Gå til innhold

Slikking hindrer graviditet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det visse ting man bør unngå når man legger inn aksjer om man vil bli gravid? F.eks. Slikking? Kan det gjøre noe med eggløsningslimet?

Dumt spm kanskje, hehe

Anonymkode: 76e3a...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det var dumt spørsmål. Tror ikke du er gammel nok til å ha sex engang

Anonymkode: e72ef...509

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eh. Hæ? Eggløsningsslim er et tegn på fruktbarhet, så lenger ingen stikker tunga opp i livmora og slikker ut eggene, ser jeg ikke hvordan det skal hindre noe svangerskap. 

Anonymkode: 01d43...791

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, i grunn ikke et dårlig spørsmål. Spytt hemmer sædcellene noe fra å svømme opp og hjem, men så klart, ved oralsex så foregår jo dette utenfor skjeden så det bør ikke være et problem. 

Anonymkode: 8e947...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 16.51):

Vel, i grunn ikke et dårlig spørsmål. Spytt hemmer sædcellene noe fra å svømme opp og hjem, men så klart, ved oralsex så foregår jo dette utenfor skjeden så det bør ikke være et problem. 

Anonymkode: 8e947...fe4

Takk for svar. Så det går greit å varme opp litt ved slikking før penetrering, uten å ødelegge det "sædvennlige" klimaet der nede rundt eggløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det høres ikke ut som du er moden nok til å bli gravid.. Har du lært hvordan befruktning foregår? Sæden må inn i livmoren. Det er ikke milig å slikke inn i livmoren..

Anonymkode: 9a734...7f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.4.2021 den 13.45):

Ja, det var dumt spørsmål. Tror ikke du er gammel nok til å ha sex engang

Anonymkode: e72ef...509

AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 14.45):

Eh. Hæ? Eggløsningsslim er et tegn på fruktbarhet, så lenger ingen stikker tunga opp i livmora og slikker ut eggene, ser jeg ikke hvordan det skal hindre noe svangerskap. 

Anonymkode: 01d43...791

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det høres ikke ut som du er moden nok til å bli gravid.. Har du lært hvordan befruktning foregår? Sæden må inn i livmoren. Det er ikke milig å slikke inn i livmoren..

Anonymkode: 9a734...7f9

Kan dere ikke bare svare ordentlig på det jeg spør om uten å gjøre narr av meg? 

Selvfølgelig vet jeg at tungen ikke når livmoren/eggstokkene. Grunnen til at jeg lurer, er at jeg har lest at manglende eggløsningsslim kan være årsaken til at mange sliter med å bli gravide. Har også lest om ulike "tegn" osv på at eggløsningen er på vei, deriblant synlig, blank utflod. Det er også kjent at enkelte typer glidemiddel er sædhemmende.

Tidligere var det en tråd her der TS lurte på om hun hadde ødelagt månedens pp ved å "dra ut" eggløsningsslimet (?). Tanken slo meg derfor om spytt muligens kan virke hemmende på en måte, og lage et ikke-sædvennlig miljø der nede så sæden ikke kommer seg oppover? Eventuelt at det kommer spytt på penishodet?

Ja, det er nok et merkelig spørsmål, men man blir litt frynsete av å prøve i månedsvis... Og det finnes jo mange andre rare ting som visstnok skal påvirke sjansen til graviditet, derfor er det vel lov å spørre. 

Så plis bare svar ordentlig og forklar hvorfor.... Er det ugunstig å bli slikket før samleie om man forsøker å bli gravid?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er nok ingen fare med oralsex før penetrering, nei. Er viktig at sexen i seg selv skal være god og behagelig, og jeg snakker nok ikke bare for meg selv når jeg sier at oralsex er glimrende foreplay. 
tror derimot at slikkingen hjelper til når det kommer til sædvennlig miljø. Du blir vel våtere av det? Slik jeg har forstått det er jo både el-slim og den våte sekreten, en form for livmorsekret - ergo, slikking før sex, bare bra:)

Anonymkode: f7a05...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, spermiene blir deponert bakerst i vagina rett ved mormunnen. Ved eggløsning er mormunnen og livmorhalsen åpen slik at det er passasje til livmor. Så lenge det ikke er lukket er det muligheter for sædcellene å ta seg opp. Det er opp mot 300 millioner sædceller i en utløsning.

Utfloden ved eggløsning er slimete og trådete, det er derfor noen kan komme på tanken at det er mulig å dra det ut. Men det som blir med ut, er det som er på tur ut av seg selv, og det vil ikke påvirke det som er lenger inn. Og inn i mormunnen og livmorhalsen kommer du ikke med fingrene dine.

Det som skjer utenfor vagina påvirker ikke mormunnen og livmorhalsen. Slikking på utsiden av vulva vil ikke påvirke mormunnen og livmorhalsen. Jeg tviler på at spytt på penishodet vil påvirke mannens evne til utløsning. Spermen vil skytes mot mormunn og søke seg videre opp og ikke henge på hodet for å bakse i spyttet, om jeg kan si det sånn. Om noe, vil slik aktivitet øke produksjon at utflod, som er heldig for befruktningen, og øke sjansene for orgasme, noe som i hvert fall øker sjansen for befruktning (både hos kvinne og mann).

Anonymkode: 70a87...9a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner seriøst ikke hvordan noen greier overkomplisere selv å lage barn. Det er vel det som krever aller minst skills her i livet. Hvis du bruker eggløsningstest er du på "puling: advanced level"

Anonymkode: ba0fe...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...