Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når legger dere baby og hvor gammel er han/hun? Og hvor lenge sover de? Er dere mye opp omme nettene?

Her er baby 6,5 mnd. Sovner som regel i 20 tiden og sover til 06. Hender hun våkner av og til i 4 tiden. Klokka 05/06 står vi opp, hun får pupp og sovner en time ved puppen🙈 Nytter ikke å legge henne igjen, da er hun lys våken. Er det mulig å "lære" henne og sove el time lenger? Syns det er kjedelig å stå opp 5 når hun likevel skal sove mer. Vet vi er veldig heldige altså med en baby som sover godt om natten, men syns det er tidlig å stå opp 5, senest 6😬 

Anonymkode: 5d0c5...543

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi flaske annenhver morgen, så får pappa ta ene morgenen og du den andre.

Klokka fem er livet frem til 1,5 år omtrent...

Anonymkode: 71d1d...b66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Gi flaske annenhver morgen, så får pappa ta ene morgenen og du den andre.

Klokka fem er livet frem til 1,5 år omtrent...

Ja, vi pleier å gjøre det. Men pappaen jobber en del nattevakter, så halvparten av morgenene er han ikke hjemme før i 09 tiden🙈 så blir mest på meg. Huffda, hadde et håp om at hun kom til å sove lengre jo eldre hun ble😱

AnonymBruker
Skrevet

Etter hvert blir man vant til å legge seg tidligere, og gir litt mer slipp på den egentiden på kvelden. 

AnonymBruker
Skrevet

Her er eldste 6, og har vært våken i femtiden hele sitt liv. Det er veldig vanlig at småbarn våkner tidlig.

Våre har vært i seng kl 19 fra de var rundt 6 mnd.

Anonymkode: fdfa8...95b

AnonymBruker
Skrevet

Min jente er 7 måneder, legger henne 2,5-3 timer etter hun våkner fra siste dupp avhengig av når jeg ser tretthets tegn. Det er som regel i 19-20 tiden. Hun våkner mellom 5:10 og 5:40 uansett når jeg legger henne, det har hun egentlig gjort hele veien. Hun spiser ikke på natt lenger, men våkner mellom 1-10 ganger for å få smokk. De gangene vi er på tosifret antall er jeg rimelig trøtt på jobb... 

Anonymkode: 12690...9a8

Skrevet

Seks mnd. Legges kl 19.30-20, da har vi tøyd strikken (fryktelig trøtt). Våkner for pupp kl 00-01 og 03-04. Morgen 05.30-06. Var en time "verre" før vi flytta klokka. Altså legging 19 og våken 05. Jeg er trøtt og har vondt i hodet hele tiden av å aldri få sove mer enn tre-fire timer. Legger meg kl 21 for å overleve. Har gjort et par halvhjertede forsøk på å natta venne, men hun skriker i timesvis, og jeg har ikke orket å stå i det. 

AnonymBruker
Skrevet
MarenogAron skrev (7 minutter siden):

Seks mnd. Legges kl 19.30-20, da har vi tøyd strikken (fryktelig trøtt). Våkner for pupp kl 00-01 og 03-04. Morgen 05.30-06. Var en time "verre" før vi flytta klokka. Altså legging 19 og våken 05. Jeg er trøtt og har vondt i hodet hele tiden av å aldri få sove mer enn tre-fire timer. Legger meg kl 21 for å overleve. Har gjort et par halvhjertede forsøk på å natta venne, men hun skriker i timesvis, og jeg har ikke orket å stå i det. 

Sånn var det her og (til og med samme tidspunkt;)) ved 6 måneders alder. Og sånn rimelig plutselig begynte hun å sove gjennom (er 7 måneder nå), uten noe natt avvenning. Så det kan ordne seg fortere enn du tror:) jeg er tilbake i jobb, så var fullstendig kvestet. 

AnonymBruker
Skrevet

19:30.

Anonymkode: ed758...f62

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sånn var det her og (til og med samme tidspunkt;)) ved 6 måneders alder. Og sånn rimelig plutselig begynte hun å sove gjennom (er 7 måneder nå), uten noe natt avvenning. Så det kan ordne seg fortere enn du tror:) jeg er tilbake i jobb, så var fullstendig kvestet. 

Her er hun snart 6,5 mnd. Får holde ut noen uker til, og håper min også sover gjennom av seg selv snart. Å nattavvenne er så brutalt for både baby og foreldre, selv om det forhåpentligvis "bare" tar noen dager. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Når legger dere baby og hvor gammel er han/hun? Og hvor lenge sover de? Er dere mye opp omme nettene?

Her er baby 6,5 mnd. Sovner som regel i 20 tiden og sover til 06. Hender hun våkner av og til i 4 tiden. Klokka 05/06 står vi opp, hun får pupp og sovner en time ved puppen🙈 Nytter ikke å legge henne igjen, da er hun lys våken. Er det mulig å "lære" henne og sove el time lenger? Syns det er kjedelig å stå opp 5 når hun likevel skal sove mer. Vet vi er veldig heldige altså med en baby som sover godt om natten, men syns det er tidlig å stå opp 5, senest 6😬 

Min løsning på akkurat det problemet var å ta henne opp i senga vår, og amme der, i stedet for å stå opp og så amme. Så slumra vi videre ei stund begge to. Men forutsetter at det funker for dere å amme liggende, da. 

Anonymkode: b5b58...0f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er ca. 6 mnd og legger seg kl.21. Står da opp rundt kl.8, men har og har alltid hatt en del oppvåkninger. 

Anonymkode: 70730...026

AnonymBruker
Skrevet

Min er 10 uker, legges kl 20, da er han stuptrøtt, og våkner 04-05, spiser og sover til 07-08.

Anonymkode: 0233a...e52

AnonymBruker
Skrevet

En på snart 9 måneder.

Sover ca 19-07. Inni der er det amming alt fra 3-7 ganger i tillegg til annen uro.

Våkner skikkelig av og til kl. 4 eller 5, men da er det for min del helt uaktuelt å stå opp. Vi ligger i sengen til baby sovner igjen - det tar vanligvis ca 1 time. Ammer liggende og baby får gjerne en leke å holde på med mens jeg slumrer. Alt før kl. 6 er natt.

Anonymkode: 578f0...242

AnonymBruker
Skrevet

Vår har akkurat fylt 1 år nå, men vi har hatt samme rutine siden 5 mnd alder. Legger seg mellom 18.00-19.00 litt  avhengig av når hun våknet etter siste lur. Da sover hun til rundt 06.00 uten oppvåkning. Vi har gitt flaske siden 4 mnd alder og da er hun mett og fornøyd gjennom hele natten så akkurat den ammingen er jeg ikke ekspert på. Men som en over sier, har du mulighet til å ta opp i din seng og amme liggende så kan dere kanskje sovne igjen der? 

Anonymkode: 9f77d...439

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min løsning på akkurat det problemet var å ta henne opp i senga vår, og amme der, i stedet for å stå opp og så amme. Så slumra vi videre ei stund begge to. Men forutsetter at det funker for dere å amme liggende, da. 

Anonymkode: b5b58...0f1

Sånn har jeg gjort det med begge mine

Anonymkode: 0cc6c...d3f

AnonymBruker
Skrevet

Legges mellom 21 og 22. Sover til 9-10 tiden. Samsover og nattammer. 9 måneder. 

Anonymkode: c7751...0a7

Skrevet

Vår er 6 mnd. Sover stort sett hele natta. Baby sovner ca rundt kl 2000, og sover til ca 0630/0700, ca. De gangene baby våkner er det ca rundt kl 04, da sovner han ikke igjen før rundt 0530 ca, men da sover han til feks 0800 isteden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...