Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ansatt som timelærer ved en offentlig 1-10 skole. Jobber nå på 6 trinn, men rektor ønsker meg som kontaktlærer 1 første klasse. Dette ønsker jeg ikke selv, og ønsker heller ikke kontaktlæreransvar. Er dette noe jeg likevel må "gjennomføre" dersom ledelsen bestemmer det, eller kan jeg motsette meg kontaktlæreransvar da dette er en annen stilling med andre arbeidsoppgaver enn jeg har pr nå? Skal sies at jeg ikke har utdanning rettet mot småskolen (1-4) men har 5-10 utdanning.

Anonymkode: 1fca0...410

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva som står i arbeidsavtalen din, men trolig er det innenfor styringsretten til arbeidsgiver, ja. 

Anonymkode: 32260...743

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rektor bestemmer dette ja. 

Anonymkode: 28c7e...2de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvølgelig kan sjefen din gjøre det. Styringsretten bestemmer. Så da har du et enkelt valg; gjøre jobben eller si opp.

Anonymkode: cce9d...df8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det hadde vært opp til lærere , hadde vi hatt stor mangel på kontaktlærere. Underbetalt jobb, der en jobber mye mer enn det en får i  lønn/nedsatt tid. For å svare kort på det du spør om, ja, kontaktlærer er den eneste funksjonen en rektor kan pålegge lærere.

Anonymkode: 16147...617

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan rektor. Kanskje ikke så klokt å gjøre det, men kanskje vedkommende ikke har noe valg. Det er ofte vanskelig å finne nok lærere som vil ha det ansvaret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Chill å være lærer. Spesielt på barneskolen. Så jeg synes ikke det er et minus å være kontaktlærer.

Anonymkode: dc387...6cd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...