Gå til innhold

15 kvm for 2,2 mill på Bislet. Felles do og dusj. Hva faen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du kjøpt noe sånt? Verste er at jeg vurderer det siden jeg er født og oppvokst på Bislet og hele livet mitt er her. 2,3 mill er alt jeg kan bruke og om jeg ønsker noe mer enn ett bøttekott uten eget bad må jeg langt, langt ut av Oslo. Drammen har muligheter, men om jeg først må flytte så lang kan jeg like gjerne flytte til en helt annen del av landet. 

Det som irriterer meg mest er at jeg ble lurt til å tro at jeg måtte studere på universitet for å tjene nok til å kjøpe leilighet, men på grunn av studielånet trekker banken 300k fra beløpet jeg kan låne. Drittsystem.

Om jeg bare hadde valgt yrkesfag hadde jeg hatt null gjeld og minst 4-5 flere år med inntekt og kunne lett å kjøpt noe i Oslo.

Anonymkode: fc722...14f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kunne du kjøpt noe sånt? Verste er at jeg vurderer det siden jeg er født og oppvokst på Bislet og hele livet mitt er her. 2,3 mill er alt jeg kan bruke og om jeg ønsker noe mer enn ett bøttekott uten eget bad må jeg langt, langt ut av Oslo. Drammen har muligheter, men om jeg først må flytte så lang kan jeg like gjerne flytte til en helt annen del av landet. 

Det som irriterer meg mest er at jeg ble lurt til å tro at jeg måtte studere på universitet for å tjene nok til å kjøpe leilighet, men på grunn av studielånet trekker banken 300k fra beløpet jeg kan låne. Drittsystem.

Om jeg bare hadde valgt yrkesfag hadde jeg hatt null gjeld og minst 4-5 flere år med inntekt og kunne lett å kjøpt noe i Oslo.

Anonymkode: fc722...14f

Amen Brother. 

Føler med deg. Har selv fått hjelp hjemmefra, hadde aldri hatt råd til en bolig uten de. 

Anonymkode: bb04b...b93

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Boligprisene i Oslo er ville, ti ganger normal årslønn er fortsatt en høyst ordinær bolig. Er så glad jeg ikke er ung i dag. 

Anonymkode: 46dae...419

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte akkurat 100kvm leilighet for 2,3. Deilig å ikke bo i Oslo 😄

Anonymkode: b970e...f76

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke nødt til å bo der man har vokst opp. Du kan fint skape deg et liv et annet sted, slik som mange andre har gjort før deg :)

Anonymkode: dab9b...ed7

AnonymBruker
Skrevet

Bor foreldrene dine på Bislett? Leier du nå?

For å svare på spørsmålet - nei, jeg kunne ikke kjøpt noe sånt. Nå er jeg heldig som har hatt en langt større leilighet i Oslo siden jeg var student, men jeg tror ikke det er en god investering på noen måte. Boligpolitikken har gjort det slik at mange tenker de skal inn på boligmarkedet for enhver pris, men det er ikke gitt at man henter ut gevinst på absolutt alle objekter, til evig tid. Et såpass lite studio har et ganske strengt tak. I den situasjonen ville jeg heller bodd i kollektiv og spart en stund til. 

Jeg tror objektene som kommer til å fortsette å stige i Oslo er de som ligger i eldre gårder, med grønt utstyr/tilgang til park og i nærheten av verneverdige gårder, så man er forsikret mot å få nybygg og sukkerbiter rundt seg. 

Anonymkode: 4e106...863

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2021 den 17.01):

Amen Brother. 

Føler med deg. Har selv fått hjelp hjemmefra, hadde aldri hatt råd til en bolig uten de. 

Wallah bror. 

Allahu Akbar, Allahu Akbar. 

Anonymkode: 7adc4...69e

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Lillestrøm?  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=212130896    Denne ligger rett ved togstasjonen, toget går hyppig og bruker 10 minutter inn til Oslo S.   Jeg er selv oppvokst i Oslo, men når jeg flyttet hjemmefra måtte jeg ut av byen for å få kjøpt meg leilighet.  Noen har råd til å kjøpe drømmeleiligheten med en gang, de fleste av oss har ikke det....

Anonymkode: d2d10...a0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Wallah bror. 

Allahu Akbar, Allahu Akbar. 

Anonymkode: 7adc4...69e

Fuck det bror.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjøpte akkurat 100kvm leilighet for 2,3. Deilig å ikke bo i Oslo 😄

Anonymkode: b970e...f76

Vi kjøpte nydelig stort nyoppussa hus med 5 soverom og fantastisk utsikt til 3 mill. Godt å bo på bygda si! 

Anonymkode: 282db...958

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi kjøpte nydelig stort nyoppussa hus med 5 soverom og fantastisk utsikt til 3 mill. Godt å bo på bygda si! 

Anonymkode: 282db...958

Jæ tyssær fjorn æ jærskla pen.

Anonymkode: 184e8...2cc

Skrevet

:klo: 

Er jo ikke noe annet enn "forsyning og etterspørsel" , ditta...  Det er sinnssyke priser,  men samtidig er det enormt mange som vil bo i de store byene, lav rente, og rike og/eller kausjonist-villige foreldre i Norge. Det blir jo ikke billigere av slikt. Det bør jo alle forstå. Uten store politiske endringer vil det bare fortsette i samme retning. Kom tilbake i denne tråden om fem år, så kan du jo gjette hva samme bolig koster...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...