker ikke hva den kostet, men den var ikke dyr. Under 100 lappen i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå