Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hun en master eller bachelor? Jeg vil tro at jobben hennes medfører vanskelige arbeidsoppgaver med stort ansvar og potensielt økonomisk tap for bedriften dersom hun gjør feil. Eller søksmål. Ingen vil ta et slikt ansvar uten en feit lønning. 

Anonymkode: 583a4...72f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva slags yrke har hun når hun jobber som aktuar?🧐

Anonymkode: c3463...70b

Man er forsikringsmatematiker. Gjør beregninger for firmaer med hensyn på forsikring og pensjon og driver med masse statistikk. Kan jobbe i et stort firma eller som konsulent

Anonymkode: 2225b...e9d

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har hun en master eller bachelor? Jeg vil tro at jobben hennes medfører vanskelige arbeidsoppgaver med stort ansvar og potensielt økonomisk tap for bedriften dersom hun gjør feil. Eller søksmål. Ingen vil ta et slikt ansvar uten en feit lønning. 

Aktuartittlelen krever mastergrad i Norge, og i tillegg jobber de som du sier med masse ansvar og store dealer på bordet for millioner av kroner som kan gå i vasken med den minste feilberegning. I tillegg jobber de ekstremt mye i perioder, så jeg syns de fortjener lønnen sin. Sånn er livet bare at noen bransjer er mer lukurative.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes faktisk at det er litt urimelig. Urettferdig at en person skal ha mye mer igjen å bruke når begge to jobber like hardt. Mer rettferdig blir f.eks. å betale samme prosentandel av inntekten til fellesutgifter, det veier i alle fall litt opp for ulikheten.

Anonymkode: 8dd58...8f5

De har neppe jobbet like hardt i livet for å komme der de er nå.

Men uansett, man får ikke lønn for å være kjæreste med noen. Det er ikke slik at du får pengene til den du er sammen med. Vi lever ikke på 1800-tallet

Anonymkode: 9f390...fcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, du har skrevet feil i overskriften. 🤔 Det skulle jo stått: «Jeg er sjalu på min brors kjæreste.

Anonymkode: 1373f...465

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aktuartittlelen krever mastergrad i Norge, og i tillegg jobber de som du sier med masse ansvar og store dealer på bordet for millioner av kroner som kan gå i vasken med den minste feilberegning. I tillegg jobber de ekstremt mye i perioder, så jeg syns de fortjener lønnen sin. Sånn er livet bare at noen bransjer er mer lukurative.

Takk! Kan godt forstå at hun ønsker høyere lønn som matcher utdannelse, ansvar og ansenietet. En masterutdanning betyr gjerne at man starter yrkeskarrieren med høy studiegjeld, man har utsatt å jobbe fulltid og tjene opp rettigheter i folketrygden osv. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er der du legger lista for å «hate» noen «så jævli», så kan livet ditt bli ganske slitsomt i lengden. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du synes hun er grådig som vil ha betalt for overtiden hun jobber? Og du synes det er urimelig at arbeidsgiver støtter innkjøp av nødvendig arbeidsutstyr når hun jobber hjemmefra og ellers lett kan få «kontorskader»? Fysisk utforming av arbeidsplassen er arbeidsgivers ansvar, også på pålagt hjemmekontor.

Det er ikke uvanlig at arbeidsgiver gir de godene de har mulighet til. I finansbransjen er det gode betingelser for lån og forsikring. I blomsterbutikk kan det være å få med en usolgt blomsterkvast når man stenger på lørdag.

I bunn og grunn virker det som hun har jobbet fokusert og målrettet for å bli blant de beste på sitt område, og valgte fag etter både interesser og inntektsmuligheter. Hva gjør du for å bli bedre med hva det nå enn er du driver med?

Anonymkode: 61bc3...a3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg vet ikke hvorfor jeg hater alt ved henne så jævli....

Det kommer da godt fram i HI. Misunnelse. 

Anonymkode: 92ccb...ccf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes faktisk at det er litt urimelig. Urettferdig at en person skal ha mye mer igjen å bruke når begge to jobber like hardt. Mer rettferdig blir f.eks. å betale samme prosentandel av inntekten til fellesutgifter, det veier i alle fall litt opp for ulikheten.

Anonymkode: 8dd58...8f5

Så hun skal betale mer siden broren din har valgt et lavtlønnsyrke? 

Da er det bedre at de deler boliggjelden annerledes, slik hun eier mer enn ham og betaler mer. At han får mindre ved et brudd er jo et problem han må evnt ta da.

Anonymkode: b08c9...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Men om man deler 50/50 på utgifter og den med lavest lønn mister jobben, blir syk, må ta en enda dårligere betalt jobb osv og ikke klarer å betale sin halvdel lengre...hva da? 

Anonymkode: b8143...ba3

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg til en viss grad igjen. Jeg har også en godt-betalt analytikerstilling i en stor finansinstitusjon. Min kjære er 1. årsstudent, vi bor ikke sammen formelt sett men hun er hos meg hele tiden, det kunne da aldri falt meg inn å kreve penger for mat etc når jeg tjener såpass godt. Elsker å spandere på henne... jeg har jo ventet så lenge på henne...

Skrevet

Ser den, bruttern jobber også som aktuar, mens kjerringa er sykepleier, det går ca 3 sykepleiere på lønna hans pluss at dem jobber til skjæve tidspunkter av døgnet, som jo er negativt for det sosiale aspektet.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...