Gå til innhold

kan noen hjelpe meg med rundfelling? Ha ermene inn på bolen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Strikker Riddarigenser og har no kommet så langt at ermene skal inn på bolen. Har hatt 11 masker under ermene på en tråd. Lurer så på hva jeg skal gjør....Kan forklare deg hva som står i oppskriften undervegs. Er ikkje på facebook,så er litt vanskelig å få hjelp. Blir veeeeldig glad om noen kan hjelpe meg.

Anonymkode: 2d091...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg strikker genser oppover, bruker jeg å felle av maskene under ermene. Det er jo i grunnen bare å tre ermemaskene inn på rundpinnen til bolen der fellingen til ermer er, og fortsette å strikke rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimle skrev (5 minutter siden):

Hva lurer du på?

det står: Bærestykke:sett 6 masker fra bakstykket og de første 5 maskene fra forstykketpå en tråd til ermehullssøm. Videre : strikk 59 m fra det første ermet,str 77 m fra forstykket.sett de følgende 11 m på en tråd til ermehullssøm osv

Skjønner ikke hvordan begynne for å få til ermesømshull på bolen....

Anonymkode: 2d091...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (29 minutter siden):

Når jeg strikker genser oppover, bruker jeg å felle av maskene under ermene. Det er jo i grunnen bare å tre ermemaskene inn på rundpinnen til bolen der fellingen til ermer er, og fortsette å strikke rundt.

eg lurer på korleis eg skal fell på bolen....til ermer

Anonymkode: 2d091...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

eg lurer på korleis eg skal fell på bolen....til ermer

Anonymkode: 2d091...ee5

Fell 11 masker på bolen i hver side

Anonymkode: 7419b...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fell 11 masker på bolen i hver side

Anonymkode: 7419b...92f

Eller sett 11 masker på en tråd i hver side, hvis du skal strikke sammen under ermene etterpå. 11 masker fra ermene og 11 masker i sidene på bolen skal møtes. 

Anonymkode: 7419b...92f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fell 11 masker på bolen i hver side

Anonymkode: 7419b...92f

takk takk....begynner jeg der hvor maskemarkøren er da? Blir det ene siden? Altså begynnelsen på omgangen?

Anonymkode: 2d091...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller sett 11 masker på en tråd i hver side, hvis du skal strikke sammen under ermene etterpå. 11 masker fra ermene og 11 masker i sidene på bolen skal møtes. 

Anonymkode: 7419b...92f

Sikkert  best å følge oppskriften her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

takk takk....begynner jeg der hvor maskemarkøren er da? Blir det ene siden? Altså begynnelsen på omgangen?

Anonymkode: 2d091...ee5

Hvis du har maskemarkøren i siden så teller du 5 før den og 6 etter maskemarkøren. 

Anonymkode: 7419b...92f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (2 minutter siden):

Sikkert  best å følge oppskriften her.

jeg spør litt dumt...men hvordan veit jeg hva hver side er? 11 masker fra omgangen begynnelse? TS

Anonymkode: 2d091...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg spør litt dumt...men hvordan veit jeg hva hver side er? 11 masker fra omgangen begynnelse? TS

Anonymkode: 2d091...ee5

Omgangens begynnelse bør være midt under armen, så fell 5 masker før omgangens begynnelse og 6 etter begynnelsen, det blir 11 totalt. Slik pleier iallfall jeg alltid å gjøre det. 

Anonymkode: 7419b...92f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

jeg spør litt dumt...men hvordan veit jeg hva hver side er? 11 masker fra omgangen begynnelse? TS

Anonymkode: 2d091...ee5

Du kan godt starte med 11 masker ved starten på omgange, ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Omgangens begynnelse bør være midt under armen, så fell 5 masker før omgangens begynnelse og 6 etter begynnelsen, det blir 11 totalt. Slik pleier iallfall jeg alltid å gjøre det. 

Anonymkode: 7419b...92f

tusen takk...men i oppskriften står det ikke felling,men at maskene skal inn på en tråd.

Anonymkode: 2d091...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

tusen takk...men i oppskriften står det ikke felling,men at maskene skal inn på en tråd.

Anonymkode: 2d091...ee5

Da følger du bare oppskriften. Da skal du sikkert strikke sammen eller maske sammen under ermene til slutt. Når man feller av, syr man sammen. Følg oppskriften, du 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (7 minutter siden):

Da følger du bare oppskriften. Da skal du sikkert strikke sammen eller maske sammen under ermene til slutt. Når man feller av, syr man sammen. Følg oppskriften, du 😊

Hei. No har jeg hatt 11 masker over på en tråd , 5 m fra før omgangets begynnelse og 6 masker fra omg begynnelse. Hva gjør jeg videre? Når skal ermene strikkes på? Huff...føler meg på gyngende grunn her, så blir såååå glad at noen vil hjelpe...TS

Anonymkode: 2d091...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. No har jeg hatt 11 masker over på en tråd , 5 m fra før omgangets begynnelse og 6 masker fra omg begynnelse. Hva gjør jeg videre? Når skal ermene strikkes på? Huff...føler meg på gyngende grunn her, så blir såååå glad at noen vil hjelpe...TS

Anonymkode: 2d091...ee5

Hvis du har tråden du strikker med foran de maskene du har satt på en tråd, så strikker du på første ermet nå. Hvis ikke, så strikker du på ermet neste omgang. 

Anonymkode: 7419b...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hjelper å se på denne videoen? 

 

Anonymkode: 193a8...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du har tråden du strikker med foran de maskene du har satt på en tråd, så strikker du på første ermet nå. Hvis ikke, så strikker du på ermet neste omgang. 

Anonymkode: 7419b...92f

skal ermet eller bolen være nærmest meg når jeg strikker da?

Anonymkode: 2d091...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

skal ermet eller bolen være nærmest meg når jeg strikker da?

Anonymkode: 2d091...ee5

Ermet. 

Anonymkode: 7419b...92f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...