Gå til innhold

Et bilderedigeringsprogram ala Photoshop som er gratis?

Snip

Anbefalte innlegg

Finnes det et bilderedigeringsprogram ala Photoshop som er gratis? Det er særlig funksjoner som bruk av layers som jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å ha hørt at GIMP skal være et greit alternativ. Selv skiftet jeg fra photoshop til Affinity Photo når jeg syntes photoshop ble for dyrt, affinity koster ca 700kr i engangssum, så ikke gratis men fortsatt mye billigere enn Photoshop.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Snip said:

Finnes det et bilderedigeringsprogram ala Photoshop som er gratis? Det er særlig funksjoner som bruk av layers som jeg ønsker.

Adobe Photoshop CS2 er helt gratis; programmet er noen år gammelt, men bør holde i massevis til vanlig bruk.

Ellers er GIMP greit nok - bruker begge deler - men foretrekker Photoshop.

Anonymkode: 2637b...137

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gimp er det beste forslaget.

Det finnes også en app som heter "You Doodle" som koster rundt femtilappen,-, jeg synes dette er den beste appen utenfor de ordentlige programvarene som eksisterer. Fungerer godt på iPad, 

Ellers utenom det igjen så er det jo fullt mulig å laste ned en eldre photoshop gjennom piratebay, dette er ikke lovlig, men det får heller ingen konsekvens. Veldig mange amatørfotografer gjør dette, og du får ikke "kjeft" før du begynner å selge bildene dine profft. Om du gjør dette så må du ikke laste ned versoner etter cs5 tror jeg det er, Adobe har begynt med månedlig betaling så det må en mer avansert hack til for å få nyere versjoner til å fungere uten å møte betalingsmuren. 

Anonymkode: 4f23d...501

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

fungerer godt på iPad og den finnes for Android* skulle det stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Gimp er det beste forslaget.

Det finnes også en app som heter "You Doodle" som koster rundt femtilappen,-, jeg synes dette er den beste appen utenfor de ordentlige programvarene som eksisterer. Fungerer godt på iPad, 

Ellers utenom det igjen så er det jo fullt mulig å laste ned en eldre photoshop gjennom piratebay, dette er ikke lovlig, men det får heller ingen konsekvens. Veldig mange amatørfotografer gjør dette, og du får ikke "kjeft" før du begynner å selge bildene dine profft. Om du gjør dette så må du ikke laste ned versoner etter cs5 tror jeg det er, Adobe har begynt med månedlig betaling så det må en mer avansert hack til for å få nyere versjoner til å fungere uten å møte betalingsmuren. 

Dessverre er det nesten 100% sjangs å få med seg malware på torrent sites, vær forsiktig.

Endret av NakenPanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
NakenPanda skrev (På 8.4.2021 den 16.00):

Dessverre er det nesten 100% sjangs å få med seg malware på torrent sites, vær forsiktig.

Nja, ikke med en godt beskyttet pc, men er helt enig i at det er en bra ting å advare mot

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Okapi skrev (På 8.4.2021 den 16.36):

Jeg ville brukt noen hundrelapper på Affinity Photo (halv pris akkurat nå!). Brukte GIMP før, men ble aldri helt fortrolig med den. Pixlr har en nettbasert editor som ikke er så hakkende gal.

https://affinity.serif.com/en-gb/photo/

https://pixlr.com/

Jeg ble heller aldri fortrolig med Gimp, men så ble jeg aldri fortrolig med Lightroom heller (eller dvs. Lightrooms workflow), så personlig er det kun Photoshop på meg om jeg skal jobbe. Men selv om Gimp er litt tungvindt for meg/oss så vet jeg faktisk av flere som synes den er super. 

Jeg er jo ikke Ts, men takk for tipset om Affinity, den har jeg ikke fått med meg eksistererte, har jo ikke egentlig hatt bruk for å se etter noe annet heller, men fikk lyst til å se litt på denne bare for å vite hva det er/hvordan den fungerer.

Problemet jeg generelt har med nettbaserte editorer er kvaliteten på bildeoppløsning, i tillegg så ønsker jeg ikke at bildene mine skal bli mellomlagret hos et annet firma. Jeg nevnte jo selv en app fordi den er god på layers som Ts spurte etter, men selv bruker jeg denne mest for tekst og som skissebok for å huske ideer, ikke til faktisk arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TimeMachine skrev (På 8.4.2021 den 14.44):

Mener å ha hørt at GIMP skal være et greit alternativ. Selv skiftet jeg fra photoshop til Affinity Photo når jeg syntes photoshop ble for dyrt, affinity koster ca 700kr i engangssum, så ikke gratis men fortsatt mye billigere enn Photoshop.

Det var du som tipset om Affinity først ja, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...