Gå til innhold

Hva får du i dagpenger

Anbefalte innlegg

Gjest Ledige Anna
Skrevet

Lurer på hva andre har i dagpenger. Omveltingen blir stor,men jeg kutter ut alt unødvendig/luxus som var en selvfølge hele tiden før.

Slik har jeg penger igjen ved neste utb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har litt over 600 kr dagen + 17 kr i tillegg for 1 barn.

Har nettop fått første utbetaling,men har hatt en måned uten inntekt så det har merktes på forbruket.

Men det går greit :)

Endret av Glitter
Skrevet

utbetalt ca 7000,- per mnd jeg og.

Skrevet

Jeg fikk ubetalt litt over 6000,- hver 14. dag. Jeg tror det er det meste man kan få. Det gikk helt fint. Jeg hadde 4000,- mindre enn det jeg hadde da jeg jobbet.

Gjest Minusminus
Skrevet

Jeg har utbetalt 12000 i mnd,men det går rundt. Blir ikke noe ekstra.Alt går i det store sluket til utgifter.

Skrevet

Jeg får utbetalt 4500 i mnd, det går ikke så bra. Er nesten 7000 mindre enn det jeg tjente. Jeg vil ha jobb!

Skrevet

Jeg får utbetalt kr 10300 pr mnd. Pyton! Håper jeg får meg jobb snart.

Skrevet

Når jeg hadde praksisplass så fikk jeg 185 kr dagen. de dagene jeg jobbet. kjipt. søker nå pånytt med praksisplass rundt i Trondheim. (noen som har ett tips om et eller annet) (har mest erfaring med hest) :forvirret::)

Skrevet
Jeg har utbetalt 12000 i mnd,men det går rundt. Blir ikke noe ekstra.Alt går i det store sluket til utgifter.

Det var ganske mye..

Uansett beløp, når man mottar dagpenger som eneste inntekt, skal det da holde til husleie og absolutt alt? Så at noen her hadde 4 - 5000,m- i dagpenger - hvordan kan det holde til husleie, strøm, mat, drikke og barn?! :overrasket::overrasket:

Skrevet
Det var ganske mye..

Uansett beløp, når man mottar dagpenger som eneste inntekt, skal det da holde til husleie og absolutt alt? Så at noen her hadde 4 - 5000,m- i dagpenger - hvordan kan det holde til husleie, strøm, mat, drikke og barn?!  :overrasket:  :overrasket:

Mye? Vil heller hatt meg vanlig lønn igjen.

ja det skal dekke alt. De som har eks.4000 imnd kan vel ikke greie alt på den bet.,så de må vel søke help på sos.kontoret. Aner ikke.

Skrevet
Mye? Vil heller hatt meg vanlig lønn igjen.

ja det skal dekke alt. De som har eks.4000 imnd kan vel ikke greie alt på den bet.,så de må vel søke help på sos.kontoret. Aner ikke.

12000 utbetalt i måneden er da ganske mye. Mange som ikke går arbeidsledige som har dette som vanlig lønn.

Skrevet
Jeg får utbetalt 4500 i mnd, det går ikke så bra. Er nesten 7000 mindre enn det jeg tjente.  Jeg vil ha jobb!

Er du sikker på at du har fått det du har krav på da?

Skrevet
12000 utbetalt i måneden er da ganske mye. Mange som ikke går arbeidsledige som har dette som vanlig lønn.

Mulig,men dt er en rettighet jeg har opparbeidet meg. Det er ikke allverdens årslønn som gir meg denne summen i led.kr i dag.

Hvilke jobb gir deg utb.12000 i netto?

Skrevet
Mulig,men dt er en rettighet jeg har opparbeidet meg. Det er ikke allverdens årslønn som gir meg denne summen i led.kr i dag.

Jeg fikk 11.000 utbetalt som assistent med barn. Men det er jo helt greit at du får mer, som du sier, så er det en rettighet man har opparbeidet seg. Er jo en fordel å kunne fortsette å betjene lån og slikt selv om man er uten arbeid en periode.

Skrevet
Jeg fikk 11.000 utbetalt  som assistent med barn. Men det er jo helt greit at du får mer, som du sier, så er det en rettighet man har opparbeidet seg. Er jo en fordel å kunne fortsette å betjene lån og slikt selv om man er uten arbeid en periode.

Det er etter inntekt på 340.000 ca i fjor.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

100% stilling som ufaglært lærer, som assistent i skolen, SFO eller barnehage. Assistent innen pleie og omsorg.

Skrevet

Ja, det er en rettighet du har opparbeidet deg. Jeg fikk også utbetalt 12000 i måneden da jeg gikk arbeidsledig, jeg reagerte bare på at du ikke syns det er mye, for det er faktisk ganske mye å få like mye i arb.ledighetstrygd som andre får på en "normal" lønnsutbetaling.

Gjest Annen gjest
Skrevet
Ja, det er en rettighet du har opparbeidet deg. Jeg fikk også utbetalt 12000 i måneden da jeg gikk arbeidsledig, jeg reagerte bare på at du ikke syns det er mye, for det er faktisk ganske mye å få like mye i arb.ledighetstrygd som andre får på en "normal" lønnsutbetaling.

Jeg får max-beløpet fra Aetat, som er 8500 for to uker. Etter skatt får jeg 6200 utbetalt. Noen av dere synes kanskje det er mye. Men har dere tenkt på at prosentvis så har jeg gått MYE ned i lønn fra å ha tredve tusen pr mnd da jeg jobbet.

Mener ikke å syte eller noe, jeg klarer meg akkurat. Men stor omstilling er det jo, og mye som måtte kuttes ut pga dårligere økonomi.

Det er da ingen som sier til de av dere som tjener lite, at dere bør være fornøyd med liten lønn - for tenk på alle dem som ikke har inntekt overhodet???

Skrevet

jeg jobber i 70 % stilling som renholder og har utbetalt 110000 i måneden, men dere som jobber 100% som assistent har sikkert høyere skatt enn meg da.

over til poenget....mannen min er på yrkesrettet attførin og får utbetalt oppunder 7000 hver 14. dag, dette er lite synes jeg, har det mye trangere enn da han var i jobb!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...