Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, tenker å begynne prøving neste år. Da har jeg jobbet ett år og er sikret økonomisk. Samboer har da ca to år igjen av studie, så hvis ting ikke tar flere år så vil han fortsatt være student mens barnet blir født. Noen som har erfaringer om hvordan det blir å få baby mens far jobber ekstremt mye med skole? Han studerer gjerne lange dager og i helger. 
Hvis jeg blir gravid på første forsøk så er planen at jeg har hele foreldrepermisjonen+noen mnd ulønnet og han tar noen mnd fri etter endt studie og før jobb. Økonomisk skal dette gå fint.

Jeg er litt bekymret for at jeg kommer til at jeg kommer til å ønske å gå fortere ut i jobb enn planen, men at jeg ikke kan pga barnet er for lite og barnehageplass. Jeg er ekstremt hjemmekjær og elsker å tusle hjemme, tror dere det er stor sannsynlighet for at jeg kommer til å like permisjonstiden? Gleder meg allerede til den men blir litt stressa når jeg leser her inne og flere syntes det er forferdelig kjedelig..takk for alle svar🌸

Anonymkode: c3e8a...bab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk fint her, jeg var nesten alene mor det første året med baby da far var student men det gikk bra 😊

Anonymkode: 169e4...f57

AnonymBruker
Skrevet

Hei du :) Jeg er også ei som trives godt hjemme. Har alltid mye å pusle med hjemme. Tenker at det kommer litt an på babyen og hvordan du takler babytiden. Min er bare 5 uker og sover kort tid av gangen, så foreløpig har jeg ikke fått holde så mye på med mine ting og tang, hehe. Babyer er jo ulike :) Selv om jeg elsker å være hjemme så kjenner jeg meg litt fanget på en måte. Synes det er deilig å dra for å handle mat uten babyen liksom. Blir kanskje lettere når babyen blir litt større.

Anonymkode: af036...dcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine svar ❤️ er vel ikke noe fasit på noe av dette, har hedigvis veldig god støtte i familie som bor nært! Tror jeg bare fortsetter å glede meg til jeg skal i permisjon(når enn det blir🙈)!

Og så får jeg bare håpe på at det skal gå helt fint når kjæresten er student! det vi ser på som størst problem er at kjæresten er redd han ikke får vært like mye til stede som han selv ønsker, men jeg tenker at så lenge man er bevisst på det, så blir det ikke vanskelig å prioritere tiden slik at barnefar får vært masse med baby og kanskje ha en ekstra lang permisjon etter endt studietid! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for fine svar ❤️ er vel ikke noe fasit på noe av dette, har hedigvis veldig god støtte i familie som bor nært! Tror jeg bare fortsetter å glede meg til jeg skal i permisjon(når enn det blir🙈)!

Og så får jeg bare håpe på at det skal gå helt fint når kjæresten er student! det vi ser på som størst problem er at kjæresten er redd han ikke får vært like mye til stede som han selv ønsker, men jeg tenker at så lenge man er bevisst på det, så blir det ikke vanskelig å prioritere tiden slik at barnefar får vært masse med baby og kanskje ha en ekstra lang permisjon etter endt studietid! 

Han må sikkert prioritere knallhardt i perioder. Men som student så har han vel også litt mer handlingsrom i dagliglivet enn noen i fulltidsjobb? Og lang sommerferie. Kanskje han må akseptere å bruke litt mindre tid på studiene, jobbe smartere. Men perm etterpå og utsatt barnehagestart høres jo supert ut😊

Anonymkode: af036...dcf

AnonymBruker
Skrevet

Min fetter ble far som student, og hadde før barnet kom lange dager med forelesninger og egenstudie. Når barnet kom ble han og damen enig om at han skulle være på skolen fra 0730 til16-17 hver dag og ta helgene fri. Det endte med at han studerte enda mer fokusert de timene han var på skolen enn han hadde gjort før, og faktisk fikk bedre karakterer enn tidligere fordi presset var større, til tross for at totalt antall timer på skolen var mindre. I eksamenstider ble det selvsagt litt høyere studiefokus, men de klarte å løse det veldig fint slik at far også fikk tid med barn og ikke satt med studier til sent på kveld hver dag. 

Anonymkode: b7b1f...91f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...