AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Jeg har alltid skrellet ingefær før jeg bruker den, men jeg ser i noen videoer på nett at andre ikke gjør det. Er det egentlig meningen at man skal skrelle ingefær? Er det farlig å la være? Anonymkode: 5534f...f09
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #2 Skrevet 8. april 2021 Om jeg river den på rivjern gjør jeg ikke det da det er lett å plukke opp skallet etterpå. Skal jeg ha større biter bruker jeg en teskje og skraper av skallet, ja. Anonymkode: 469c3...d62 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 Nei. Jeg bruker stort sett ingefær som opphakket i mat, og skreller aldri. Hadde vel kanskje gjort det om jeg skulle skjært skiver (som til f.eks sushi). Anonymkode: cd765...d9a
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #8 Skrevet 8. april 2021 Spørs hva jeg bruker det til. Skal det spises så ja, skal jeg bare trekke ut smaken så nei. Anonymkode: 3870c...147
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #9 Skrevet 8. april 2021 Kommer veldig an på. Som regel ikke. Skal den i sushi eller skal jeg av en eller annen grunn ha skiver, skreller jeg. Ellers river jeg den bare på rivjern med skall Anonymkode: 1e655...abc
little fairy Skrevet 8. april 2021 #10 Skrevet 8. april 2021 I matlaging så pleier jeg å rive den. Da henger som regel skallet fast på den siden jeg river og frisk ingefær kommer ut på andre siden. Hvis jeg har ingefær i te så skjærer jeg i skiver med skallet på.
Brunello Skrevet 8. april 2021 #11 Skrevet 8. april 2021 Skreller alltid. Prøv en spiseskje neste gang du skal skrelle. Oppsiktsvekkende enkelt og lite svinn. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #12 Skrevet 8. april 2021 Til mat nei, til figging ja Anonymkode: 585af...991
skrue Skrevet 9. april 2021 #13 Skrevet 9. april 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har alltid skrellet ingefær før jeg bruker den, men jeg ser i noen videoer på nett at andre ikke gjør det. Er det egentlig meningen at man skal skrelle ingefær? Er det farlig å la være? Anonymkode: 5534f...f09 Jeg skreller. Som en annen har skrevet, prøv å skrelle med en skje om du ikke har gjort det før, det er overraskende lett. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #14 Skrevet 9. april 2021 Brunello skrev (6 timer siden): Skreller alltid. Prøv en spiseskje neste gang du skal skrelle. Oppsiktsvekkende enkelt og lite svinn. skrue skrev (47 minutter siden): Jeg skreller. Som en annen har skrevet, prøv å skrelle med en skje om du ikke har gjort det før, det er overraskende lett. TS her. Jeg skreller alltid med skje, men det er jo enda enklere å la være Anonymkode: 5534f...f09
Gibralfaro Skrevet 9. april 2021 #16 Skrevet 9. april 2021 Jeg bruker kun ingefær i te, så jeg skreller aldri. Er ikke noen annen grunn enn at det ofte sitter mye næring i skall også, men har aldri gjort noen research i forhold til ingefær spesifikt.
Spell Skrevet 9. april 2021 #17 Skrevet 9. april 2021 Har alltid skrelt ingefær før jeg river, men nå må jeg nesten prøve uten! Har ikke brukt nok frisk ingefær til at jeg har turt å prøve 😅
The Kavorka Skrevet 9. april 2021 #18 Skrevet 9. april 2021 Spørs litt hva jeg skal bruke det til, men jeg skreller som regel alltid med en teskje e.l. Skjeen bruker jeg til å skrape av skallet. Det er veldig tynt og om man begynner å kutte av skallet med kniv e.l. kan man fort fjerne mer enn bare skallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå