Gå til innhold

Erna tenker ikke på vekta?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Hei alle sammen. I dag så jeg til min forskrekkelse at forsiden på en avis var: "Erna har aldri brydd seg om vekt." Hva i all verden mener en såpass stor avis med å slå opp noe så uinteressant på førstesiden ? Det er like før valg, det foregår store tragedier i verden ,også slår avisen dettte opp på førstesiden :frustrert: Jeg ble rett og slett fornærmet, jeg synes det var et hån mot det tenkende menneske! Å gå ut ifra at en slik overskrift ville få oss til å kjøpe avisen var rett og slett en stor fornærmelsse mot det norske folks intelligens! Hva i all verden er det som gjør at slike store aviser kan få seg til å operere med en slik forside?? Tror de vi er mere opptatt av Ernas vekt enn å følge kritisk med på valget eller andre ting som foregår i verden?? Jeg kjenner jeg er fortsatt sint etter dette, og med god grunn mener nå jeg da.

Med hilsen fra Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ikke se & hør du så da? :grine2:

Hm...forundrer meg jo ikke at de bruker det som salgstriks med tanke på hvor mange idioter det finnes i dette landet. Smaken er som baken...med andre ord ræva. :roll:

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Nei, takke meg til Dagblabla som skriver at strømmen blir dyrere. Dét er en viktig sak, det!

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg har sluttet å bli skuffet over tematikken Dagbla' og VG slår opp med krigstyper på førstesiden. For lengst!

Skrevet

Nja, vestens kvinner er under pisken av et skjønnhetsideal som ikke gir mye frihet. Så at Jerna sier at vekt ikke betyr noe for henne, synes sikkert mange er godt å lese. Fra alle ukebladforsider formelig lyser jo ordet "SLANKE!" Jeg kjøpte ikke VG selv, så jeg har kun lest overskrifta.

Men ellers er jeg enig i at det finnes viktigere ting for en avis å bruke forsida på.

Skrevet

Det er helt idiotisk. Takke meg til Aftenposten.

Skrevet

Jon Are,er du egentlig høyremann siden du blir så indignert på Ernas vegne? ;)

Skrevet

Avisene skal jo selge, og enkelte aviser har vel blitt mer uke/sladreblad enn avis.. så SÅ forunderlig er det vel ikke at forsider som dette dukker opp i disse slankehysteri og valgtider? ;)

-viXen-

Skrevet

Nå gjaldt vel saken egentlig det faktum at JernErna delvis undergraver sin egen politikk ang det økende helseproblemet som fedme faktisk er.

Artikkelen i sin helhet kan dere lese her: Aldri vært opptatt av vekten

Men jeg er enig i at overskriften var noe spekulativ, ja......men ikke overraskende..... :roll:

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei alle sammen. I dag så jeg til min forskrekkelse at forsiden på en avis var: "Erna har aldri brydd seg om vekt." Hva i all verden mener en såpass stor avis med å slå opp noe så uinteressant på førstesiden ?

:) Ja jeg er enig med deg Jon Are! At ei avis slår det sånn opp er utrolig dumt! -Men vi er vel blitt veldig amerikaniserte her i landet,-og sexy kvinner i politikken er vel noe som partierer satser på kanskje hehe.- En burde heller måle hva som er mellom øra til Erna,-men tanker og føleser lar seg ikke veie :) Takk og pris for det.-hehe

Skrevet

Alle vet at Dagbladet og Vg er rene tabloid-aviser, så hva forventer du deg?

Skrevet
Nei, takke meg til Dagblabla som skriver at strømmen blir dyrere. Dét er en viktig sak, det!

Jeg er nesten mer lei av medias strømhysteri enn jeg er av vekten til Erna Solberg.

Sjokkpris på strøm hjelp hjelp hele 400 kr. per pr. kvartal. Hvordan skal vi få råd til julegaver :overrasket:

Skrevet

Uansett, at Erna ikke tenker på vekta vet vi alle er løgn.

Skrevet
Uansett, at Erna ikke tenker på vekta vet vi alle er løgn.

Vet vi det??

Uansett, overvekt er jo blitt ett stort samfunnsproblem, og da bør vel en politiker med respekt for seg selv og sitt parti kanskje tenke på slikt som vekt.. ? Barna mine kommenterer det ofte dersom de ser store mennesker som f.eks Erna - "hun er jo kjempefeit"... "Ja", kan jeg da svare, "det er hun og det er ikke sundt, men hun er ikke noe dårlig menneske av den grunn..". For det er jo ikke sundt å være så stor - og hun burde gjøre noe med det.

Skrevet

Alle tenker på vekta si. Spesielt om man faller i bakken med 10 kameraer rundt som et følge av vekt lasset.

Skrevet (endret)

Man skal ikke undervurdere betydningen av dette. Det at man er tjukk betyr svært ofte at man er lat og bedagelig anlagt og at man har/får vesentlig dårligere helse enn slanke mennesker. I tillegg er det motbydelig å tenke seg alt det man har stappet i seg for å bli så tjukk . De fleste av oss kan oppleve at vi kan gå opp og ned noen kilo, særlig i perioder med mye usunn mat (jul), men de menneskene som er så tjukke stapper gjerne i seg noe hele tiden. I USA, der problemet er langt større enn i Norge (enn så lenge) har man for alvor sett de problemer dette medfører for samfunnet.

Man lærer gjerne som barn at man ikke skal erte noen som er tjukke fordi de kan ikke noe for det. Har du hørt sånt vrøvl. Jeg kjenner flere som var tjukke som barn og som ble ertet. Flere av disse tok mot til seg og slanket seg og er lykkelige for dette i dag. En som veide opp mot 120 kg er i dag en meget veltrent idrettsmann som faktisk takker de som ertet ham for at han ble vekket i tide.

Innlegget er endret noe.

Misty (mod)

Endret av Misty
Gjest SylviasMotherSays
Skrevet

Man lærer gjerne som barn at man ikke skal erte noen som er tjukke fordi de kan ikke noe for det. Har du hørt sånt vrøvl. Jeg kjenner flere som var tjukke som barn og som ble ertet. Flere av disse tok mot til seg og slanket seg og er lykkelige for dette i dag. En som veide opp mot 120 kg er i dag en meget veltrent idrettsmann som faktisk takker de som ertet ham for at han ble vekket i tide.

Din kunnskap om hvilke mekanismer som man vekker hos ei jente i 13-14 års alderen, når man erter henne for kroppen hennes, er skremmende dårlige. Makan, sier jeg.

Skrevet

Dagens samfunn er blitt slik. Man fokuserer mer på KROPP ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...