AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #21 Skrevet 8. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Vet du hva advokater tar i pris for en et planmøte..? Ts Anonymkode: 00fc6...058 Jeg er forretningsadvokat, men et standard planmøte tar ikke lang tid og er vanligvis ikke særlig utfordende. Selve møtet tar ikke mer enn 30 minutter og forberedelsene er gjort unna relativt kjapt (fra 30 min til en time) da spørsmålene er standard, men du må selvfølgelig tenke på om det er noe spesielt som gjelder for denne saken. Anonymkode: f85de...60b
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #22 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er forretningsadvokat, men et standard planmøte tar ikke lang tid og er vanligvis ikke særlig utfordende. Selve møtet tar ikke mer enn 30 minutter og forberedelsene er gjort unna relativt kjapt (fra 30 min til en time) da spørsmålene er standard, men du må selvfølgelig tenke på om det er noe spesielt som gjelder for denne saken. Anonymkode: f85de...60b Hei, Dette er hva min advokat skriver om en regning på 28 000kr. "I dette arbeidet har jeg skrevet presseskriv til retten *3 innlevert gjennom aktørportalen – det ble gitt pålegg fra retten i planmøte For eksempel ville ikke retten oppnevne sakkyndig innledningsvis For eksempel ønsket retten at partene skulle betale for sakkyndig (sakkyndigs regning for første møtet kom på kr 62 000,- kopi av denne kan sendes om ønskelig) For eksempel besvarte jeg tilsvaret til motparten Videre ble det utført arbeid i forbindelse med Planmøte – møte med dommer og motpartens advokat *2 – her ble begge parter pålagt å innsende tilsvar. Videre ble det utført i forbindelse med tilsvarene – for eksempel gjennomgang av juridisk teori og rettspraksis Utover dette var det telefonsamtaler med deg, motpartens advokat, saksbehandler ved retten og 1 gang med dommer." Og vi har IKKE hatt noe særlig dialog rundt den tiden, og saken lå stille for vi ventet på dato for saksforberedende møte. Kan et slikt arbeid koste 28 000kr...? TS Anonymkode: 00fc6...058
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #23 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen hjertelig takk for deres tid og kommentarer. Denne advokaten jobber i et nogenlunde stortfirma. Det er både positive og negative anbefaler om deres selskap. Jeg er veldig uviten når det gjelder rettslige saker og ting som har med advokater og retten å gjøre. Betaler gjerne for det som er hans rett, men hva skal jeg gjøre hvis han ser på meg som en pengemaskin og suger ut penger på ingenting? Han sa først om å se bort i fra regningen på 28000kr. Det var en anmodning. Da jeg ba han om å tilbakebetale de 28000kr så kom han med en lang liste over ting som han påstår at han gjorde... Mvh TS Anonymkode: 00fc6...058 Hva mener du med at det er en anmodning? 🤔 Anonymkode: 5a146...e28
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #24 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva mener du med at det er en anmodning? 🤔 Anonymkode: 5a146...e28 Det står anmodning på fakturaen på 28000kr Ts Anonymkode: 00fc6...058
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #25 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du skal få timeliste av han. Hva er gjort og når det ble gjort. Anonymkode: 11103...9c3 Ja, det er dette du skal be om. Anonymkode: bd914...5a9
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #26 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan et slikt arbeid koste 28 000kr...? Først må du få timeliste, så kan du vurdere timene som er brukt. Anonymkode: 12105...7bb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #27 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei, Er midt i en barnefordelingssak med min eksmann. Har en pengesuger av en advokat som har suget ut over 160k av lomma mi. Nå skal saken trekkes tilbake fra retten, ( mitt eget ønske). Jeg fikk for 2 mnd siden en faktura på 28000kr og den manglet KID. Det stod anmodning på fakturaen. Den ble betalt dessverre. Sendte advokaten sms om hvorfor det ikke stod KID på regningen, han gadd ikke å svare. Etter 2 mnd fikk jeg 2 andre regninger ene på 25000kr og andre 27500kr. Tok opp det med regninger og slikt, så sa han først at jeg skulle se borti fra den regningen. Men da jeg sa at han skulle tilbakebetale de 28 000kr så sier han plutselig at han brukte 2 mnd på å jobbe med saken. Han sier planmøte i retten kostet penger, sakkyndiges lønn ligger på 62000kr, osv osv... Kan dette stemme? Anonymkode: 00fc6...058 Du har vel fått en spesifisert faktura? Gå inn på den og se timeforbruk på de forskjellige postene, samt sammenlign timepris med tilbudet du fikk før oppstart. Anonymkode: e54b0...44b
Missy77 Skrevet 9. april 2021 #28 Skrevet 9. april 2021 Timeprisen på 1600, er det inkl. eller eks. mva? 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #29 Skrevet 9. april 2021 Missy77 skrev (2 timer siden): Timeprisen på 1600, er det inkl. eller eks. mva? Priser som er myntet på privatpersoner skal være ink mva. Anonymkode: 12105...7bb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #30 Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Priser som er myntet på privatpersoner skal være ink mva. Anonymkode: 12105...7bb Da kan du jo prøve å regne deg frem, TS. Hvis det er inkludert mva har han brukt 17,5 timer. Også kan du jo prøve å tenke på hvor mange ganger du har snakket med han i tlf., hvor mye e-post dere har sendt til hverandre osv. Og han fakturerer nok for hvert påbegynte kvarter. Selv om dere har en telefonsamtale på 5 minutter, så fakturerer han for 15 minutter. Anonymkode: ea0f5...b16 1
Lønnesirup01 Skrevet 9. april 2021 #31 Skrevet 9. april 2021 Timeliste. Du skal få konkrete timelister med faktura, med timer brukt og datoer. Det holder ikke å oppgi pris per time og en beskrivelse på faktura. Be om timeliste, først som sist. Jeg hadde satt partner i advokatfirma på kopi i eposten. Alle advokater skal legge dette ved faktura.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå