Gå til innhold

Er denne nettbutikken norsk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en norsk butikk må du betale mva.

Hvis det er en utenlandsk butikk må du betale mva enten ved at butikken krever opp eller til Toll ved ankomst Norge.

Anonymkode: 76c00...fd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er en norsk butikk må du betale mva.

Hvis det er en utenlandsk butikk må du betale mva enten ved at butikken krever opp eller til Toll ved ankomst Norge.

Anonymkode: 76c00...fd3

Ja, men utenom pris som står mente jeg.

Hvordan vet man om nettsiden er norsk? Er .no, står skrevet på norsk men virker som de holder til i sverige?

Anonymkode: 79a42...38b

AnonymBruker
Skrevet

Dette står på nettsiden til butikken:

«Varer som sendes innen EU blir sendt til DDP (Delivery Duty Paid), noe som betyr at alle relevante importskatter og avgifter vil bli inkludert i den endelige kjøpesummen.

Land som ikke er medlem av EU kan være underlagt moms og toll når pakken når sin destinasjon. Du vil være ansvarlig for betaling av toll og avgifter

https://signofsweden.no/pages/vilkor-tilbehor-med-navn

Anonymkode: 01bc2...bfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette står på nettsiden til butikken:

«Varer som sendes innen EU blir sendt til DDP (Delivery Duty Paid), noe som betyr at alle relevante importskatter og avgifter vil bli inkludert i den endelige kjøpesummen.

Land som ikke er medlem av EU kan være underlagt moms og toll når pakken når sin destinasjon. Du vil være ansvarlig for betaling av toll og avgifter

https://signofsweden.no/pages/vilkor-tilbehor-med-navn

Stod ingenting om EØS, så ble usikker. Betyr dette jeg må betale?

AnonymBruker
Skrevet

Så jalla side

Anonymkode: d3f73...c41

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser stadig spørsmål om slikt og må bare spørre, er det sånn at folk ikke vet at de kan se under f.eks. vilkår og betingelser, eller bare skjønner de ikke hva som står der? 

Anonymkode: 8da04...b25

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Stod ingenting om EØS, så ble usikker. Betyr dette jeg må betale?

Ja. Sjekket i tillegg VOEC-listen, og nettsiden er ikke oppført der.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nok at butikken står på VOEC-listen, de må også faktisk kreve inn momsen. Du ser det enkelt i kassen når du velger levering til Norge. Dersom de krever inn norsk moms skal det stå en linje med 25% VAT el.l. 

Anonymkode: 284a3...295

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg ser stadig spørsmål om slikt og må bare spørre, er det sånn at folk ikke vet at de kan se under f.eks. vilkår og betingelser, eller bare skjønner de ikke hva som står der? 

Anonymkode: 8da04...b25

Vel, jeg har ikke handlet på nettet så mye i mitt liv og synes det er forvirrende. Jeg forventet at en nettbutikk på norsk med ".no"-adresse skulle være norsk, og jeg synes det er overraskende at jeg må ikke å sjekke i vilkår og betingelser for å se om de faktisk holder til i Norge. Når jeg leste det 79a42...38b skrev over i betingelsene, så tenkte jeg det gjaldt sendinger UT fra Norge.

Må være lov å be om hjelp når man er i tvil. Nettshopping er ikke en enkel sak for oss som ikke er drevne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...