Gå til innhold

Hvordan få mannen i gang

lillesky

Anbefalte innlegg

Mannen i huset har mange husprosjekter på gang, men han kommer seg aldri i gang med dem! :frustrert:

Vi skulle blant annet hatt ny utetrapp (trinnene er ødelagte!), pusse opp badet m.m.

Vi har kjøpt inn all slags verktøy og herregårdsstein og gud vet hva, men alt bare ligger der pent.

Noen tips om hvordan jeg kan gi han et dytt bak?

Har tenkt på å lage min egen trapp, av leca! Da hadde han nok hylt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannfolk ;)

Pleier å begynne selv jeg. Ender med at han rister på hodet over måten jeg gjør ting på og skal vise og forklare og så er han i gang :)

For når han først er i gang er det ikke noen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeleine

Litt kvinnelist er greit å bruke :ler:

Si noe om hvor "kul" han ser ut når han holder på med fysisk arbeid og få han til å tro at alle ser på ham hvor flink han er med utetrappa ;)

Mannfolk kan være treige å få i gang, men det hjelper å lokke og lure dem litt.

Du forteller "selvsagt til alle" når han har ordnet badet osv. Eller si at det er så mange på Kg for tiden som holder på med husprosjekter og mennene er såå flinke.

Nesten ikke til å tro :overrasket:

Eller så kan du jo spørre om du skal begynne å pynte med alt verktøyet på en bestemt hylle eller noe, siden det ikke skal brukes?

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje spørre om jeg kan selge noe av verktøyet på qxl? :ler:

Jeg begynner ikke selv. Jeg har dessverre ikke ork til det (pga. sykdom).

Men jeg på jo få han i gang på et vis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riv jente....riv. Tar ikke så lang tid å rive et par store flenger i tapeten da. :ler:

.......

Eller så kan du jo si at det vil bety mye for deg at dere fått satt i stand de prosjektene du nevner. Og at det høyst sannsynlig vil gjøre noe med din trivsel siden du for tiden er en del hjemme....noe som igjen kan føre til at du opplever ting som litt mer positivt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riv jente....riv.  Tar ikke så lang tid å rive et par store flenger i tapeten da. :ler:

:ler:

Jeg HAR rivd! Soverommet ser for j**** ut!!

Ja, å trives hjemme har MYE å si... :roll: Det vet jeg alt om, siden jeg ikke trives så godt hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det holder å spørre ham om tips til hvordan man lager en trapp. Siden du har så lyst til å få det gjort tenkte du starte selv - tipper det vil sette de fleste mannfolk igang med arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det holder å spørre ham om tips til hvordan man lager en trapp.

:riste:

Har sagt til han at jeg skal lage en fin leca-trapp, han sier bare: ja, værsegod. :klaske:

Hvordan river man en trapp? Den er ganske enkel, men litt høyt opp og med rekkverk og platting.

Slegge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker heller Lillesky...nå tar du ham på ordet.

Tretrapp dere har nå? Spør om en nabo kan hjelp deg å sage den i stykker. Når du har gjort det....så ber du sambo bygge ny.....du har revet...han må bygge....det er det som kalles arbeidsfordeling i heimen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannfolk!

hehe

Har du spurt han hvorfor han ikke gjør noe snart? Er han opptatt med noe annet eller gidder han bare ikke?

Det gjør seg jo ikke selv og dere kan jo ikke ha det sånn for evig og alltid.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du skjønner at han ikke er sikker på hvordan han bygger en slik trapp, og at det er helt greit. Og at du er sikker på at pappaen din mer enn gjerne kommer og hjelper han å bygge trappen.

Kanskje mammaen din kan bli med også, så kan de jo være på besøk så lenge som det tar... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjør han det ikke? Er det du eller han som har bestilt byggevarene og verktøyet? Hvis det er ham, så er det i hvert fall dårlig å bare la det ligge. Minn ham på at nå kommer høsten og dermed snøen, og skal det virkelig stå sånn hele vinteren?

Ellers: Bruk kjeft! Hvis han har sagt at han skal gjøre det, så må han jo faktisk gjøre det også... :frustrert:

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
For når han først er i gang er det ikke noen sak.

Ja, da synes de jo til og med at det er GØY. :roll:

Tipper det holder å spørre ham om tips til hvordan man lager en trapp. Siden du har så lyst til å få det gjort tenkte du starte selv - tipper det vil sette de fleste mannfolk igang med arbeidet.

Har spurt!

Og det har ikke satt han i gang...

Skjønner ikke at han ikke er redd for en Leca-trapp! :ler: Hva koster leca, jenter?

Motorsag. Fort og greit  :ler: .

Kan jeg bruke drill? :ler: Jeg har nemlig min egen drill!

Tretrapp dere har nå? Spør om en nabo kan hjelp deg å sage den i stykker.  Når du har gjort det....så ber du sambo bygge ny.....du har revet...han må bygge....det er det som kalles arbeidsfordeling i heimen. :ler:

Tretrapp, jepp. Trappetrinn, gelender og liten veranda-ting.

Vi har bare to naboer her ute! :ler: Han ene er aldri hjemme, og han andre har ikke tid til annet enn å klippe plenene sine...

Men jeg vil rive!!

Har du spurt han hvorfor han ikke gjør noe snart? Er han opptatt med noe annet eller gidder han bare ikke?

Gjett om jeg har spurt! Spør hver dag...

Han jobber mye ja, men så har han også EN HEL UKE fri hver fjerde uke. Den kan han vel bruke på å bygge?!

Si at du skjønner at han ikke er sikker på hvordan han bygger en slik trapp, og at det er helt greit. Og at du er sikker på at pappaen din mer enn gjerne kommer og hjelper han å bygge trappen.

Kanskje mammaen din kan bli med også, så kan de jo være på besøk så lenge som det tar...  :sjarmor:

:grine2:

Bra forslag! :klappe: Men han biter nok ikke på...

Hvorfor gjør han det ikke? Er det du eller han som har bestilt byggevarene og verktøyet? Hvis det er ham, så er det i hvert fall dårlig å bare la det ligge. Minn ham på at nå kommer høsten og dermed snøen, og skal det virkelig stå sånn hele vinteren?

Ellers: Bruk kjeft! Hvis han har sagt at han skal gjøre det, så må han jo faktisk gjøre det også...  :frustrert:

:troest:

Han har både kjøpt verktøy, jeg har gitt han EKSENTERSLIPER i bursdagsgave, han har kjøpt steiner, maling osv.

Ja, jeg skal nevne for han at høsten kommer nå...

Jeg kom plutselig på at materialene er hos tanta hans, så det spørs om jeg ikke må en tur innom henne... Og be henne ringe han og si at han MÅ hente materialene NÅ! :Nikke:

Det er ganske frustrerende å ikke ha en trapp! Har jo verandaen, men det er liksom ikke helt det stua skal brukes til. Det er jo en grunn til at man har gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje en ide å skrive hva som IKKE vil fungere på mannen din, siden du forkaster hvert eneste forslag som har kommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Legg inn all verktøyet på finn.no og skriv hans mobilnummer i annonsen. Kanskje han da tar hintet.

:ler: Den var ikke dum. Hvis ikke det hjelper så er det vel ingen annen utveg enn å bestille en snekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...