Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Er midt i en barnefordelingssak med min eksmann. Har en pengesuger av en advokat som har suget ut over 160k av lomma mi. Nå skal saken trekkes tilbake fra retten, ( mitt eget ønske).  Jeg fikk for 2 mnd siden en faktura på 28000kr og den manglet KID. Det stod anmodning på fakturaen. Den ble betalt dessverre. Sendte advokaten  sms om hvorfor det ikke stod KID på regningen, han gadd ikke å svare. 

Etter 2 mnd fikk jeg 2 andre regninger ene på 25000kr og andre 27500kr. Tok opp det med regninger og slikt, så sa han først at jeg skulle se borti fra den regningen.  Men da jeg sa at han skulle tilbakebetale de 28 000kr så sier han plutselig at han brukte 2 mnd på å jobbe med saken. Han sier planmøte i retten kostet penger, sakkyndiges lønn ligger på 62000kr, osv osv... 

Kan dette stemme? 

Anonymkode: 00fc6...058

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff da. For å kunne gi deg råd. Er advokaten tilknyttet et advokat selskap? Gjør gjerne et søk av han på proff.no hvis han jobber for seg selv eller lite selskap så vil informasjon om regnskap og eierstruktur ligge der. 

Anonymkode: 06be9...eb0

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

At en faktura mangler KID gjør den ikke ugyldig. Er det er fakturanummer på alle fakturaene? Hvis du har betalt noe som det ikke er fakturanummer på, så be han sende deg en oversikt over alle fakturaer han har sendt deg. Sammenlign det med det du har betalt.

Anonymkode: 9edb6...176

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen hjertelig takk for deres tid og kommentarer. 

Denne advokaten jobber i et nogenlunde stortfirma. Det er både positive og  negative anbefaler om deres selskap. Jeg er veldig uviten når det gjelder rettslige saker og ting som har med advokater og retten å gjøre. 

Betaler gjerne for det som er hans rett, men hva skal jeg gjøre hvis han ser på meg som en pengemaskin og suger ut penger på ingenting? 

Han sa først om å se bort i fra regningen på 28000kr. Det var en anmodning. Da jeg ba han om å tilbakebetale de 28000kr så  kom han med en lang liste over ting som han påstår at han gjorde... 

Mvh 

TS

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne advokaten jobber i et nogenlunde stortfirma. Det er både positive og  negative anbefaler om deres selskap. Jeg er veldig uviten når det gjelder rettslige saker og ting som har med advokater og retten å gjøre. 

Mvh 

TS

Men da må du jo faktisk bruke litt tid på å sette deg inn i disse tingene

Anonymkode: 160d9...ba3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den sakkyndige, om oppnevnt av retten, er det retten som betaler for. 

Anonymkode: 11103...9c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Betaler gjerne for det som er hans rett, men hva skal jeg gjøre hvis han ser på meg som en pengemaskin og suger ut penger på ingenting? 

Han sa først om å se bort i fra regningen på 28000kr. Det var en anmodning. Da jeg ba han om å tilbakebetale de 28000kr så  kom han med en lang liste over ting som han påstår at han gjorde... 

Mvh 

TS

Du skal få timeliste av han. Hva er gjort og når det ble gjort. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig, jeg satte meg ned i denne uken og begynt å sette med inn i hvorfor jeg har betalt han så mye for en håpløs sak? 

Jeg ba han om å sende referat evt. Notat fra hver gang han skrev han jobbet med saken. Har ikke fått noe.. 

AnonymBruker
Skrevet

Den sakkyndige, om oppnevnt av retten, er det retten som betaler for. 

Vet du hva advokater tar i pris for en et planmøte..? 

Ts

Skrevet

Fulgte det ikke med timelister til fakturaene? Krev det i så fall. Og sjekk hva du egentlig har betalt for. 

• Liker 2
Gjest Kirsebæra
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er vel nettopp det TS prøver å gjøre nå? 🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

TS har du signert på noen avtale med advokat/selskapet? Dette er viktig informasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
Missy77 skrev (Akkurat nå):

Fulgte det ikke med timelister til fakturaene? Krev det i så fall. Og sjekk hva du egentlig har betalt for. 

Han tar 1600kr per time. Har allerede blitt enige om at han har tatt 4400kr for mye i ene regningen. Han sier bare at han har brukt masse tid på saksforberedende møte som ble først avlyst for han var i karantene etter å ha vært i utlandet, fikk forøvrig feil dato av han på saksforberedende møte, det var først den sakkyndige som ga meg fullstendig info om tid lg sted på saksforberedende møte.. så fikk vi ny dato og da charget han meg igjen for saksforberedende møte og for å gjøre seg klar for møte. På selve møte virket han helt fjernt og dommeren ble helt satt ut da han virket så tankefull i starten av møte. 

Har også bedt han mange ganger om å sende referat av det han har gjort, men han skriver rettslige begreper og unngår å sende sine notater/ referat. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

TS har du signert på noen avtale med advokat/selskapet? Dette er viktig informasjon. 

Hei, 

Jeg måtte gjøre det på første dagen. I tillegg fikk han meg til å gi han positive anbefaling på advokatguiden.no mens saken på gikk.. 

Ts

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Han tar 1600kr per time. Har allerede blitt enige om at han har tatt 4400kr for mye i ene regningen. Han sier bare at han har brukt masse tid på saksforberedende møte som ble først avlyst for han var i karantene etter å ha vært i utlandet, fikk forøvrig feil dato av han på saksforberedende møte, det var først den sakkyndige som ga meg fullstendig info om tid lg sted på saksforberedende møte.. så fikk vi ny dato og da charget han meg igjen for saksforberedende møte og for å gjøre seg klar for møte. På selve møte virket han helt fjernt og dommeren ble helt satt ut da han virket så tankefull i starten av møte. 

Har også bedt han mange ganger om å sende referat av det han har gjort, men han skriver rettslige begreper og unngår å sende sine notater/ referat. 

Ts

Har akkurat svidd av 400 000 kr på en advokat. 

På hver eneste faktura jeg fikk, var det lagt ved timelister på hva han har brukt tiden på. Han har ført dette helt nøyaktig og jeg var aldri i tvil om at det var riktig sum på fakturaene.

KID trenger man ikke ha på en faktura. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei, 

Jeg måtte gjøre det på første dagen. I tillegg fikk han meg til å gi han positive anbefaling på advokatguiden.no mens saken på gikk.. 

Ts

Huff dette høres ikke bra ut. Stiller ikke forberedt, ber deg "like". Har ikke detaljerte timelister og sender deg ikke referater. Her må du være sterk og si at du ikke betaler før du får dette tilsendt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff dette høres ikke bra ut. Stiller ikke forberedt, ber deg "like". Har ikke detaljerte timelister og sender deg ikke referater. Her må du være sterk og si at du ikke betaler før du får dette tilsendt.

Min anbefaling er å ta kontakt her med advokatklageordningen https://advokatklageordningen.no/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts

Normalt sender advokater timelister med faktura, slik som flere andre her påpeker. Får du det? 

Hvorfor vil du han skal føre referat? Da må du jo betale for den tiden også. 

Anonymkode: 3129a...2c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror han har lurt deg.

Anonymkode: 182bb...d75

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...