Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Broren min din kjæreste er 25 og jobber som aktuar, hun har 1 års ansiennitet og har allerede fått en årslønn på kr 725 tusen, for ikke å snakke om pensjon, forsikringer, boliglån, billån, bonuser og støtte til heimekontor.....  Men hun er ennå ikke fornøyd og snakker bare om at hun vil ha rett til overrtid og opp på 900k snart. Hun er så grådig rett og slett. Broren min jobber i politiet og tjener ikke halvparten engang, allikevel insisterer hun på at han skal betale like mye som henne, og er en skikkelig streng dame.... jeg vet ikke hvorfor jeg hater alt ved henne så jævli....

Anonymkode: 41918...84c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja nei, det får du bare finne ut av. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Min brors kjæreste" er en bedre måte å skrive det på.

Anonymkode: d962e...503

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Broren din liker vel den strenge dama si da. Det har da ikke du noe med?

At broren din skal betale for seg tar iallfall jeg som en selvfølge. 

Anonymkode: 8ecda...716

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Broren min din kjæreste er 25 og jobber som aktuar, hun har 1 års ansiennitet og har allerede fått en årslønn på kr 725 tusen, for ikke å snakke om pensjon, forsikringer, boliglån, billån, bonuser og støtte til heimekontor.....  Men hun er ennå ikke fornøyd og snakker bare om at hun vil ha rett til overrtid og opp på 900k snart. Hun er så grådig rett og slett. Broren min jobber i politiet og tjener ikke halvparten engang, allikevel insisterer hun på at han skal betale like mye som henne, og er en skikkelig streng dame.... jeg vet ikke hvorfor jeg hater alt ved henne så jævli....

Ok? Misunnelse kler ingen. Har du en virkelig grunn til å mislike henne, eller bare at hun har god økonomi? Fordeling av betalinger mellom henne og din bror har du forresten ingenting med å gjøre.

Anonymkode: d5d9e...bcd

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Har broren din det bra i forholdet? Gjør hun ham lykkelig? Det er vel alt som teller.

Anonymkode: 2523e...cdb

• Liker 7
Skrevet (endret)

Hun har vel ikke " fått" boliglån, billån av arbeidsgiver? Dette er gjeld hun har tatt på seg. God pensjon er normalt i større selskaper, støtte til hjemmekontor også. Politi kan vel ikke jobbe hjemmefra og er et yrke en velger mer en lønn. Overtid er styrt av arbeidsmiløloven som også politiet har, men høy grunnlønn gir høy overtidsats. 

Endret av Laila51491
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Laila51491 said:

Hun har vel ikke " fått" boliglån, billån av arbeidsgiver? Dette er gjeld hun har tatt på seg. God pensjon er normalt i større selskaper, støtte til hjemmekontor også. Politi kan vel ikke jobbe hjemmefra og er et yrke en velger mer en lønn. Overtid er styrt av arbeidsmiløloven som også politiet har, men høy grunnlønn gir høy overtidsats. 

1% rente er vel ganske bra det da eller

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Broren din liker vel den strenge dama si da. Det har da ikke du noe med?

At broren din skal betale for seg tar iallfall jeg som en selvfølge. 

Anonymkode: 8ecda...716

Jeg har et problem med strenge damer, alle venninne mine også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Misunnelse er stygt. 

Anonymkode: a3c52...cbe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

1% rente er vel ganske bra det da eller

Ja, men ikke uvanlig i store private selskaper. Aktuar er en bra utdannelse, men trøst deg om 20 år så er rollen erstattet av AI. Politi blir neppe erstattet av roboter. Samtidig kudos til svigerinne som har lykkes :). Dette er mye vanligere en du tror 

Anonymkode: 6b629...80b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres skrytete ut, og det kan jeg forstå du misliker. Men når det er sagt, er det ikke urimelig å forvente at din bror betaler halvparten av utgiftene. Det er i hvert fall ikke noe verken du eller dine venninner har noe med.

Anonymkode: 16982...4e2

• Liker 1
Gjest Råååsa
Skrevet (endret)

Denne ungen damen tror jeg vil nå langt. Kanskje du har noe å lære av henne? 

Da jeg var 25 år tullet jeg bare rundt. 

Endret av Råååsa
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun høres skrytete ut, og det kan jeg forstå du misliker. Men når det er sagt, er det ikke urimelig å forvente at din bror betaler halvparten av utgiftene. Det er i hvert fall ikke noe verken du eller dine venninner har noe med.

Anonymkode: 16982...4e2

Jeg synes faktisk at det er litt urimelig. Urettferdig at en person skal ha mye mer igjen å bruke når begge to jobber like hardt. Mer rettferdig blir f.eks. å betale samme prosentandel av inntekten til fellesutgifter, det veier i alle fall litt opp for ulikheten.

Anonymkode: 8dd58...8f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes faktisk at det er litt urimelig. Urettferdig at en person skal ha mye mer igjen å bruke når begge to jobber like hardt. Mer rettferdig blir f.eks. å betale samme prosentandel av inntekten til fellesutgifter, det veier i alle fall litt opp for ulikheten.

Anonymkode: 8dd58...8f5

Seriøst, det er jo helt tullete. Verden er urettferdig hvis du skiller på økonomi, fattig og rik.  Godt det er dine ord og ikke din brors. Som kvinne selv har jeg tjent dobbelt som mye som min mann, og vi setter da ikke brøk på fellesutgifter. Det er 50/50. Det du kanskje ikke vet er om hun bidrar mer til mat, ferie/reiser som er normalt. 

Anonymkode: 6b629...80b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du reagerer på at han må betale alt likt som henne. Men ikke at hun ønsker mer lønn, det gjør vel alle.. 

Anonymkode: 0db51...39d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har et problem med strenge damer, alle venninne mine også. 

Verken du eller venninnene dine er kjæreste med henne. 

Anonymkode: 583a4...72f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Okey, så om broen din er sammen med en dame uten ambisjoner forventer du at han skal betale for henner da? Er ikkje det bra at han har funnet ei som klarer seg selv?

Anonymkode: 61105...0df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags yrke har hun når hun jobber som aktuar?🧐

Anonymkode: c3463...70b

AnonymBruker
Skrevet

Det er døds vanskelig å bli aktuar, veldig krevende studie som de færreste greier. Syns de fortjener den lønnen! Og i den bransjen tjener "alle" godt over millionen, så skjønner at hun vil øke i lønn i forhold til sin krets. Man blir jo litt blind på det.

kjæresten min er aktuar og jeg forventer ikke at han betaler mer enn meg egentlig, men han velger selv å ikke kreve for absolutt all mat osv. Han vet jeg tjener 10-15 tusen mindre i mnd. Etterhvert så får de vel delt økonomi hvis de er seriøse? Da blir jo alt begge tjener begges penger og eie 🙂 Vi går nok over til en slags felles økonomi etterhvert, men med egne "lommepenger" man kan bruke som man vil. Så kan han kjøpe seg film og sportsutstyr med god samvittighet og jeg kan kjøpe meg ting til mine interesser osv.

men misunnelse er stygt. Du høres misunnelig ut

Anonymkode: 2225b...e9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...