AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Skrevet 8. april 2021 Hei, Når er det vanlig å bli spurt om referanser? Jeg hadde andregangsintervju (IT konsulentselskap) mer personlig intervju om meg selv ikke noe test. Spurte når jeg evt. ville høre fra dem, fikk jeg beskjed at de ikke er helt sikre på om det vil bli tredjegangsintervju. Burde jeg sende inn referanser selv? Har veldig lyst på jobben. Tabber jeg meg med å sende inn referanser på mail uten at arbeidsgiveren har bedt meg om det? Anonymkode: f5572...c38
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #2 Skrevet 8. april 2021 Hvis de ikke spør etter referanser er du nok ikke aktuell for jobben Anonymkode: 6d324...e30
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #3 Skrevet 8. april 2021 38 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, Når er det vanlig å bli spurt om referanser? Jeg hadde andregangsintervju (IT konsulentselskap) mer personlig intervju om meg selv ikke noe test. Spurte når jeg evt. ville høre fra dem, fikk jeg beskjed at de ikke er helt sikre på om det vil bli tredjegangsintervju. Burde jeg sende inn referanser selv? Har veldig lyst på jobben. Tabber jeg meg med å sende inn referanser på mail uten at arbeidsgiveren har bedt meg om det? Anonymkode: f5572...c38 Jeg har vanligvis gitt referanser sammen med CV.. Anonymkode: 1f083...573 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #4 Skrevet 8. april 2021 Man gir referanser når man blir spurt om det. Jeg har alltid pleid å skrive ‘refereanser ved forespørsel’ i CVen min, slik at jeg har kontroll på når og om de ringer dem. Anonymkode: 83dc7...74e 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #5 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vanligvis gitt referanser sammen med CV.. Anonymkode: 1f083...573 Jeg har blitt kalt inn på flere intervjuer uten å ha referanser på CVen, varierer kanskje? Anonymkode: f5572...c38
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #6 Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis de ikke spør etter referanser er du nok ikke aktuell for jobben Anonymkode: 6d324...e30 Uff neiii håper virkelig ikke.. veldig demotivernde! Anonymkode: f5572...c38
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #7 Skrevet 8. april 2021 Dem spør etter referanser når de vil gi jobben til deg. Det er det siste dem gjør før du får tilbudet Anonymkode: 3a064...bbf
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #8 Skrevet 9. april 2021 Jeg har alltid referanser i CV. Det er fordi mange søker ofte de samme jobbene og jeg vil gjøre det mer lettvint for de. Kjedelig om man ligger på vippepunktet mellom kandidater, også legger de deg bort pga manglende CV. Tror det er lett for hvis flere søknader ligner og noen inneholder "alt". Noen kan vel også tenke at å ikke oppgi referanser = har ikke gode referanser. Anonymkode: c6bf5...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #9 Skrevet 9. april 2021 Min erfaring er at de spør om referanser på første intervju. Og aldri ringer de... veldig irriterende. Jeg ville heller foretrukket at de ba om referanser etter intervjuer og når man faktisk er aktuell (sånn at man slipper si til sjefen sin at man søker ny jobb og trenger referanse, også hører man aldri noe, og det blir klein stemning). Dette er i helsevesenet. Anonymkode: 2f110...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå