Gå til innhold

Skreller du ingerfær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid skrellet ingefær før jeg bruker den, men jeg ser i noen videoer på nett at andre ikke gjør det. Er det egentlig meningen at man skal skrelle ingefær? Er det farlig å la være?

Anonymkode: 5534f...f09

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg river den på rivjern gjør jeg ikke det da det er lett å plukke opp skallet etterpå. Skal jeg ha større biter bruker jeg en teskje og skraper av skallet, ja. 

Anonymkode: 469c3...d62

• Liker 1
Skrevet

Ja, skreller alltid

AnonymBruker
Skrevet

Alltid

Anonymkode: f570a...e4c

Skrevet

Nei, skreller ikke.

Skrevet

Ja, jeg skreller den.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Jeg bruker stort sett ingefær som opphakket i mat, og skreller aldri. Hadde vel kanskje gjort det om jeg skulle skjært skiver (som til f.eks sushi).

Anonymkode: cd765...d9a

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva jeg bruker det til. Skal det spises så ja, skal jeg bare trekke ut smaken så nei. 

Anonymkode: 3870c...147

AnonymBruker
Skrevet

Kommer veldig an på. Som regel ikke. Skal den i sushi eller skal jeg av en eller annen grunn ha skiver, skreller jeg. Ellers river jeg den bare på rivjern med skall :)

Anonymkode: 1e655...abc

Skrevet

I matlaging så pleier jeg å rive den. Da henger som regel skallet fast på den siden jeg river og frisk ingefær kommer ut på andre siden. Hvis jeg har ingefær i te så skjærer jeg i skiver med skallet på. 

Skrevet

Skreller alltid. Prøv en spiseskje neste gang du skal skrelle. Oppsiktsvekkende enkelt og lite svinn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til mat nei, til figging ja

Anonymkode: 585af...991

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har alltid skrellet ingefær før jeg bruker den, men jeg ser i noen videoer på nett at andre ikke gjør det. Er det egentlig meningen at man skal skrelle ingefær? Er det farlig å la være?

Jeg skreller. Som en annen har skrevet, prøv å skrelle med en skje om du ikke har gjort det før, det er overraskende lett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (6 timer siden):

Skreller alltid. Prøv en spiseskje neste gang du skal skrelle. Oppsiktsvekkende enkelt og lite svinn.

skrue skrev (47 minutter siden):

Jeg skreller. Som en annen har skrevet, prøv å skrelle med en skje om du ikke har gjort det før, det er overraskende lett. 

TS her.

Jeg skreller alltid med skje, men det er jo enda enklere å la være ;) 

Skrevet

Ja, skreller alltid. 

Skrevet

Jeg bruker kun ingefær i te, så jeg skreller aldri. Er ikke noen annen grunn enn at det ofte sitter mye næring i skall også, men har aldri gjort noen research i forhold til ingefær spesifikt.

Skrevet

Har alltid skrelt ingefær før jeg river, men nå må jeg nesten prøve uten! Har ikke brukt nok frisk ingefær til at jeg har turt å prøve 😅

Skrevet

Spørs litt hva jeg skal bruke det til, men jeg skreller som regel alltid med en teskje e.l.
Skjeen bruker jeg til å skrape av skallet. Det er veldig tynt og om man begynner å kutte av skallet med kniv e.l. kan man fort fjerne mer enn bare skallet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...